voor poppetje71

halloooo!!

Nee rijst was erg bah denkt ie.... vlg mij lust hij helemaal geen aardappels enzo.. (Ojee ik ook niet wel rijst inmiddels)
mooie foto weer met de bietjes!!!!
Mag ik het recept van de kaassaus??? ga ik t ook proberen

En hoe is het slapen gegaan???? Tycho heeft heerlijk doorgeslapen (is ook een wonder op het moment)

Ik laat het zeker horen als ik bij de ha en dieetiste geweest ben!!!

Leuk in de kinderstoel!!! walke hebben jullie?
Wij een bopita maar ik kan geen zitje krijgen!!!

xx wen

ha die Wendy,

Grappig dat jou man ook een berichtje op het forum achter heeft gelaten. En hij kreeg veel reacties hè!! Ik zie het mijn vriend totaal niet doen!

Volgens mij heeft Isa niet zo veel met brood, ik krijg er maar een paar fliebertjes in en dan doet ze haar mond gewoon niet meer open. Ach ja, blijven aanbieden zeggen ze hè!

Het recept van de kaassaus:

in een steelpannetje 1 eetlepel boter (of olie) laten smelten. 1 1/2 eetlepel bloem er door roeren tot je een massa zonder klontjes hebt. Dan beetje bij beetje 150 cc opvolgmelk er door roeren tot het een glad sausje is. Dan 4 eetlepels jonge geraspte kaas en een mespunt nootmuskaat erdoor roeren.
Macaroni (60 gr droog voor ca. 3 porties) en broccoli (150 gr) koken. Deze twee samen pureren (ik heb het niet helemaal fijn fijn gepureerd maar het iets groffer gehouden) en dan de kaassaus er door roeren. Van de broccoli heb ik het kookvocht bewaard en daarmee het geheel een beetje verdund want door de kaassaus wordt het best een massief prutje.
Ben benieuwd wat Tycho er van gaat vinden. Ik ga volgende week die bruine bonen eens proberen!

Wij (mijn vriend en ik) gaan lekker van vrijdag t/m zondag samen een weekendje weg, naar Lille (Fr.). Opa en oma komen in ons huis op Isa passen, dan hoeven wij haar niet weer helemaal naar Apeldoorn te sjouwen met alle spullen die je toch nodig hebt.
Ben heel benieuwd hoe we het gaan vinden, tis voor ons de 1e keer zonder Isa!

Wij hebben een Tiamo kinderstoel en ik heb er een stoelverkleinertje van de Prenatal (plastic, rose  met felle bloemen) in zitten. Dan past net het riempje van de kinderstoel zelf om haar middeltje vast. Ze hangt nog wel een beetje in de kinderstoel hoor, dus ik doe het alleen eventjes met haar warme hapje.

Vannacht heeft Isa tot 03.15 u goed geslapen. Op zich al veel beter dan de nachten ervoor. Daarna was ze klaarwakker. Ik heb haar verschoond en zo'n 4 x de speen weer gegeven, laten huilen en laten huilen en toen wilde ze nog niet slapen en was ik het zat. Ik heb haar bij mij in bed gelegd en 10 min later was ze vertrokken. Lekker dicht tegen mij aan. Ik weet dat dit niet goed is want voor je het weet is ze er aan gewend!! Maar het is wel heeeel erg lekker zo'n warm hummeltje tegen je aan!
Maaaaaarrrr, vannacht gaan we weer streng zijn! Nieuwe poging! Gewoon wat langer laten huilen, ze is echt wel moe midden in de nacht en zal dus toch een keertje in slaap vallen!
Ik zag in een van de andere topics een mama die een magic theatre gebruikt voor haar zoontje; een soort diaprojectortje met rustgevende geluidjes en plaatjes voor de kleine. Kun je op timer aanzetten als de kleine niet in slaap komt. Misschien is dat nog een idee voor ons, ga ik eens even over denken.

Grtz. Poppetje71

hoi!!!

Tjee wel erg balen zeg van jullie weekendje weg!!!!! gaan jullie wel iets leuks samen doen???? als het weer het toe laat!!!

Ik ben gisteren met Tycho naar de dr. geweest voor zijn teentjes en er was helemaal niets mis met zijn tenen!!!!  pffff gelukig maar het is nl geen dwangstand waardoor het straks als hij gaat lopen vanzelf goed komt!!!!

Maar nu zijn we alle 3 ziek!!! tycho begon met verkouden en hoesten en hij heeft ons vreselijk aangestoken!!!  zelfs thuis van werk bah!!!!

Ik heb an de dieetiste een eetlijst gehad die je moet bijhouden tot aan de afspr. het valt me op als ik hem brood heb gegeven en in de avond een goedenachtpapje met granen dat de uitslag komt en hij wakker wordt met uitslag en jeuk oogjes!!! gisterenavond geen granen maar bescuit papje gegeven van Nestle en geen uitslag en geen jeuk ogen!!!! (wel andig zo'n lijstje bijhouden!!) nu f horen wat ik moet gaan doen!!

xx wen kleine man wordt wakker...

