Voor Sandra Ik ben bevallen van een dochter quincy

Hoi Rebbeca,

Fijn dat je dochter weer thuis is. Krijgt ze fles of borstvoeding? Thimo geef ik nog steeds borstvoeding. Ook kolf ik veel af. Thimo spuugde best wel veel melk weer uit. Ik denk nu zelf dat dit komt omdat hij via de borst de melk erg snel naar binnen komt. Als ik aan het kolven ben spuit het er echt met soms wel 8 stralen tegelijk er flink uit. Ik heb in ongeveer 7 min. al 125 ml. afgekolft. Als ik Thimo de bv dan via een flesje geef gaat  het volgens mij beter met het spugen. Ik ben het nu dus aan het uitproberen. Hij slaapt vandaag gelukkig al meer dan de vorige dagen, dus ik hoop dat dit de oplossing is.
Doordat Thimo niet zoveel sliep was ik ook erg uitgeput. Voelde me gisteren heel erg duizelig. Heb toen m'n suiker voor de zekerheid nog even gecheckt, maar die was goed.
Heb dus echt geen last meer van de suiker. Jij nog wel las ik. Heb je nog steeds ook veel hoge waardes. Kan je er nog vanaf komen? En hoe zit dat met je dochter, heeft zij er ook last van?
Ik vind het nu best wel druk met 3 kids. Gelukkig zijn de andere al wat groter en m'n dochter helpt ook veel mee. Vind luiers verschonen ook helemaal niet erg.
Toch lijkt het wel of ik alleen met Thimo en het huishouden bezig ben. Heb ook nog steeds last van de nesteldrang. Ik dacht dat het alleen in de zwangerschap voorkwam, maar ik blijf er last van houden. Wil nog steeds het hele huis opgeruimd hebben. Dat gaat gewoon niet en dat frustreerd me dan weer. Wil ook nog gewoon genieten van m'n kids en dat probeer ik zoveel mogelijk te doen ook. Ze zijn zo groot, dat gaat veelste hard.
Zo dat was weer een heel verhaal. Vond het leuk ook weer van jou gehoord te hebben.
Groetjes,Sandra

 
Hoi Sandra ,Ik geef de fles ,ik heb nu ook andere voeding we willen kijken of dat ook verschil maakt ze drinkt nog niet erg veel ,hoeveel geef je thimo en lukt het beter met de fles nu ?. Ben jij ook steeds zo moe het is net of dat ik nooit meer slaap zo moe ben ik dan .Ik heb dat ook gehad toen ik mijn derde kindje kreeg ze waren toen allemaal klein ik dacht toen hoe moet dat allemaal maar het ging gewoon vanzelf je rolt er ook zo weer in .Ik heb dat ook dat het hele huis schoon moet maar dat wil niet echt als je al kinderen hebt jij ruimt alles op en hun makenhet weer rommelig  .mijn suikewaardes zijn nog wels,octends hoog ik hoop wel  dat ik er weer af kom jij bent er gelukkig wel van af.Groeit thimo goed?ik hoop gauw weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
Ben constant hartstikke moe. Heb net ook al even geslapen samen met Thimo. Ging alleen even op bed liggen om hem daar de borst te geven en ben gewoon in slaap gevallen.M'n dochter riep me wakker, ze was klaar met haar huiswerk en ging ook   naar bed. Toen ben ik er nog maar even uit gegaan.
Thimo was al vanaf vanmiddag bijna de hele tijd wakker. Hij heeft soms dagen dat hij heel weinig slaapt. En als hij dan wakker is wil hij alle aandacht. Probeer hem soms wel even in de box te leggen, maar dat houdt hij niet lang vol. Af en toe laten we hem toch even huilen, want soms heb je even andere bezigheden. Maar Thimo geeft niet snel op, hij blijft dan huilen.
Ook dat met het afkolven gaat niet zo lekker. Thimo is juist een ontzettende hongerlijder.Krijg het niet op tijd afgekolft. Af en toe komt hij na een uur weer dat hij wil eten. Ik heb dan meestal nog geen flesje afgekolft, dus geef ik dan maar weer de borst. Hij drinkt via het flesje meestal ongeveer 100ml. Ik weet eigenlijk niet of dat  genoeg is. Maar ik heb nu het gevoel dat de borstvoeding niet voedzaam genoeg is voor hem. Ga morgen waarschijnlijk even langs het cb of bel hen even hierover. Heb verder wel het idee dat Timo heel hard groeit.
Het is vooral vervelend dat er niet zoveel tijd tussen de voedingen zit als je weg wilt gaan. Ik loop dus vaak bij de winkels met een huilend kind. Hoop dat dit snel opgelost wordt.Wil wel weer eens even rustig kunnen winkelen.
Verder  gaat het hier z'n gangetje. O, ja Thimo heeft nu een vriendje bij ons in de straat. Z'n buurjongetje is precies een maand jonger dan hem. En eind nov. ongeveer komt er nog een buurjongetje bij. Hij krijgt dus genoeg vriendjes hier.
De buurvrouw die in nov. gaat bevallen overkwam ongeveer hetzelfde als ik, ook onverwacht zwanger van de derde en haar kinderen zijn 13 en 11 jaar oud. De oudste is ook een dochter die dus  ook alles meebeleefd.
Ga nu toch maar weer m'n bedje opzoeken. Morgen begint de dag weer vroeg.
Groetjes, Sandra  
 
