Hoi dames!
Weet je wat mij zo verbaast en ook ERG irriteert?
Het feit dat het over de moeders gaat... wat dan over de VADERS???? Waar zijn die nu weer in deze verhalen van iedereen???? Bijna Nérgens! Er zijn wel een aantal die een dag minder werken (joepie...). Maar er wordt bij het merendeel van de gezinnen altijd van uit gegaan dat de vrouw maar minder gaat werken!!! Natuurlijk de grootste ONZIN!
Ik kan me er wérkelijk aan irriteren!
En weet je wat ook zo vervelend is: dat je als moeder áltijd de vraag krijgt ' nu ga je zeker minder werken' of: "kun je het wat combineren met je werk"?
Vaders krijgen die vraag NOOIT! Ik kan dan ook erg assertief reageren als ik zulke vragen of opmerkingen krijg!
Het moet maar eens uit zijn met die vervelende rolpatronen!!!\
Vaders kunnen ook écht partime werken, ook die kunnen wel wat opgeven, ook al zal dat een andere functie zijn (dat is immers wat veel vrouwen dan moeten gaan doen, want partime zijn niet alle functies meer goed uit te voeren).
Het is inderdaad zonde als je gestudeerd hebt en er niks meer mee doet!!! En wat denk je als je alleen komt te staan om wat voor reden dan ook??? Dan heb je NIKS!!! Geen, of niet genoeg werkervaring, geen werk!!!! En ja, je kunt allerlei banen aannemen 'beneden niveau', dat heb ik zelf ook gedaan, maar of je dan echt gelukkig wordt... en bovendien: wat een gedoe dan zeg, je moet je weer in laten schrijven van alles regelen...terwijl je door een rouwproces gaat.
Prima als je als vrouw gelukkig bent hoor zonder werk, maar mij lijkt het niks! Ik probeer niet te oordelen (is moeilijk, en toch doe ik het ook wel denk ik) want als jij en je partner er allebei echt gelukkig zijn met de 'traditionele' rolverdeling, nou klaar!!!
Maar ga niet als huismoeder zo oordelen, en spreek ook eens over de VADERS, want ik mag toch aannemen dat jullie het met me eens zijn dat die ook partime kunnen werken of huisman kunnen worden????? (het probleem is dat de velen niet WILLEN)
Ha ha, ik voel gewoon dat ik me op zit te winden, mijn hart slaat heel snel!!! Relax.....