voor poppetje71

Hoi,
Ik denk dat ik ook weet wie jij bent.....
Woon je schuin boven bart en petra????? ja toch?
Wij wonen daar al 2 jaar niet meer.... (haha) of zijn jullie ook verhuisd
Ik heb gelijk even zitten zoeken naar foto ´s van jou meisje! wat een schatje zeg, grote ogen!!!!
Wel toevallig zeg dat je mij herkent, ik heb ook wel eens zitten kijken of ik iemand zou kennen maar tot nu toe niemand gevonden.....

Groetjes wen mv tycho

Grappig!! Nou, moet je nagaan hoe goed ik de straat ken; jij bent er al 2 jr weg!
Wij wonen inderdaad schuin boven Bart en Petra. We zijn wel aan het denken over verhuizen, maar dan naar Apeldoorn. We merken dat we in Utrecht nu we Isa hebben, toch een "vangnet" missen. Mijn ouders wonen in Apeldoorn, heb daar ook een vriendin met een kleine dus dat is allemaal wat makkelijker. Hier hebben we dat eigenlijk niet.

Inderdaad, Isa heeft hele grote ogen. Daar heeft ze al heel veel opmerkingen over gekregen; in de supermarkt zeggen mensen er zelfs spontaan iets over!

Hoest met Tycho? Ben benieuwd, omdat hij maar een paar daagjes met Isa scheelt. Slaapt hij de nachten al door?

Hier nog een kiekje van Isa:

Grtz. Poppetje71 (Monique)

JA het lijkt mij ook lastig als je geen vangnet hier hebt!! mijn ouders wonen heeel dicht bij en mijn zusje woont nog thuis erg handig dus!!!

Tycho slaapt al door sinds hij 2 mnd is!!! echt luxe hoor +-  21 uur laatste fles en om 9.00 uur weer wakker. Hij had alleen vorige maand een klier maand.... steeds in de nacht wakker...  wel lastig als je dat niet gewent bent hoor. Maar hij had last an zijn mondje, kreeg een griepje enz..... en hij sliep kort voor hij in bad ging en zijn laatste flesje kreeg, nu we dat anders doen slaapt hij weer lekker door.
En Isa?
heeft zij al een tandje? Tycho heeft een randje zitten je ziet hem nog niet zitten!!!

hoe vind Isa groente en fruit? mijn man vindt het supper lekker allemaal!!!

xx wen

Hai Wendy,

Fijn dat Tycho al lekker doorslaapt zeg! Wij zijn helaas nog niet verwend! Isa is nog altijd 's nachts een aantal keren wakker maar we hebben gisteren besloten om dan niet meer zo snel naar haar toe te gaan (ze is dan meestal haar speentje kwijt en tja, mevrouwtje is er blijkbaar aan gewend dat wij die dan weer in haar mondje stoppen!) en haar zo te leren dat ze ook zonder speen weer in slaap moet kunnen vallen. Maar das nog niet zo makkelijk; Isa slaapt is namelijk ook nog niet helemaal gewend aan het slapen met haar armen vrij, ik heb haar ingebakerd tot ze 6 maanden was. Dus als haar armpjes boven de dekentjes uitpiepen kan ze daar nog niet zo heel goed mee overweg en is daar ook onrustig van. Voorlopig dus maar lekker strak instoppen.

Tandjes heb ik bij Isa nog niet ontdekt. Wel poept ze de afgelopen dagen af en toe heel dun dus wie weet!

Eten doet ze als de beste, fruit en groente (met aardappeltje of rijst en vlees, kip of vis 2 x per week) vindt ze allemaal lekker. Dat is wel fijn.

O ja, slaapt Tycho vóór die fles van 21.00 nog? En maak je hem daar dus voor wakker? Ik blijf die schema's lastig vinden eerlijk gezegd. Zit je op 4 of 3 voedingen?

Tot zover.

Grtz. Poppetje71

hoi!!!

Tycho slaapt nu sinds 1 week van 17.30 ongeveer 1 uurtje en blijft dan wakker om 20.30 uur in bad en dan slapen!!! wij zijn er wel erg blij mee hoor dat ie zo lekker slaapt!!!!

Zou het bij jou niet helpen om haar in een slaapzakje te laten slapen? bij ons werk het erg goed, onder een dekentje was een ramp.

Hoe doe je dat eten met rijst? ook gewoon met de staafmixer? kwil morgen gaan starten met brood!!! ben erg benieuw of hij dat lekker vindt

Wij zitten nu aan de 4 voedingen, maar hij krijgt dan wel nog fruit en at diksap tussendoor.
Hoeveel weegt jou meisje nu?   ik weet niet hoeveel mijn ma weegt omdat hij ziek was toen we naar het cb moeste..... aan de ene kant balen maar aan de andere kant vindt ik het cb helemaal niets!!! wordt erg onzeker door hun gezeur!!!
Tycho had nl een keer een wittig vlekje wat huidsmeer of zalf tussen de billen kreeg gelijk een preek dat ik niet schoon genoeg zou zijn aaarggghhhhhh

Hoe vindt jij het cb???

xx wen

Hai Wendy,

Ik ga eens proberen of ik inderdaad de laatste fles (die ik nu meestal om 18.30 - 19.00 u geef) samen met het badje iets kan verlaten. Ik geef meestal om ca. 15.30 u een flesje en om 17.30 - 18.00 u een warm hapje. Dan gaat ze een half uurtje later in bad en krijgt ze vervolgens haar flesje (met nutrix). Maar dat is dan best dicht op die middagfles merk ik.
's kijken of ze dan eerst nog even wil slapen vóórdat ze in badje gaat.

