voor poppetje71

Hoi!!

Wat doe je door de rijst eigenlijk? mij lijkt bv wortelstjes ofzo een rare combi??? of valt dat mee? Ik heb nog geen avocado en tomaat geprobeert wel leuk om een keer te testen.... (papa walgt van tomaat dus kan leuk worden....)

Ik geef nu bruinebonen gepelt ipv aardappel dat vindt ie wel lekker!!!
Mag je nu ook al pasta geven? in die potjes is dat pas vanaf 8 mnd geloof ik????

Ik werk de di do en vrijd. wel lekker zo alsvast de woe. vrij voor als hij over een hele tijd naar school gaat.

xxx wen

Hoi!

Bij de rijst heb ik de eerste keer inderdaad worteltje én sperzieboontjes én vis (tilapia) gedaan. Heerlijk prakkie! En de 2e keer met broccoli en courgette.

Pasta mogen ze ook al nu, als je maar geen volkoren pasta neemt.

Bruine bonen, wauw, da's al zware kost! Ga ik volgende week maar eens proberen. Met wat geef je dat en hoe bedoel je gepeld?? Haal je de velletjes eraf? Ik neem aan dat je dan droge bruine bonen weekt? Of uit een babypotje???

En, ben je al bij het cb geweest in de tussentijd? ben benieuwd hoe groot en zwaar jou mannetje is!!

Geef jij ook al soepstengel?

Grt. Poppetje71

Hoi

OO leuk ik ga het weekend eerst rijst proberen, hij heeft nl erge honger ga dus meer geven dan nu!!! ik gaf   niet teveel hoor!!

Ik geef een brood korst en heeeeeel stiekum een langevinger (halve hoor!) vindt ie erg lekker, soepstengel nog niet.

Ik haal een potje bruinebonen voor ons zelf zeg maar en die leg ik even in de week, en dan haal in het velletje eraf!!! dan mengen met bv wortels enz. maakt niet uit wat voor een groente, met wat appelmoes. Vindt ie lekker!!!

Weet je iets raars, in heb erge allergie en daarvoor kreeg tycho hypo allergeen, nu standaart voeding inmiddels. Als ik bv een danoontje voor 4 mnd geef of een stiekem slokje uit mijn glas fristie krijgt hij erge uitslag rondom zijn mondje....????

Nog steeds niet bij cb geweest....!!! 21/2 pas nog ff wachten dus, ik ga m het weekend bij mijn moeder even wegen!! ik laat het horen.
En jij? nee toch pas geweest?

Spannend he al die nieuwe zwangere op het forum!!!

xx wen

Hai Wen,

Dus van die bruine bonen peuter jij de velletjes af??? Ik zie het al helemaal voor me; lekker werkje ! Of roer je ze door een draaizeef?
Die krijg ik nu te leen van mijn moeder (zo een waar ze ook eigengemaakte appelmoes mee "pureren" zeg maar), ook handig voor doperwtjes!

Ik weet zeker dat Isa lange vingers ook heeeerlijk gaat vinden maar daar wacht ik nog even mee.

Jekkie, vervelend dat Tycho van  zuivel blijkbaar toch last heeft, ookal is het dan blijkbaar maar op één bepaalde plek. Zou het komen omdat het toch een beetje zuur heeft??
Heeft ie verder last van allergiën of heb je dat nog niet gemerkt?
Omdat ik ook allergiën heb, weliswaar geen voedselallergieën maar ook bij hooikoorts en allergie voor katten, had het CB mij aangeraden om niet meteen bij 4 maanden met fruit en groenten te beginnen, dus heb ik braaf nog een maandje gewacht. Voor zover ik nu kan zien heeft Isa nergens last van. Gelukkig maar.
Omdat Isa in het ziekenhuis geboren is en daar al na 3 dagen bijvoeding kreeg (ivm te veel gewicht verliezen), én ze daar geen hypo-allergene voeding geven maar gewone standaard Friso, had het volgens het cb ook geen zin meer om daarna nog met hypo-allergene voeding te beginnen omdat "het kwaad" eigenlijk al geschied was. Maar anyway, ze lijkt geen last te hebben dus is het toch nog goed gekomen.

