Voorbereiding bevalling

Esk, meid wat spannend, je gaat alweer bijna bevallen! Super joh! Dacht ga even kijken hoe het met jou en wenser is....

Ik ben nog steeds niet zwanger hoor, schiet niet op zo...alweer 27 maanden verder...zucht

Maar jij, geniet jij lekker straks van je kleintje!!

gr Yosha

Ha Yosha,
Wat rot dat het zo lang duurt, maar kop op, in maand 28 was ik zwanger, hoop dat het ook zo loopt voor jou...

Vandaag 40 weken en 1 dag zwanger, de spanning stijgt :)

Groetjes, Esk

hey esk!
Het wordt nu wel heel erg spannend!! Ik ben bevallen met 40 weken en 6 dagen.
Ik blijf je volgen hoor.
Veel succes en geniet ervan.

groetjes Inge

Hey Yosha, ik zie je bericht nu pas,. keek eigenlijk weinig op het 'bevallen' forum, maar ontzettend leuk dat je ons (esk en mij) kwam opzoeken. Ik vind het heel erg vervelend om te lezen dat je nog niet zwanger bent. Ik voel mij nog steeds erg verbonden met de meiden die zo lang moeten wachten. Ik hoop echt dat jij binnenkort ook met goed nieuws kunt komen. Hoe staan de onderzoeken er voor?

Hier gaat alles goed, ook in afwachting vna de bevalling, dinsdag ben ik 39 weken. Spannend hoor.

Ik wens je heel veel succes in jouw strijd en hoop op goed bericht van jouw kant.

groet
Wenser

Bevallen valt echt mee. Maak er gewoon wat "gezelligs" van want soms duurt het wat langer.

Partner nog even instrueren waar alles ligt, je bent echt niet toerekeningsvatbaar op zo'n moment (en de eerste weer erna ook niet).

Wat er ook gebeurt luisteren naar de verloskundige/gyneacoloog en de kraamverzorgster!

Ik wil nog even meegeven dat het beslissen van een thuis of ziekenhuisbevalling niet alleen afhangt van je eigen overweging. Ik schrok namelijk van het financiële plaatje wat erbij komt kijken! Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen (dus het is niet perse nodig, het is je eigen keus) ben je verplicht om een eigen bijdrage te betalen. In het begin van mijn zwangerschap heb ik nog specifiek gevraagd of ik goed verzekerd was (CZ). De aanvullende verzekering van 135 euro per maand was prima. Nu blijkt dat als ik in het ziekenhuis wil bevallen ik het bedrag van 329 euro kwijt ben. Ik vind het belachelijk en ik vind het heel erg dat ik dit in mijn overweging moet meenemen. Ik vind wel dat aanstaande moeders hier rekening mee moeten houden zodat je na de bevalling niet voor verrassingen komt te staan...

Terug
Bovenaan