Hoi Sandra,          Heb je het consultatiebureau al gevraagd over thimo met het eten ,je zoi inderdaad denken dat ie niet genoeg voeding krijgt ik had dat ook met mijn oudste die had niet genoeg aan de borstvoeding die moest ik flesvoeding er bij geven maar dat was niet te doen borst en fles ben toen maar op de fles over gegaan die van mij was ook een hongerlap die bleef maar om eten vragen met de fles ging het wel wat beter maar ik heb later wel voeding gehaalt voor hongerige baby,s en dat ging uitstekend .Weet je al hoeveel thimo nu weegt ?Die vermoeidheid is vervelend he ik kan s,octend mijn bed haast niet uit komen heb dan het gevoel of dat ik nog helemaal niet heb geslapen ,slaap jij s,middags ook nog steeds dat is wel belangrijk ik doe dat wel nog steeds ik ga nu ook weer even slapen ik hoop gauw weer wat van je te horen .groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,

Ben gisteren inderdaad naar het consultatiebureau geweest, naar het inloopspreekuur.
Thimo is gewogen en hij weegt nu 4335 gr. Is in drie weken nu 750 gr. gegroeit. Dus hij groeit hard genoeg. Ze denken dat het een soort gewoonte is geworden. Meestal troostte ik hem met de bv. Ik moet nu proberen toch 3 uur tussen de  voedingen. Dan eet hij genoeg bij de voedingen en hoeft hij tussendoor niet. Het gaat vandaag al beter. Hij drinkt goed en slaapt ook al meer.Vanmorgen sliep hij van 9:45 uur tot 13:00 uur.
Ook moet ik melkprodukten laten staan. Thimo heeft uitslag/eczeem in zijn nek en gezicht, precies daar waar de melk langs loopt. Dus het kan contacteczeem zijn. Nu dus even proberen zonder melkprodukten. Dat kan er ook nog wel bij na die zwangerschapsuiker. Ik was juist verslaafd aan vanille vla. Kan ik nu wel vergeten. Ook Rivella mag ik niet meer drinken, dronk ik veel in de zwangerschap en vond het nog steeds lekker. Ook mis ik m'n toetje na het eten. Ik moet echt veel over hebben voor m' n kids hoor!! Nu maar hopen dat het helpt.
Groetjes, Sandra

 
O, ja nog even dit.
Ik was vandeweek voor de nacontrole bij de gyn. Hij vroeg wat ik voor anticonceptie wilde gaan gebruiken. Ik wilde mezelf dus laten steriliseren. Kreeg ik te horen dat dit niet meer vergoed wordt. Kost een hele hoop geld, ik heb het niet goed onthouden wat hij nu zei maar ik dacht iets van 1500 of 3000 euro.
Andere oplossing is dan maar een spiraaltje. Kost ook nog 130/140 euro per 5 jaar.
Waar betaal ik eigenlijk mijn ziekenfonds voor?
Groetjes, Sandra
 
Hoi Sandra, Wat fijn dat thimo zo goed groeit dan krijgt ie toch wel genoeg voeding dat is ook heel fijn om te weten dat is heel belangrijk goed eten en ook goed groeien .Wat rot dat je nu geen melkproducten meer mag hebben en vooral als je het ook zo lekker vind ,maar je doet natuurlijk alles voor de kindjes vooral als ze er eczeem van krijgen dan is dat vervelend voor z,on kleine baby die kan er zelf niks tegen doen en ze hebben er wel veel last van toch?Waarom moet je zelf de sterlisatie zelf betalen waar ben je bij verzekerd dan ,kan je toch niet zelf betalen is ook verschrikkelijk duur wie kan dat dan betalen niemand volgens mij .Was alles goed bij je controle van je gyn doen ze ook nog een uitstrijkje of is dat ook allemaal veranderd weet dat ook niet meer alles is anders tegenwoordig .ik hoop  gauw weer wat van je te horen groetjes rebbeca
 
Hoi Rebbeca,
De controle bij de gyn. stelde weinig voor. Hij heeft nergens naar gekeken, alleen maar gevraagd hoe het ging. Hij begon al snel aan de vraag over de anti-conceptie. Hoe ik dat geregeld wilde hebben. Sterlisatie krijg  ik niet  vergoed, maar ik ben er nu achter dat het spiraaltje wel 100 procent vergoed wordt. Ik ben verzekerd bij OZ (ziekenfonds). Ook krijg ik de helft van de eigen bijdrage van de kraamzorg terug, omdat ik aanvullend verzekerd ben. Wist ik ook niet, valt weer mee.
Met Thimo gaat het prima. Het lijkt te helpen zonder melkprodukten. Z'n eczeem ziet er erg rustig uit. Alleen nog wat witte vlekjes. Hij is iets getint, want zijn vader is antilliaan dus vallen die vlekje wat op.
Hoe gaat het met je dochter? Ben je ook al naar het consultatie-bureau geweest?
Thimo "speelt" nu boven met zijn grote broer en zus. Zo heb ik mijn handen even vrij om te koken en wat te computeren.
Hoop snel ook weer van jou te horen!
groetjes, Sandra

 
Terug
Bovenaan