Voor sjana1

Bedankt bedankt,

Gelukkig zijn er ook nog mensen, die mij steunen in mijn mening.
Het komt vaak wel een beetje rot over, maar zo bedoel ik het vaak niet.
Ik kan het niet zo netjes en mooi verwoorden zoals mama bal, maar ze beschrijft wel wat ik bedoel.

Dames, bedankt en veel plezier met de kindjes.
X
 
Sorry maar ik ben het niet met je eens kiekje.
Ik werk zelf 3 dagen en mijn dochter gaat 2 dagen daarvan naar een kdv (vader blijft 1 dag thuis in de week). Ik doe het niet voor het geld, want op het salaris van mijn man kunnen we ook nog zeer goed leven. Ik doe het voor mezelf en ben daardoor veel leuker naar mijn kind toe! Ik heb het nodig om iets voor mezelf buitenshuis te hebben, zodat ik 1) mijn hbo opleidingen niet voor niets heb gedaan 2) ik hierdoor meer sociale contacten heb. In mijn verloftijd werd mijn wereldje toch wel heel klein en daar werd ik niet echt gelukkig van.
En omdat ik op mijn werk even geen mama ben, heb ik het gevoel mezelf niet helemaal te verliezen in het moederschap.

Ik vind het wel veroordelend klinken als je zegt dat als je voor kinderen kiest, je ze zelf moet opvoeden.Waarom zou dit dan per se fulltime moeten?
Zoals iemand hier al eerder zei: het werkt bij iedere moeder weer anders.
Als een moeder thuisblijft voor haar kinderen en daar gelukkig bij is, hartstikke goed! Maar als een moeder gaat werken en daar gelukkig bij is, ook hartstikke goed!
Zolang je kind er niet onder lijdt (en hier is het zo dat Vera het erg leuk vindt op het kdv) heb ik nergens problemen mee.
 
Ik vind het zo jammer dat het belang van de moeder blijkbaar boven dat van het kind gaat. Waarom krijg je dan kinderen? Om ze drie of vier (of zelfs vijf) dagen naar het KDV te brengen?
Sorry hoor, maar dat vind ik behoorlijk egoistisch. Ik heb helemaal geen problemen met werkende moeders, dat ben ik zelf ook. Wel met de manier waaroop er blijkbaar gedacht wordt, en hoe kinderen maar naar het KDV 'gestuurd'   worden. Volgens mij zijn er altijd mogelijkheden om creatief met opvang om te gaan. Wat is er bijvoorbeeld mis met een gastouder bij je thuis? En dat hoeft helemaal geen opa of oma te zijn! Zo leert je kind wel wat thuis is, en heeft hij altijd een veilige plek. Hoe verwarrend voor zo'n kleintje dat vaker op het kdv is dan thuis! Hoe verwacht je van je kind dat hij een goed hechtingproces doormaakt?
Geloof me, als die hechting van je kind niet goed is, krijg je er later nog veel problemen mee. Maar ik geloof dat veel mensen hier niet goed over nadenken, over wat d gevolgen op lange termijn zijn. Een kind is geen computer die je kunt herprogrammeren als blijkt dat je iets verkeerd hebt gedaan!
 
Nahja wat een onzin!!!!
Alsof ieder kind dat naar het kdv gaat hechtingsproblemen krijgt! Dat heeft nog altijd veel te maken met hoe je als ouder met je kind omgaat.
Ben je iemand die zelf geen ervaringen heeft met het kdv?

Het is geen kwestie van wegsturen naar het kdv. Ik vind het goed voor mijn kind dat ze ook andere mensen meemaakt, dat ze andere kinderen ziet, op een andere plek kan slapen, etc.
Zoals ik al zei, werkt het voor iedereen anders en dus ook voor ieder kind weer anders. Ik vind het heel veroordelend om dan te zeggen dat ouders die kinderen naar een kdv 'sturen' egoistisch zijn, terwijl je de kinderen niet eens kent. Bah!


 
hoi,

Nou moet ik toch effe reageren hoor!
Mijn moeder heeft nooit gewerkt,met als gevolg mijn vader was heel de week van huis en zagen wij alleen in het weekend.
Ik had liever gehad dat mijn moeder ook had gewerkt want dan had mijn vader niet heel de week van huis moeten zijn.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 12 was,wat een misere moeder kwam in de bijstand en wij konden maar net eten!!
Dus ik vind het eerder egoistisch om te zeggen ik blijf thuis voor mijn kind!!
Wij hadden het veel beter kunnen hebben als mijn moeder gewerkt had,dit zal mij niet gebeuren ik heb een hele goede relatie,maar je weet maar nooit.
Ik wil mijn kind voor zover ik het in de .hand heb een goede toekomst geven en niet steeds weer te moeten zeggen van mama heeft geen centjes nu.
In deze tijd MOET je mee met de rest.
 
