Voorbereiding bevalling

ook ik heb nooit een cursus gedaan. overbodig in mijn ogen.

2 jaar geleden is mijn dochtertje geboren.
mn 1e bevalling.

ook ik had de instelling:
ik laat het allemaal over me heen komen.
en we zien het wel!
qua pijn had ik de instelling:

het gaat ontzettend veel pijn doen, maar miljarden vrouwen zijn me voorgeweest en als hun het kunnen (konden) dan kan ik het ook!

omdat ik die instelling had, viel mn hele bevalling me juist reuze mee.
als je er vanuit gaat dat het heeeeeel veel pijn doet, kan het alleen maar mee vallen.

nog even een tip voor in je tas:

dextro! (druivensuiker)

tis nl niet slim om te eten of drinken voor je bevalling en aangezien het lang KAN duren is energie mooi mee genomen.

detro inpakken dus!

liefs, do
morgen 38 weken zwanger van onze 2e meid.

toen ik 2 jaar geleden van mn zoontje bevallen ben had ik ook die instelling.
Wel heb ik het boek veilig bevallen van beatrijs smulders gelezen...een zeer dikke aanrader.
Hier de link met meer info;
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/veilig-bevallen/1001004004703813/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020089776bn6

heb verder eigenlijk niets gelezen, hihi, wel wat tijdschriften natuurlijk maar geen boeken ofzo en ook nooit geen cursus gedaan, maar jah bij mij ging het prima... met 4 uurtjes was daniel er.

Liefs Marina

hoi,
idd,veel kan je niet,je weet ook niet hoe je gaat reageren.bij kwam het ook niet echt van pas.
wel van hoe je goed moet ademhalen.
maar het ging zo snel bij me.
bij de 2de had ik weer zo´n weeenstorm,maar ging daardoor even blijkbaar van verkeerd ademen of doordat die omschakeling zo snel ging,ging ik zowat van me stokje af.alles ging tintelen en gevoel van flauwvallen,hulp van de verloskundige en daar ging ik weer.dus als je een goeie heb die kan je door heel proces heen helpen.
enige zou ik zeggen,weet je man wel wat ie moet doen,waar de spullen staan en telefoon nrs.
voor de rest laat het op je afkomen.
succes.
gr marjan

-We zien wel- is de beste instelling, je kunt je toch niet voorbereiden op een bevalling, je weet nooit hoe het gaat bij jezelf!
Die instelling had ik ook en totaal geen verwachtingen, dat is het beste dan kan het alleen maar meevallen.

Het boekje van Beatrijs Smulders is idd erg leuk die heb ik ook doorgelezen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik nergens aan gedacht heb tijdens de bevalling.
Ik heb alleen maar naar de gyneacoloog geluisterd en me vriend zijn hand vast gehouden meer niet....en in 4 uur en 5 min was Finn geboren(op koninginnedag,3 weken geleden)

Succes met de laatste loodjes en veel geluk

Inderdaad zorgen dat je tas klaar staat en dat je kunstvoeding voor baby's van 0 - 6 maanden in huis hebt. Je hebt niet altijd gelijk borstvoeding. Soms duurt dat 3 dagen (zoals bij mij) en dan heb je niets als je baby erg veel honger krijgt en als je dan precies in het weekend zit wordt het lastig.

Verder met de bevalling moet je echt je instelling vasthouden van "we zien het wel". Dat is echt het beste. Iedere bevalling is anders.

grappig! Dat boek van beatrijs smulders heb ik idd ook gelezen. Erg goed boek (al weet ik nu nog niet of het me gaat helpen :p) Ben ook zo ontzettend benieuwd! Echt ik vind het zo spannend! Mag van mij nog liever vandaag beginnen dan morgen!Maargoed het zal nog wel even wachten worden helaas...

Iedereen hier veel sterkte in ieder geval!

Hallo allemaal,ik hoop dat ik als ervaren moeder en doula hierover wat kan bijdragen...
wat betreft het bevallen zelf geldt: voel je vooral zo ontspannen mogelijk en probeer zo uitgerust mogelijk aan de bevalling te beginnen..je intuitie vertelt je echt hoe "het" moet gebeuren, alleen moet je er wel de tijd/rust voor nemen.Zeker wanneer je al meerdere kindje(s)hebt kan het heel lastig zijn om bv aan voldoende slaap te komen; vraag partner,oma of vriendin vooral om op te passen \doe gerust power-napjes overdag, daar heb je heel veel aan! warm water - bad of douche ontspant ook.
Neem tijd voorjezelf..dat doen wij vrouwen veel te weinig.

sterkte met de laatste loodjes ;-)
Ivonne
www.doulawerkt.nl

Terug
Bovenaan