Voor sjana1

Daar wil ik inderdaad ook nog even op reageren.
Een koophuis kan misschien wel duurder zijn (maar als je de huurprijzen zo af en toe hoort, valt dat nog best mee), maar het is wel een investering. Met een huurhuis heb je inderdaad geen investering en is het geld gewoon weg.
 
Overigens ben ik het er wel mee eens, kiekje, dat er niks mis is met nee zeggen tegen je kinderen. Ze hoeven echt niet alles te krijgen wat ze willen hebben. Worden ze alleen maar verwend van en als ik ergens een hekel aan heb....

Ik ken trouwens ook wel genoeg mensen die nooit geld voor de studie van hun ouders hebben gekregen, maar die er toen zelf voor zijn gaan werken en alsnog zijn afgestudeerd. Het kan wel, maar inderdaad die studiefinanciering is geen vetpot.
 
Hoi dames!

Weet je wat mij zo verbaast en ook ERG  irriteert?
Het feit dat het over de moeders gaat... wat dan over de VADERS???? Waar zijn die nu weer in deze verhalen van iedereen???? Bijna Nérgens!   Er zijn wel een aantal die een dag minder werken (joepie...). Maar er wordt bij het merendeel van de gezinnen altijd van uit gegaan dat de vrouw maar minder gaat werken!!! Natuurlijk de grootste ONZIN!
Ik kan me er wérkelijk aan irriteren!
En weet je wat ook zo vervelend is: dat je als moeder áltijd de vraag krijgt ' nu ga je zeker minder werken' of: "kun je het wat combineren met je werk"?
Vaders krijgen die vraag NOOIT!   Ik kan dan ook erg assertief reageren als ik zulke vragen of opmerkingen krijg!
Het moet maar eens uit zijn met die vervelende rolpatronen!!!\
Vaders kunnen ook écht partime werken, ook die kunnen wel wat opgeven, ook al zal dat een andere functie zijn (dat is immers wat veel vrouwen dan moeten gaan doen, want partime zijn niet alle functies meer goed uit te voeren).

Het is inderdaad zonde als je gestudeerd hebt en er niks meer mee doet!!! En wat denk je als je alleen komt te staan om wat voor reden dan ook??? Dan heb je NIKS!!! Geen, of niet genoeg werkervaring, geen werk!!!! En ja, je kunt allerlei banen aannemen 'beneden niveau', dat heb ik zelf ook gedaan, maar of je dan echt gelukkig wordt... en bovendien: wat een gedoe dan zeg, je moet je weer in laten schrijven van alles regelen...terwijl je door een rouwproces gaat.

Prima als je als vrouw gelukkig bent hoor zonder werk, maar mij lijkt het niks! Ik probeer niet te oordelen (is moeilijk, en toch doe ik het ook wel denk ik) want als jij en je partner er allebei echt gelukkig zijn met de 'traditionele' rolverdeling, nou klaar!!!
Maar ga niet als huismoeder zo oordelen, en spreek ook eens over de VADERS, want ik mag toch aannemen dat jullie het met me eens zijn dat die ook partime kunnen werken of huisman kunnen worden????? (het probleem is dat de velen niet WILLEN)
Ha ha, ik voel gewoon dat ik me op zit te winden, mijn hart slaat heel snel!!! Relax.....
 
Hé hé niet zo druk maken,

iedereen moet het doen zoals ie zelf wil.
In ons geval zou mijn man het niet erg vinden hoor om minder te werken, en dat ik meer zou werken, maar ik wil dat zelf niet. En daarbij ook heel belangrijk hij verdient twee keer zoveel dan ik, dus zou het niet echt heel erg op schieten.

Daarbij vind ik het ook niet belangrijk om te werken, ik ben heel graag bij ons kind en dadelijk bij onze kinderen, mag nog acht weken wachten ongeveer.

X
 
Hé sjana,

Ik deel je mening, ik ga er ook voor dat de papa's de mogelijkheid moeten krijgen om vaker voor de kinderen te zorgen.
Alleen is deze maatschappij nog steeds verkeerd ingedeeld, mannen krijgen nu eenmaal vaker meer betaald dan vrouwen.

Als ik schilder was, zoals mijn man, en ik zou dezelfde uren werken en het ook zo goed kunnen als hij, zou ik nog steeds minder verdienen dan hij, zo is dat nu eenmaal verdeeld hier.

Er zijn landen waar de papa's ook verlof hebben, betaald uiteraard, ik vind ook dat ze dat hier moeten doen.
En vrouwen zouden eigenlijk gewoon tot hun vierde bij hun kinderen moeten blijven, en dat betaald krijgen, of ja zorgen dat het financieel haalbaar is dan.
En als dat niet gaat, in ieder geval de eerste twee jaar, is toch wel het cruciaalste.
X
 
Ja, het is zo dat mannen vaak voor dezelfde functie meer betaald krijgen dan vrouwen, ook als ze evenveel uren werken. Dat kán gewoon niet natuurlijk!!!
Maar, ook dan blijft het een feit dat de meeste mannen best een dag minder kunnen gaan werken, of partime kunnen werken, want er zijn ook vrouwen die een goed salaris verdienen.
Maar de overheid stimuleert het niet op deze manier natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan