Voorbereiding bevalling

Hallo dames,

Ik ben nu 36 weken en 3 dagen zwanger, dus de bevalling begint nu aardig dichterbij te komen. Afgelopen tijd ben ik op zwangerschapsgym geweest om me een beetje voor te bereiden en ik heb het ziekenhuis bezocht waar ik wil gaan bevallen om een idee te krijgen wat er allemaal gaat gebeuren. Verder ga ik natuurlijk regelmatig naar de verloskundige en kan ik daar ook al mijn vragen kwijt.

Ik heb verder het idee dat ik het qua bevalling maar een beetje op me af moet laten komen en me verder niet zoveel kan voorbereiden. Ik weet immers niet precies hoe ik met de weeen zal omgaan of hoe e.e.a zal verlopen.

Zijn er nog meer dingen die ik kan doen ter voorbereiding of is dit voldoende?

Ben zelf wel van "we zien het wel" en ik heb me voorgenomen om zoveel als mogelijk ontspannen te blijven. Pijn gaat het toch wel doen, dus hoef ik me daar nu nog niet druk over te maken, dat zien we wel als het zover is... is dat een rare instelling?

Nou ja, ik was gewoon benieuwd hoe jullie daarover denken.

Oja, het is mijn eerste kindje.

Groetjes, Esk

Hoi!

Lekker houden bij "we zien wel". Bij de eerste heb ik precies hetzelfde gedaan als jou en dat was echt voldoende! Meer kun je volgens mij ook niet doen.

Op het moment dat het zover is, heb je gelukkig begeleiding ook als je bijv naar ziekenhuis moet, en hoef je je alleen maar met jezelf bezig te houden.

Succes met de laatste loodjes he!!

Zorgen dat je tas klaar staat. Verder is het gewoon afwachten. En zorgen dat je een niet te vast beeld hebt van hoe je bevalling gaat verlopen. Het loopt vaak anders dan gedacht, als je daar in mee kan gaan, is het veel rustiger voor jezelf.

Hoi esk!

Ook bij ons zit de bavalling eraan te komen! Ik ben nu 37,5 zwanger dus het kan elk moment gebeuren.
Ook ik heb zwangerschapsgym gedaan, en idd ook bezoekje gebracht aan het ziekenhuis waar ik ga bevallen.
Tasjes ingepakt dus nu is het wachten.
Ook wij hebben de instelling wel van we zien wel hoe het gaat. Denk idd dat dit de beste houding is om erin te gaan. Je weet toch niet hoe het gaat lopen he.....
Maar pff het wachten duurt me nu wel lang haha, heb jij dit ook? Elke nacht hoop ik stiekem weer dat ik snachts wakker wordt met weeen of iets dergelijks haha.
We zullen zien!

Veel succes he de komende tijd!

Groetjes Saartje.

Hi,

Ik ben 3 jaar geleden bevallen en 11 weken geleden. Beide keren heb ik zwangerschapsyoga gedaan. De eerste keer heb ik er niks aan gehad omdat ik een keizersnede heb gehad (kindje in een stuit, geen weeen, wel gebroken vliezen, dus dan maar een keizersnede) en bij de tweede heb ik wel weeën gehad, maar heb ik meer aan mijn gewone yoga gehad en heel veel steun van de vk gehad. Daar had ik meer aan dan aan de yoga. Dus is het goed een cursus te volgen? Geen idee, iedereen doet het op haar manier.

Sterkte met bevallen.

Gr. Tamara.

Oh, en niet te veel gaan zitten wachten hoor. Dan duren de dagen zo lang. Als je nog dingen kan doen, lekker gaan doen. Ik plande het zo dat ik elke dag toch wel iets te doen had bij de eerste.

Een heel gezonde instelling lijkt me! Je kan er ook niets aan voorbereiden behalve inderdaad iets van gym en proberen uitgerust te zijn.

Hoe meer beeld je hebt van hoe het allemaal zou moeten, des te groter de kans is dat het allemaal gaat tegenvallen. Go with the flow!

Succes!

Volgens mijn verloskundige is 'we zien wel' eigenlijk de beste instelling. Pijn gaat het idd vast wel doen zei ze maar je weet nooit tevoren hoe jij daar mee omgaat. De één heeft ook een hogere pijngrens dan de ander en geen bevalling is hetzelfde. Ze zei; ga er maar vanuit dat je het kan. Eigenlijk iedere vrouw kan het tenzij er echt een afwijking in het één of ander is (te smalle bekken, iets wat de uitgang afsluit) Als jou kindje goed ingedaald is hoef je je daar iig niet echt zorgen om te maken.

Zelf heb ik zelfs helemaal geen zwangerschapscursus gedaan (wel veel gelezen) omdat ik het liefst op mijn lichaam vertrouw en er vanuit ga dat ik dan wel aanvoel hoe ik het beste met de pijn om moet gaan. En op de vk vertrouwen natuurlijk!!
Mijn moeder en zus hebben beiden nooit cursussen gedaan en hebben beiden ieder 2 heel voorspoedige bevallingen (thuis) gehad.

Kortom ik denk dat je je al heel goed hebt voorbereid! Tis gewoon afwachten verder! Spannend heh!!!! :))) Ben nu bijna 38 weken...kan dus ook ieder moment gebeuren.

Veel sterkte!

Terug
Bovenaan