voor moeders die zwanger zijn van de 2e/3e of meer

Hoi
Ik ben nu zwanger van mijn derde kindje. Tussen de eerste 2 zit 15 maanden en tussen nummer 2 en 3 komen straks 14 maanden te zitten.
De zwangerschap is zwaar als je vlak na elkaar kinderen krijgt. Ik ben nu pas 7 weken (gok ik), maar de vorige zwsch had ik wel veel klachten. Voordeel was wel dat ik s'middags kon slapen en dat kan ik nu ook nog.
Mijn twee kinderen zijn stapelgek op elkaar, als ze elkaar zien liggen ze al in een deuk. Mijn dochter is nu 21 maanden en mijn zoon 6 maanden.
Je moet gewoon je gevoel volgen. Wij willen niet over 2 a 3 jaar weer die babytijd in, nu zitten we er in en draaien we gewoon wat langer door. Twee kleintje valt mij trouwens erg mee. De eerste 3 maanden vond ik wel zwaar maar volgens mij is dat altijd zo. Maar nu vindt ik het vanzelf gaan. Ze houden zich ook erg met elkaar bezig wat het voor mij makkelijker maakt.
Het is beregezellig zo, zou het niet anders willen.
Ze gaan straks vrijwel tegelijk alledrie dezelfde levensfase in en dat is voor ons als ouders ook makkelijk.

Maar volgens mij moet je gewoon je gevoel volgen. Als het weer gaat kriebelen moet je er gewoon voor gaan.

Succes martine

hallo,

Ik heb een dochter van 25 maanden en ben 24 weken zwanger van nr 2; Toen mn dochter een maand of 4 was begon het bij mij ook al te kriebelen, t leek me zalig nog een keer zwanger zijn, nog een keer die bevalling en kraamtijd en t leek me helemaal niet zo zwaar twee kindjes.....maar goed we hadden geen kamer over dus t ging zo en zo niet,..totdat ze bijna 1 werd en ging lopen,,.,toen pas had ik mijn handen vol en vond ik het tevens super leuk dat ik nog alle tijd had om samen met haar naar de speeltuin en de kinderboerderij te gaan, ik genoot echt van de tijd samen die ik haar zonder afleiding kon geven,..totdat we verhuisden en dus wel n kamer over hadden,..tja toen begon het toch weer en toen ze ruim 20 maanden was raakte ik zwanger van nr 2, ze is nu net op de leeftijd dat ze alles een beetje snapt op die grappige peuter manier en dat is heel leuk, we doen samen het kamertje inrichten en alles,..heel gezellig,..voor mij is dit de lekkertste tijd om zwanger te zijn, zij kan net genoeg zelf en ik heb super van haar genoten en als die andere wordt geboren heb ik ook wat meer mijn handen vrij dan wanneer ze 1 was geweest maar al met al verschilt dat natuurlijk voor iedereen en moet je vooral erg op je gevoel af gaan,..ik denk alleen wel dat heel veel moeders dat gevoel hebben en blijven houden.

veel succes met je keuze

Nou die bevalling is wel het minste waar ik naar terug verlang haha.
Maar misschien heb jij een hele andere bevalling gehad.

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
De lente komt er weer aan en ik ga van de zomer eerst maar even van deze kleine meid genieten. Dan kijken we van de winter wel weer verder.
Mocht het dan meteen raak zijn dan is onze kleine meid tegen die tijd 18 maanden.
En lukt het niet gelijk is ook geen ramp.

hoi,

Tja, moeilijk he!!! alle leeftijden hebben voor en nadelen.. dus ik denk dat hetaltijd leuk is een tweede (derde of volgende) kindje te krijgen.

