Voor Qiumn

O ja, ben er even niet de komende dagen: mijn neefje en nichtje komen logeren. Misschien dat ik in de avonduren nog wel even tijd kan vinden om berichten te posten. We kunnen nu gelijk voelen hoe het is om een groot gezin te hebben, hihi. Nu nog even stilte voor de storm, ze komen na het eten pas. Nog heel even genieten van   de rust!

Spreek je later weer! Liefs, K

Ik kan me ook voorstellen dat jullie de volgende baby zijn gaan inpassen in hoe hij/zij zich verhoudt tot jullie dochtertje qua leeftijd, opgroeien, omgaan etc.

Hadden jullie het nog niemand verteld van de zwangerschap?

Ik vond de miskraam ook heel heftig. Lichamelijk ook, ik wist niet dat je echt weeën kon hebben. Maar inderdaad ook psychisch. Ik merk dat ik er een groot gedeelte van de dag mee bezig ben.

Gezellig dat je je huis vol hebt. Veel plezier!

Ik zie nu ineens dat ik je naam verkeerd getypt heb in de titel, da's stom!

Maar goed, het huis is vol en ze slapen nog geen van drieën!!! Erg toch... Het was denk ik allemaal veel te leuk vandaag ;-)

Ik vond lichamelijk de miskraam erg meevallen: bijna geen pijn en bijna geen bloedverlies. Geestelijk was het echt 1000 keer erger dan ik ooit kon denken!
Weet je wat gek is: Volgens mij komt er al een nieuwe eisprong aan! Had echt een klodder rekbare afscheiding vanavond! Dan zou ik over 14 dagen alweer ongesteld worden, super! Lekker snel!

Een paar vriendinnen wisten het en daar ben ik nu wel blij om. Daardoor kan ik er ook nog met anderen buiten de familie over praten.
We hadden eigenlijk al iets eerder een tweede gewild, maar door een (kleine) operatie in juli mocht ik niet eerder zwanger raken. Dat geeft me wel een beetje haastig gevoel. MOcht ik nu weer snel zwanger raken, dan is onze dochter toch minstens 3 1/2 en ik had een half jaartje eerder toch fijner gevonden qua leeftijdsverschil... Nou ja, niks aan te doen, maar het deed me wel extra pijn.

Ga zo mijn bedje in, best moe van een dag 3 kinderen vermaken!

K

Geeft niks hoor, van die naam. Het is maar een nick, toch.

Heb je leuke dingen gepland met de kids?

Stom he, dat een miskraam weer zo verschillend is bij iedereen.

Ik was ook zo blij dat ik nu zwanger was. Ik zou nog net 28 zijn op de uitgerekende datum, daar was ik wel blij om. Mijn vriend wordt over een maand 33. Het is niet zo dat we heel oud zijn, maar ik heb altijd jong kinderen gewild. Alleen mijn vriend wilde nog niet. Hij heeft meegekregen dat je eerst moet trouwen, een groot huis, genoeg spaargeld etc etc moet hebben voordat je aan kinderen begint. Hij dacht ook dat als we ervoor zouden gaan, dat we dan wel heel snel zwanger moet zijn. We hebben heel veel gepraat (dat je gemiddeld niet binnen twee maanden zwanger bent, dat je niet moet trouwen omdat je ouders dat zo belangrijk vinden, enz). Uiteindelijk wilde hij er toch voor gaan, en nu is hij heel verdrietig en teleurgesteld dat er miskraam was. En ik denk dat als je er al veel langer aan toe bent dan je partner (zoals ik) dat het ook lijkt alsof je al veel langer bezig bent.
Ach, je kunt dus wel een hele planning in je hoofd hebben, maar zo werkt het dan toch niet. Vind ik soms wel wreed, in veel gevallen.

Heb gisteren en eergisteren dus weer gewerkt en vond het wel zwaar. Niet alleen om de hele dag weer onder de kinderen te zijn (en tegen baby's en zwangere vrouwen aan te kijken), maar ook fysiek. Ik was compleet bekaf, misschien ook door de griep die ik nu weer heb. Blijf vandaag lekker in bed.

Maarre: die eisprong van je.. Ga je ervoor?

Liefs, Kim

We zijn naar de piramide van Austerlitz geweest en we hebben de dag erna de dom beklommen. Vonden we allevier erg leuk. Nu is de rust weer gekeerd. Voor onze dochter was het ook meer dan genoeg: zulke drukke dagen, ze was er echt chagrijnig van! Heel zielig eigenlijk :-(

Ik was net 28 toen onze dochter geboren werd, vond het wel een mooie leeftijd. Maar, hé, 29 is ook mooi!!! Ik snap je gevoel wel. Doordat wij het ook moesten uitstellen voor die polsoperatie voelt het ook alsof we al maanden bezig waren, wat helemaal niet zo was!
Wij zijn niet getrouwd, net als jullie. Mijn ouders vinden dat niet heel erg leuk, maar hebben er nu wel vrede mee. Lastig hè, om soms je eigen keuzes te maken. Je wil je ouders toch ook niet graag voor het hoofd stoten.
Gelukkig staat je vriend er nu wel helemaal achter, dat is wel mooi. Je staat nu tenminste niet alleen in je verdriet.