O ja, leg hem bij je moeder effe op de weegschaal, eens kijken welk verschil er zit tussen Isa en Tycho. Tycho is wel 5,5 weken te vroeg geboren las ik geloof ik bij een ander onderwerp? Jeetje joh, dat was best schrikken of niet? Dus hij had een achterstandje in te halen! Wat was zijn geboortegewicht? Isa woog 2950 gr bij haar geboorte (ze is een week voor de uitgerekende datum gehaald).

Inderdaad, spannend om de zwangere mama's op dit forum te zien schrijven. geeft mij ook wel wat kriebels maar ik wil echt nu nog niet aan een 2e beginnen, als dat er überhaupt van gaat komen natuurlijk.

Ik ga je trouwens volgende week even op je werk bellen want volgens mij ben ik ernstig een afspraak vergeten (), lijkt wel zwangerschapsdementie zou je denken! Dat je niet denkt die zit vrolijk te mailen op het forum maar komt ondertussen niet opdagen voor haar afspraak! Sorry dat ik er hier over begin hoor, maar ik moest het effe kwijt want ik kwam daar gister achter en schaam me dood!!!

Alvast een goed weekend en tot mails maar weer!

Grtz. Poppetje71

hoi,

Waar ben jij bevallen? ik in het diak, erg fijn zkh!!!!

Ik had toch maar even met de huisarts gebeld over die uitslag en die adviseerde om toch maar even naar de dieetiste te gaan om te kijken waar het vandaan komt. Misschien toch een reactie op melk producten??? wel raar want van de standaart voedingwaar ook koemelk in zit heeft ie geen las van....?? daar moeten we vlg wk maandag naar toe

nou ik heb hem gewogen.......       8 kg!!!  (wel op de gewone weegschaal dus het is +-)

o ja van die afspraak dacht ik al dat je t vergeten was.... (hahahaha) neem je Isa mee als je komt? kan ik haar even in het echt zien!!!!

Oja hoe zien haar teentjes eruit? die van Tycho lijkt het net of het middelste teentje onder de andere teentjes gaat (beetje rottig uitleggen) ga ook daarvoor maar weer ff de huisarts bellen..... (zullen wel gek van me worden...) maar ja als ik er iets aan kan doen beter, dan dat ik wacht en hij heeft straks echt gekke tenen.....

Zouden jullie wel een 2e kindje willen????????
wij wel maar nu nog even niet

xxx wen

Hai Wen,

Ik ben bevallen in het UMC, in het Diak hadden wij 1 1/2 week voor de bevalling (keizersnee trouwens) een wat mindere ervaring en we hadden bijna alle echo's en onderzoeken (nekplooimeting enzo) in het UMC gehad en daar waren wij erg enthousiast over dus daar wilde ik ook bevallen. En ik heb het er heel prettig gevonden! Over het Diak hoor ik heel veel positieve geluiden maar als je er zelf een negatieve ervaring opdoet dan hoef je niet meer zo nodig!

Ik zou best een 2e kindje willen. Of mijn vriend dat ook wil, daar hebben we het nog niet over gehad. Vóórdat Isa er was riep hij dat dit genoeg was (hij is ook "al" 41 !), maar hoe hij er nu over denkt weet ik eerlijk gezegd niet. Da's voor een later moment. Ik mag toch voorlopig nog even niet zwanger worden ivm de keizersnee (in het UMC adviseerden ze een jaar te wachten). Duss... Maar ik hoef ook niet meteen nu weer hoor! Als ik de zwangere dames op dit forum lees denk ik wel eens...pffffff... weet waar je aan begint zo kort op elkaar!

Ben benieuwd wat de diëtiste gaat zeggen over Tycho's plaatselijke uitslag!