Wij hebben toen oudste bijna 3 was besloten voor 2e te gaan. (bewust "lang" gewacht omdat zwangerschap niet vlekkeloos verlopen was) nu 7 weken zwanger van 2e en ik vind het ideaal zo. Ik ben erg moe en kan 's middags even een tukkie op de bank doen als oudste tv kijkt. verder komt 2e 2 maanden voor oudste 4 wordt, dus dan kunnen we eerst in ons ritme komen en daarna mag oudste naar kleuterschool, en heb ik meer tijd voor de baby (als zwangerschap goed blijft gaan, vind het deze keer veel spannender, als ik eerst maar die 12 weken grens over ben!!)

ik zou zeggen volge je gevoel.. want je kan wel een tweede willen krijgen maar of je hem krijgt en wanneer blijft altijd de vraag!!!

succes!!

Wij zitten met hetzelfde dilemma.
En veel mensen zeggen ook dat je het moet vóélen. Maar ik denk dat dat ook aan de omstandigheden ligt. Want ik wilde altijd dolgraag kinderen. En ik werd zwanger van mijn zoontje. De zwangerschap ging moeizaam en zwaar en ik genoot er niet zo heel veel van. De bevalling was zwaar en tot slot kreeg ik ook nog eens een PND. Ja, en toen had ik dus wél dat gevoel. Nu heb ik al de kriebels vanaf dat mijn zoontje anderhalf is, maar ik durfde gewoon niet. Vanwege al die nare ervaringen. Als je het dan écht nog wilt moet je jezelf gewoon maar een schop onder de kont geven. Want er komen altijd wel weer nieuwe dingen waardoor je gaat en blijft twijfelen. Dat heb  ik ook.

Eerst twijfelde ik of ík het wel wilde, toen of mijn zoontje het wel leuk zou vinden, toen of het financieel wel te doen was, toen of het niet specialer en leuker was om het gewoon bij één kindje te houden en dan bijvoorbeeld een leuke puppy te nemen.
Zo zie je maar, elke keer kwam er wat anders.
Ik denk dat het is zoals jij zegt: als je eenmaal zwanger bent is het definitief en dan kun je niet meer terug. Dat maakt het best eng.

Ik heb best wel angsten voor veel dingen, maar misschien meot je daar gewoon doorheen kijken?
Ik weet het ook niet. Ik denk dat je gewoon een keer de beslissing moet maken. Ik denk dat wij moeders altijd wel zullen twijfelen.

Groetjes Gerrie.

Sluit me bij jou aan. Het perfecte moment komt denk ik nooit.
Haha en ik heb al 2 honden.
Vanmiddag hebben we het toch zonder gedaan. Zoveel fijner als al dat getob.
Gewoon weer is heerlijk als vanouds. Heb je ook wel is nodig. hihi.
We zien wel wat er van komt. Soms moet je de uitdaging gewoon aan gaan.

Hoi sorry dat ik een  wat late   reactie verstuur maar bij deze alsnog .Nou ik heb zelf twee kinderen achter elkaar . Mijn oudste dochter was 5 maanden toen ik onverwachts zwanger raakte van mijn tweede en ze verschillen maar 14 maanden van elkaar .Ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om mijn tweede te houden ze is nu bijna 5 jaar en de andere bijna 6 jaar .De eerste jaar vond ik het wel een beetje zwaar bijna als een tweeling opvoeden maar naar mate krijg je een vaste ritme en toen mijn tweede 3 jaar werd begon ik weer af en toe te werken deelstijd tot zo een kleine jaar geleden . En momenteel ben ik zwanger van mijn derde kindje al 39 weken en ik vind het wel goed zo . Ik kan nu ook niet meer zonder ze en ja natuurlijk hebben broertjes en zusjes wel eens  ruzie maar na 5 minuten zijn ze weer vriendjes en ze kunnen ook niet echt zonder elkaar en nemen het altijd op voor elkaar.Maar ik ben wel op zijn tijd streng .En na een ruzie moeten ze elkaar wel van mij hun excuses aanbieden.Maar dat gebeurt niet elke dag . Nou ik zou zeggen volg je hart. Als je het graag wilt dan  is alles mogelijk  . Mijn kinderen zijn mijn alles zo zie ik het . wens je veel succes met je keuze.doei

shelena 39 weken

Terug
Bovenaan