Kan me voorstellen dat je het zwaar vond om weer te werken. Als ik heel eerlijk ben zie ik er ook wel weer tegen op. Ook omdat je plaatje in je hoofd zo anders was. We zouden de week na de herfstvakantie op mijn werk vertellen hoe het zat, want ik kreeg vooral 's avonds al een buikje. Nu hoort dat dus niet meer tot dat waarop ik me verheugd had.
Jij ziet dan ook nog echt baby's en veel zwangere vrouwen, da's helemaal naar nu.
Ben je wel weer een beetje opgeknapt van de griep? Ik hoop het!

Ik heb het idee dat er toch echt een eisprong was: één manier om het te checken en dat is temperatuur opnemen. Dat heb ik 2 cyclussen gedaan (die tweede raakte ik dus zwanger), dus ik kan het wel vergelijken.
Ik heb 's avonds trouwens nog echt een buik, jij ook? En gisteravond had ik ONTZETTEND zere borsten/tepels. Ik voelde me eigenlijk meer zwanger dan tijdens de afgelopen zwangerschap. Gek hè? Zal dat met die eisprong te maken hebben?
We hebben trouwens wel geklust, gewoon omdat we dat wilden en niet omdat we per se rond de eisprong wilden. Wat dat betreft waren we denk ik ook net te laat.
Op de één of andere manier heb ik nu wel meer rust gekregen. Ik heb nu meer het gevoel: het komt wel als het komt. Niet meer zo gehaast, van het moet NU! Dat was eind vorige week nog wel anders. Een kindje is echt heel welkom, liever vandaag dan morgen, maar het komt wel goed.

Ik hoop dat jij je ook wat beter voelt.
Liefs, Kaskes

Hoi Kim,

Ik ben dit weekend weg, we zijn bij mijn schoonouders tot maandagavond. Ik spreek je dan weer, tenminste als het forum het dan weer normaal doet. Dubbelklikken wil nog wel eens helpen, maar dit berichtje probeer ik nou al 6 keer te plaatsen, grrr!

Liefs, K

Jeetje, wat een gedoe met die site. Echt heel irritant. Ik heb al meerdere keren geprobeerd te posten, maar hij doet het bij mij gewoon niet. Ik ga het nu dus nog een keer proberen.

Wat goed dat jullie die rust nu meer hebben. Ik heb dat ook wel een beetje nu, maar ik weet ook dat het niet te lang moet duren en dat ik eigenlijk het liefst volgende maand weer zwanger ben. Ik ben ook wel benieuwd wanneer mijn eisprong is geweest. Vorige week zei de gyn dat ie er aan zat te komen, maar mijn ovulatietesten gaven niets aan. En temperaturen werkt voor mij niet. Ik word er niet wijs uit. Bovendien schiet dat nu met de griep niet op. Door die griep heb ik ook niet van die eisprong geprofiteerd, behalve als ie vorige week maandag meteen is geweest.

Heb jij vandaag je eerste werkdag gehad? Hoe was het?

Ik kom op mijn werk veel zwangere vrouwen tegen. Soms kan ik het heel goed hebben, maar soms heb ik er ineens moeite mee. Vooral bij vrouwen die heel duidelijk laten merken zwanger te zijn (hand op de buik, of heel erg naar voren lopen met de buik). Dan denk ik bijna: tsss, aanstelster. ERG HE. Vind ik best stom van mezelf.

Gr. Kim

Wat raar de ov.testen nog niks hebben laten zien van een ei! Van wanneer tot wanneer heb je getest? En kan het inderdaad die maandag zijn geweest of niet?
HOe is het met je griep? Weer helemaal opgeknapt?

Ik ben ook goed beroerd geweest afgelopen weekend? Zondag en maandag bijna tot overgeven toe misselijk en heel mijn darmen zaten in de kramp :-( Nu gaat het gelukkig weer. Zou dat nog een nasleepje zijn van de miskraam?
Trouwens nog steeds geen ei te zien qua temp. Wel rekbaar slijm (jek) dus ik blijf hoop houden op een spoedig eitje, hihi. Ik geloof dat wij er toch wel weer voor gaan, stiekem.
Heb jij ook nog wat zw.klachten? Mijn liezen trekken nog steeds alsof ik bandenpijn heb en mijn borsten doen nog pijn.

Ik werk altijd op woe, don en vrij. Lekker het staartje van de week, bevalt me heel goed. Dus ik heb nu een superlange vakantie gehad door mijn ziekteverlof erbij. Ik heb nog geen bal zin en ben   nog erg moe. Heb jij daar ook last van of is dat niet te ontdekken door je griep?

Ik heb het ook wel, dat ik zwangere vrouwen zo irritant kan vinden. Bij vriendinnen heb ik er geen last van, maar die suffe dozen die ik in winkels zie waggelen. En vooral als ze daar met een chagrijnige kop lopen, dan denk ik: Geef dat kind lekker aan mij als je er chaggi van wordt!!! Gemeen hè?

FIjn dat het forum het weer goed doet!!! Echt veel makkelijker.

Boven in bed ligt nu trouwens een zingend meisje. Ze was heel moe, zei ze, na de peuterspeelzaal. En aangezien het mij ook wel goed uitkwam met poetsen na een weekend weg, heb ik haar lekker op bed gegooid. Nu ligt ze alleen maar boekjes te lezen, te zingen en te roepen, haha. Nou ja, ik pluk haar er zo wel even uit. Ik wilde even een momentje voor mezelf!

Liefs, K

Terug
Bovenaan