Hé cindy,

Wij hadden het vroeger ook niet breed, mijn vader was vrachtwagen chauffeur, en hoerde alles op in het buitenland.
Mijn moeder was er altijd voor ons, werkte ook, maar alleen als wij in bed lagen, merkte niemand iets van.

Ik vind het juist geen probleem om eens een keer te zeggen dat er geen geld is, om weer iets onbenulligs aan te schaffen. Wil niet zeggen dat onze kinderen iets tekort gaan komen, want dat is echt niet zo. Maar ze krijgen echt niet overal hun zin in.

Ik vind het alleen vreemd dat vrouwen negen maanden zwanger zijn, en dan na drie maanden nadat het kind geboren is, al kunnen zeggen, zo ik ben blij dat ik weer kan werken, even wat anders aan m'n hoofd.
Ik werk ook, ik werk acht uur per week, en de tijd dat ik aan het werk ben, is mijn man thuis voor de kinderen.
Ik moet ook zeggen dat ik het er erg moeilijk mee heb gehad de eerste maanden dat ik weer aan het werk was, ik miste m'n kindje heel erg. En dan was ik 'maar' twee keer vier uur van huis af.

IK heb van het weekend met iemand gesproken die vier dagen werkt, zal het wel eens aan haar vragen, misschien dat zij niet meteen op de kast vliegt. MIjn vraag is eigenlijk, als een week zeven dagen heeft, waarom breng je dan je kind meer dagen van de week weg, dan dat je ze zelf opvoedt. Waarom begin je er dan aan? IK snap dat niet, je wilt wel kinderen maar ze niet zelf opvoeden.

Iemand zei ook, dat kwantiteit niet belangrijk is, maar ik vind van wel, net zo belangrijk als kwaliteit.
X
 
hallo

ik ben zelf ook een werkende moeder en vind dat er wel heel erg negatief over ons gedacht wordt. ik werk zelf 24 uur in de week 3 midagen en 1 hele dag. mijn man werkt 7 dagen op zee en  is dan weer  7 dagen thuis. er wordt hier dus genoeg geld verdient, ik had er ook voor kunnen kiezen om te stoppen met werken en de hele dag met de baby op de bank te gaan zitten. dan hadden we dus niet kunnen gaan sparen voor de studie voor onze kinderen, wat ik 1 van de belangrijkste dingen vind die je je kind kunt geven. en als er nu een wasmachine of droger kapot gaat is er een mogelijkheid om een nieuwe te kopen want zoals jullie zelf weten is er met een baby in huis een wasmachine onmisbaar.
en kleertjes hoeven van mij ook niet van het merk mexx te komen maar bij de h&m hebben zo ook leuke en betaalbare kleding voor baby's.

hoe ga jij je kind later vertellen dat ze een HBO opleiding niet kunnen gaan volgen omdat hun moeder het belangrijker vind om de hele dag bij ze te zijn dan ook maar een "kwartje" te sparen.

mijn moeder was tot mijn 12 ook de hele dagen thuis mijn vader was vrachtwagen chaffeur. ik heb ook geen vervolg opleiding kunnen doen omdat daar het geld er niet voor was en ja tuurlijk heb je studiefinanciering maar daar redt je het niet alleen mee. en nu heeft mijn vader haar velaten voor een andere vrouw en moest ze naar de sociale dienst omdat ze geen werk of nix had. ze heeft er altijd het beste van geprobeert te maken. maar anders is leuker natuurlijk.

een huurhuisje is natuurlijk een stuk goedkoper in het geheel maar aan het eind houd je er niks aan over. mocht er ooit iets onverwachts iets gebeuren en je kinderen staan er alleen voor dan laat je ze niks na om een eigen iets op te bouwen.
mijn schoonmoeder is 2 jaar terug overleden ze heeft ons een hele boel schulden na gelaten maar ook de enige kans om voor ons 2 een huisje te kunnen kopen en dit zien we dus ook als een laatste geschenk van haar. tuurlijk draait niet alles om geld
het ging hier om de kinderen, en ik vind dat je je kinderen alles moet kunnen geven
kleertjes , fietsen, beugels sporten die ze graag willen doen en dat ik daar voor iets minder tijd met mijn kinderen door breng, dan moet dat maar.

opvoeden gebeurt niet alleen op de dagen dat ze bij een KDV zijn het gebeurt ook op de dagen dat ik zelf thuis ben, ik snap gewoon echt niet wat iedereen zo moeilijk doet over werken en kinderen. het is ieder zijn eigen keuze!!




 
Terug
Bovenaan