Voor Stephanie een heel Hemangioom verhaal

Ehhh... even voor de duidelijkheid, die site is van Isabel, zij heeft een veel ergere vorm dan Tess (gelukkig is het bij Tess nooit zo erg geworden, en daar ben ik echt super blij mee)

Dit is mijn dochter

En haar site:Tess

Tja anders komt er pas echt verwarring. Ik had de site van Isabel neergezet omdat dit de eerste site was die ik tegen kwam en me toen een hoedje schrok. Zoals je kan zien is het bij Tess veel minder erg. En de laatste week zelfs nog een stukje minder (zeggen mensen, tja ik zie het dagelijks en dan is het moeilijk oordelen)

Nanda

Ik heb vroeger ook zo'n soort plek in m'n gezicht gehad. Daar ben ik op mijn 16e aan geopereerd. Bij mijn oksel en in mijn nek heb ik deze plekken nu nog wel, ze doen geen pijn ofzo. Maar is dit hetzelfde?

Hier even een foto van kleine Andrea

En dit was ik op m'n 18e

mmm krijg de foto niet groter, maar je ziet er nu bijna niets meer van.

Hoi,

Ja dit zijn dezelfde soort plekken, zo zie je maar de meesten gaan weg, maar sommigen zijn niet aardig en blijven zitten. Mooi resultaat hoor! I

k hoop dat Tess dit lot bespaard blijft en het Hemangioom wel netjes wegtrekt... de tijd zal het leren.

Lieve groeten, Nanda

Onze dochter (heet toevallig ook Isabel) is eind augustus 2006 geboren. Een paar dagen na haar geboorte zagen we bij haar "vreemde" vlekjes die steeds groter werden. Uiteindelijk zijn dit ook drie hemangiomen geworden; eentje op haar bil, eentje op haar onderrug en eentje op haar voorhoofd net in de haargrens. De vlek op haar bil is al zo goed als weg. De andere twee zijn inmiddels van binnenuit wat lichter van kleur aan het worden, dat zijn de eerste tekenen van het verdwijnen van de vlek. Onze Isabel heeft wel een hele tijd met een pleister op haar voorhoofd gelopen omdat ze deze vlek steeds bleef openkrabben als ze in haar bedje lag. Gelukkig doet ze dat nu niet meer. Wij zelf zijn er inmiddels helemaal aan gewend dat ze deze vlekjes heeft en we weten dat het ook allemaal weer goedkomt. De hemangiomen van onze Isabel zijn van een dusdanige grootte van ze vanzelf weg zullen gaan de komende jaren.

Hoi Sanneke,

Ik hoop ook dat het Hemangioom van Tess zelf weg zal gaan, maar helaas zitten er hier nog geen lichtere plekjes in, maar we blijven moed houden.

Het is apart om te zien dat ieder Hemangioom anders is en anders reageerd, het enige wat je kan doen is afwachten.

Het is fijn om te horen dat bij jouw meisje alles volgens plan weg trekt, super! Geniet van je kleine.

Lieve groeten Nanda

PS. Oja ik zie het ook niet echt meer hoor, het is er, ja dat zie ik wel maar het hoort bij Tess.

Hoi,

Toevallig heb ik er gisteren een programma/documentaire van gezien van een jongen (volgens mij 16 jaar) die het op zijn neus had en voorhoofd. Zijn neus was één grote bol die voor zijn mond hing. Kon dus lastig eten etc..

Hun konden een operatie ook niet betalen en kregen, na zovele chirurgen te hebben gesproken, eindelijk contact met een arts die zelf ook een kindje had met dit "ziektebeeld". Hij had dus een groot inlevingsvermogen!
Hij heeft de jongen toen gratis geopereerd. Neus werd in zijn geheeld weggenomen en ook het stuk op zijn voorhoofd. Hij kreeg een neusprotese, wat al amper opviel omdat het zo waanzinnig mooi was gemaakt. Maar over wat jaartjes komt er nog een huidtransplantatie en zou het niet meer van echt te onderscheiden zijn..
Als hij deze operatie niet had gekregen dan was het waarschijnlijk tot in zijn hersenen gegroeit met alle gevolgen van dien,.. Dat had hij dus niet lang meer geleefd.

Deze mensen (chirurgen) mogen van mij miljoenen verdienen ipv prof voetballers. En dat er nog mensen zijn die iets voor een ander doen zonder er geld voor te vragen laat toch weer even zien dat de wereld zo slecht nog niet is..

Je kleine meid is een knappert en over een tijdje zal het misschien wel weg zijn..
Even geduld hebben nog..

X Esmé mv Kay

Terug
Bovenaan