Jaha, idd jammer van het weekend,

Maaaarrr, alsof de duvel er mee speelt; mijn vriend is ook ziek en vanmiddag was Isa een poosje ook heeeel erg zielig. Ik kwam om ca. 11.30 u thuis toen lag ze in de box maar had het er zo te zien niet naar haar zin. Ik heb haar eruitgehaald en ze hing heel erg tegen me aan. Samen een flesje gemaakt en onder het schudden van de fles spuugde Isa de helft van haar ontbijt (pap) er uit. Ze moest er heel erg van huilen. Ze voelde ook erg warm dus ik heb haar even getempt. 38,2. Heb haar maar even een zetpilletje gegeven. Toen ik haar de fles wilde geven wilde ze in eerste instantie niet dringen. Ze lag heel dicht tegen mij aan, beetje aan het kreunen/huilen en ze staarde echt glazig voor haar uit. Toen kreeg ik het even te kwaad en belde de dokter. Maar ja, tussen de middag zijn ze niet bereikbaar hè dus tja, toch maar even wachten dan. Gelukkig dronk Isa een paar minuutje later wel en viel al drinkend bij mij op schoot hangend in slaap. Ze snurkte ervan want haar neus zit ook helemaal vol.
Zo heeft ze een half uurtje geslapen en was toen al een stuk beter te spreken. Ze heeft toen een uurtje liggen spelen en vervolgens weer ruim 1 1/2 uur in haar bedje liggen slapen.

Al met al ben ik wel blij dat we dus niet weggaan. Hopelijk word ik niet geveld door die griepverschijnselen!!

Goed hoor zo'n lijst om bij te houden. Zo kun je idd precies nagaan hoe hij waar op reageert. Zou het kunnen komen omdat er in het goedenachtpapje suiker toegevoegd is en in die van Nestlè misschien niet? Ik had ook die goedenachtpapjes gekocht maar zag toen dat er suiker aan was toegevoegd. Ben ik nu nog niet zo voor om eerlijk te zijn. Die staan dus nog in de kast!
Wanneer moet je nu naar de diëtist met die lijst??

Jullie dus met z'n drietjes zielig. Wie zorgt er voor wie ?? Ach, dan heb je het ook maar in één keer gehad hè!!

grtz. Poppetje71

hallo,

hoe gaat het nu daar??? ik hoop beter!! ben je nog met Isa bij de dr. geweest?

Hier gaat het beter!! alleen is willem nog erg ziek en beroerd....

Tyco heeft gelukkig weer beter geslapen!!!! heerlijk zeg!!! en isa? heb je die projector al gekocht? zo ja is het wat????

Tycho wordt alweer erg ondeugent zelfs.... vandaag was in zijn loopstoel rond aan het rennen, hij weet nu ook hoe hij moet keren enzo.... ene kant handig maar aan de andere kant.... pfff vandaag had ie ondekt dat je ook met je vingers in het stopcontact kan (gelukkig hebben we deze al beveiligd!!) en dat je ook de stekker van bv de lamp er wel uit kan trekken   na een tikje op zijn vingers en uit de loopstoel gehaald snapte hij vlg mij wel dat er iets niet klopte....

Maar wel errrruuuuggggg moeilijk hoor!!!!! pfff maar ja moet nu wel gelijk consequent zijn anders wordt het straks niks meer vrees ik (hoe lang moet je straffen dan he???)

xx wen

Hai Wendy,

Isa is nog niet helemaal lekker. Ze is wel vrolijk maar ik merk dat ze sneller moe is dan normaal en ze had vanavond ook weer 38,4C (overdag was t 37,8). Haar ochtend pap, fruithapje en warme hap gingen er prima in.  In haar flesjes had ze niet zo heel veel zin dus ik heb echt geduld moeten hebben om die, met pauzetjes, toch naar binnen te krijgen want ze moet wel goed blijven drinken. Als ze morgen nog koorts heeft en het drinken lastig gaat ga ik de huisartsenpost bellen.

Zo viel Isa gisteren, al koortsig en snurkend (van de verkoudheid)  en hangend, onder het drinken van haar flesje bij mij op schoot in slaap.......

Vriendlief is al wat beter, alleen nog snotverkouden.

Wauwie, die zoon van jou die "loopt" al wat af hè! Wat een mooi gezicht zo'n mannetje door de kamer sjeezend!
Tja, dan moet je hem continu achteraan lopen!

Wij hebben niet zo'n loopstoeltje en als ik dat zo eens lees dan begin ik er ook maar niet aan, als ze straks gaat kruipen moeten we er al genoeg achteraan!

Zit Tycho trouwens al een beetje? Isa nog niet echt. Als ik haar neerzet dan blijft ze een paar tellen zitten en vouwt zichzelf dan óf dubbel (zodat ze haar tenen in haar mond kan stoppen) óf ze valt opzij.

En, heb je de macaroni al geprobeerd?

Grtz. Poppetje71

hoi,

AAAHHHHHHH zielig!!!!
hopen dat ze snel beter wordt!!

Tycho zit wel even maar valt ook al snel om..... hij vindt het leuk dan zeg goed concentreren..... dan moet ie al lachen en dan valt ie om!!! maar ik merk wel dat het steeds ietsje langer wordt dat ie zit!

xx sterkte voor t weekend!!

Terug
Bovenaan