Isa slaapt al in een slaapzakje (én onder een lakentje en een katoenen dekentje). Ik heb het idee dat als ik haar alleen in een slaapzakje in bed leg dat ze het a. te koud heeft () en b. dat ze dan helemaal geen begrenzing meer voelt en nog onrustiger wordt.

Warm hapje met rijst doe ik inderdaad gewoon ook in de staafmixer. Gaat prima!

Isa krijgt nog maar een paar flieberstukjes brood. Ik had een keer blijkbaar een iets te groot stukje gegeven en toen moest ik haar op de kop houden omdat ze rood aanliep van het kokhalzen!!  Daar schrok ik meer van dan Isa zelf, maar toch! Best eng nog!

Isa woog 3 weken geleden (toen moesten wij naar het cb) 7660 gr en was 68,5 cm lang. Is mooi langs de gemiddelde curve volgens de consultatie-arts.

Ik vind het cb wel meevallen, heb nog geen vervelende ervaring. Hangt misschien ook een beetje af van wie je treft. Wij hebben Maroesja als wijkverpleegkundige en de naam van de arts ben ik even vergeten maar die is ook erg aardig. Heb ze tussendoor alleen in het begin een paar keer nodig gehad ivm voeding van Isa, maar nu niet meer, op de reguliere bezoekjes na.

Oooohh, mijn meisje ligt te klagen in bed, ze wil niet slapen!!! Wel moe maar geen zin om te slapen, ga haar er maar even uithalen want ze raakt overstuur op deze manier.

Tot mails!

Grtz. Poppetje71

hoi,

Ga van de week ook ff die ryst proberen, hoeveel maak je dan? misschien vindt ie het wel lekker!! aardappel vindt ie niet zo..... heeft ie van zijn moeder vrees ik...

Wij hebben voor als het heel koud is een combi sleeper danheeft ie het echt niet koud. We deden hem eerst ook onder de lakens maar daar werd hij heel onrustig van en nu in de slaapzak gaat het heel goed, ligt soms wel onderste boven achterste voren in zijn bed maar niet met zijn koppie onder de dekens... (vindt ik eng.....)

Werk jij ook nog erbij? of lekker full time moeder?
ik werk 3 dagen per week, meer dan genoeg!!! vorige wk 4 dagen gewerkt omdat ik cursus had dat valt dan toch weer ff tegen hoor!!!

ik hoop voor je dat het helpt met die voeding en dat ze dan ook lekker aat doorslapen!! zou wel lekker zijn ook voor jezelf want het is wel slopend heb ik de laatste maand gemerkt.... pffff. maar ik mag nog steeds niet klagen als ik da allemaal zo lees op het forum!!!!

xx wen

Hoi!

Voor wat betreft de hoeveelheid rijst; in Opperdepop (het baby/kinderkookboek van AH, errug leuk trouwens!) staat voor ca. 3 porties 30 gr. rijst (droog), plus 2 x 150 gram groenten en 75 gr kip of vlees. Ik vond dat ietsiepietsie weinig en heb er 40 gr van gemaakt. Ik heb het de eerste keer droog even afgewogen en weet nu hoeveel ik ongeveer moet nemen.

Het zoontje van een vriendinnetje van mij slaapt ook in een slaapzak zonder dekentje/lakentje. Ik ben echt bang dat Isa dan helemaal onrustig is, maar wie weet moet ik het eens proberen....
Gister heb ik geprobeerd om Isa na haar warme hapje van 17.30 u nog even een uurtje in bed te leggen maar nee hoor, ukkepuk heeft geschreeuw, gegild, gehuild etc en wou niet slapen. Toen heb ik haar dus toch maar lekker in bad gedaan (t was inmiddels wel al bijna 18.30 u dus wel wat later dan gewoonlijk, scheelt al iets) en de fles gegeven. Om 19.00 u lag ze in bed en is lekker gaan slapen. Ik denk dat ze hier al zo aangewend is!

Vannacht om 23.30 u was het raak; ik heb haar eerst even laten mopperen enzo (in het kader van het nieuwe plan van aanpak van laten mopperen en niet meer zo snel naar haar toe gaan) maar dat ging al snel over in huilen, huilen en nog eens huilen. Speen gegeven maar een half uur later was het weer zover. Toen heb ik haar maar even bij mij in bed gelegd (mijn vriend had een nachtdienst dus ruimte zat) om bij te komen. Slapen bij mij ho maar!
Om ca. 01.00 uur heb ik haar weer in haar eigen bed gelegd want ik was zelf hartstikke moe, en toen is ze zoet gaan slapen en hoorde ik haar pas vanochtend om een uurtje of 7 geloof ik (soms weet ik niet meer of ik haar eerder gehoord heb of niet, komt van de vermoeidheid denk ik).

Ik werk ook drie dagen (woe, do en vrij) en dat vind ik meeeeer dan genoeg. Vooral omdat Isa nog niet doorslaapt merk ik tijdens die werkdagen dat ik slaap tekort kom.
Laten we hopen dus dat Isa er niet al te lang meer over doet om 's nachts niet meer zo vaak wakker te worden!!!

Verder is en blijft het een lekker moppie en ben ik hartstikke blij met haar!

Succes met de rijst! Vindt Tycho, behalve de aardappels, ook alles lekker???

Heb je avocado met tomaat al eens geprobeerd? En je kunt ook eens zoete aardappel proberen ipv gewone (die hebben ze bij het Turkse winkeltje op Rokade vast wel en anders bij de AH op Overvecht).

Ben benieuwd!

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan