Hoi!
Voor wat betreft de hoeveelheid rijst; in Opperdepop (het baby/kinderkookboek van AH, errug leuk trouwens!) staat voor ca. 3 porties 30 gr. rijst (droog), plus 2 x 150 gram groenten en 75 gr kip of vlees. Ik vond dat ietsiepietsie weinig en heb er 40 gr van gemaakt. Ik heb het de eerste keer droog even afgewogen en weet nu hoeveel ik ongeveer moet nemen.
Het zoontje van een vriendinnetje van mij slaapt ook in een slaapzak zonder dekentje/lakentje. Ik ben echt bang dat Isa dan helemaal onrustig is, maar wie weet moet ik het eens proberen....
Gister heb ik geprobeerd om Isa na haar warme hapje van 17.30 u nog even een uurtje in bed te leggen maar nee hoor, ukkepuk heeft geschreeuw, gegild, gehuild etc en wou niet slapen. Toen heb ik haar dus toch maar lekker in bad gedaan (t was inmiddels wel al bijna 18.30 u dus wel wat later dan gewoonlijk, scheelt al iets) en de fles gegeven. Om 19.00 u lag ze in bed en is lekker gaan slapen. Ik denk dat ze hier al zo aangewend is!
Vannacht om 23.30 u was het raak; ik heb haar eerst even laten mopperen enzo (in het kader van het nieuwe plan van aanpak van laten mopperen en niet meer zo snel naar haar toe gaan) maar dat ging al snel over in huilen, huilen en nog eens huilen. Speen gegeven maar een half uur later was het weer zover. Toen heb ik haar maar even bij mij in bed gelegd (mijn vriend had een nachtdienst dus ruimte zat) om bij te komen. Slapen bij mij ho maar!
Om ca. 01.00 uur heb ik haar weer in haar eigen bed gelegd want ik was zelf hartstikke moe, en toen is ze zoet gaan slapen en hoorde ik haar pas vanochtend om een uurtje of 7 geloof ik (soms weet ik niet meer of ik haar eerder gehoord heb of niet, komt van de vermoeidheid denk ik).
Ik werk ook drie dagen (woe, do en vrij) en dat vind ik meeeeer dan genoeg. Vooral omdat Isa nog niet doorslaapt merk ik tijdens die werkdagen dat ik slaap tekort kom.
Laten we hopen dus dat Isa er niet al te lang meer over doet om 's nachts niet meer zo vaak wakker te worden!!!
Verder is en blijft het een lekker moppie en ben ik hartstikke blij met haar!
Succes met de rijst! Vindt Tycho, behalve de aardappels, ook alles lekker???
Heb je avocado met tomaat al eens geprobeerd? En je kunt ook eens zoete aardappel proberen ipv gewone (die hebben ze bij het Turkse winkeltje op Rokade vast wel en anders bij de AH op Overvecht).
Ben benieuwd!
Grtz. Poppetje71