Isa's teentje zijn "normaal". Ik begrijp wel wat je bedoelt met die teentjes van Tycho, had ie dat al sinds z'n geboorte?? Enne, de huisarts zal echt niet moe van je worden hoor!!! Die zijn dat wel gewend dat moeders bezorgd zijn over hun kindjes!! Beter 10 x te vaak naar de dokter dan 1 x te weinig!

Mooi gewicht hoor van Tycho, zoiets zal Isa nu ongeveer ook wel wegen.

En, heeft Tycho al rijst gegeten? Hoe vond ie 't??

Ik   ga even snel douchen (loop nog in mijn slaapkloffie), Isa ligt even te pitten en straks komt de kinderfysio.

Tot mails!

Grtz. Poppetje71

Hoi,

Nou maar eer de dr. gebeld..... we moeten as woe. komen. we zijn er maar druk mee.... (maar dat geeft niet!!!)

wel vervelend die nare ervaring in het diak!!! wij zijn er verder niet zoveel geweest (gelukkig) al is Willem er nu ook geopeeerd aan zijn hand en dat is ook prima bevallen!
De bevalling daar was echt super, zo'n mooie kamer en lieve mensen allemaal, was erg fijn, als ik ooit weer zal bevallen wil ik dat zeker daar doen!!

Hij vondt de rijst echt super vies!!! hele tijd aan het kokhalsen. Hij wil het liefst groente met de bruinebonen. Ik wil binnenkort iets van macaronie gaan proberen met wat gehakt ofzo???

Lijkt mij ook snel nu zwanger zijn hoor!!! maar ook als ik het lees of een dikke buik zie denk ik......  maar ik wil eerst voorlopig van mijn kleine man genieten!!!!

Hoe snel zouden jullie verhuis plannen zijn?? al echt actief??

xx wen (moet afdrogen....)

Hai!

Fijn dat jullie eerder bij de dokter terecht kunnen voor Tycho! Laat ie maar goed kijken wat 't is!

De rijst was geen succes dus? Ik heb toevallig vanavond Isa macaroni gegeven. Met broccoli en een kaassausje (ja, echt!); een recept uit Opperdepop. Ik had haar ook voor het eerst in de kinderstoel gezet om te kijken hoe lang ze dat vol zou houden. Tja, ze had dus meer aandacht voor de kinderstoel (en het bakje met eten! Graaaaaiiii) dan voor het eten zelf. Maar ik geloof dat ze het wel ok vond. Heb 2 porties ingevroren.

Tja, ik zou dus een eventuele 2e keer weer voor het UMC kiezen. Ik vond het daar prima.

Onze eventuele verhuizing naar Apeldoorn, tja, eerst hebben we woensdag a.s. een gesprek met onze hypotheekverstrekker om te kijken hoeveel we verantwoord aan hypotheek kunnen besteden. We willen geen torenhoge hypotheek want een beetje leven moet ook nog kunnen! Dus daar is het van afhankelijk. Gaat het niet dan gaat het niet. En lukt het wel dan gaan we rustig aan eens kijken in Apeldoorn wat er "te halen" valt. Mijn vriend is wel weer een beetje aan het twijfelen, die is nu in Utrecht al helemaal zo gewend; hij werkt in Utrecht en heeft zijn vrienden in A'dam en daar rijd je vanuit hier nu eenmaal sneller naar toe dan vanuit Apeldoorn.
Dus.... we zien het wel. Het is geen moeten maar qua vangnet zou het wel erg prettig zijn.

Ik ben benieuwd hoe Isa vannacht slaapt, de afgelopen 3 nachten waren geen succes. Ik moest er te vaak uit en heb haar 2 nachten om ca. 03.30 u maar bij mij in bed gelegd (vriendlief had weer nachtdiensten) en toen sliep ze dus prima. Maar daar gaan we natuurlijk geen gewoonte van maken!

Vannacht ga ik dus maar weer streng zijn!

Prettige avond!

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan