voorbereidingen??

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik was eigenlijk benieuwd hoe dat iedereen zich voorbereid op de komende zwangerschap.
Ik slik foliumzuur en probeer wat gezonder te eten.
Wat doen jullie? Misschien vergeet ik wel iets belangrijks, of is het wat overdreven om van te voren hiermee te beginnen?

Grietjes,
Loes

tja, ik ben gelijk met foliumzuur begonnen toen ik met de pil ben gestopt, ik drink niet meer (deed ik voorheen ook al nauwelijks) en probeer ook alvast van de filet americain en de brie af te blijven, kan ik daar vast aan wennen want dat vind ik zooooo lekker!
at altijd al gezond dus dat scheelt! ja wat kan je verder nog doen... zorgen dat je in de gaten houdt wanneer je vruchtbaar bent en dan flink klussen!

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn met roken gestopt. Hij slikt vitaminepillen en ik foliumzuur (graviton). We kunnen niet altijd gezond eten omdat we onregelmatig werken. Mijn vriend zijn moeder komt vaak 2 x per week vers geperste sinaasappelsap brengen, dus dat scheelt al een hoop. Lief he ? Verder drink ik af en toe nog een glaasje, maar heel weinig. Ik eet soms nog wel brie en american filet. Deze week nog kwamen de RD, dus heb ik me eens lekker verwend.

Liefs Yvonne

Ik ben pas net gestopt met de pil, maar ben 4 weken daarvoor begonnen met foliumzuur. Het foliumzuur slik ik nog steeds. Daarnaast slik ik Centrum en Fem Natal.
Centrum daar zitten gewoon alle vitaminen in en Fem Natal is speciaal voor de vrouw die zwanger wil worden of zwanger is.

Mijn vriend en ik zijn ook gestopt met roken (wat verrassend makkelijk ging als door het feit dat je het voor je kindje doet).

Ik zorg er voor dat we zo veel mogelijk gevarieerd eten.
Sporten doen we 2 a 3 keer per week (fitness).

Dus veel gezonder gaat ons denk ik niet lukken. Ik zou in ieder geval niet weten wat ik nog meer moet doen..
Tips zijn welkom hoor!!

Ik slikte een maand voor ik stopte met de pil al multivitaminen voor zwangere vrouwen. (met foliumzuur) en mijn vriend heb ik ook aan de vitaminepillen gezet.
Ik ben het roken aan het afbouwen. Ik rook nu nog 4 sigaretjes per dag en zodra ik weet dat ik zwanger ben, stop ik helemaal.
Mijn vriend stopt trouwens niet
Ook eet ik nu geen brie en capatio meer. zo heeerlijk vind ik dat, maar helaas.
verder let ik op dat ik gezond eet.

groetjes Eva

Hoi allemaal,

Ik ben nog maar net gestopt met de pil, maar ben direct daarna begonnen met foliumzuur. Verder ben ik van plan om begin volgende week ofzo te minderen met roken. Mijn vriend die wilt ook niet stoppen met roken hmm...

Verder drink ik nog weleens een glaasje wijn, maar dat doe ik eigenlijk zelden. En filet american en brie eet ik nog wel, maar zodra we echt gaan klussen voor ons eerste wondertje stop ik daar ook mee natuurlijk!

Verder eten we redelijk gevarieerd, mijn vriend die werkt alleen 3 avonden per week, dus dan is het wat ongezonder, maar als we samen eten zorg ik er wel voor dat we 1 of 2 keer per week vis eten, gekookte aardappelen en verse groenten!

Iemand nog tips?
Liefs, maaike

Jammer he dat die mannen niet willen stoppen met roken. Mijn man wil ook niet stoppen. Nou prima, maar toen ik van onze dochter zwanger was heeft hij netjes op zolder, waar ik bijna niet kom, gerookt. Toen onze dochter was geboren heeft hij 7 maanden lang buiten gerookt. Nu rookt hij wel weer binnen, maar niet als de kleine er is. Toch ook wel knap! Maaaar stoppen is beter.

Liefs,
Loes

Terug
Bovenaan