voorbereidingen??

Hoi ,

Ik slikte al voordat ik stopte foliumzuur   , omdat we hadden besloten dat we deze maand aan de tweede zouden beginnen.
Dit is nog 1 weekje spannend want dan heb ik mijn NOD.
Verder eet ik gezond .
Dit deed ik al , omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap   maar 9 kilo aangekomen was ( door het gezonde eten gelukkig) en na mijn bevalling was ik 15 kilo afgevallen.
Ik heb het tot nu toe volgehouden om die 15 kilo eraf te houden en dat wil ik vol blijven houden.
Ik heb in het begin toen ik stopte met de pil wel trek in zoetigheid gehad , maar dat is nu over.
Ik pak nu naar aardbeien n wat ik ook lekker vind is gebakken appeltjes met wat suiker.
Of ik pak een stukje komkommer.

Groetjes Jessica

Hoi dames,
Ik neem ook al sinds het stoppen met de pil Foliumzuur. Verder probeer ik wel zo gezond mogelijk te eten. Ik drink niet, maar dat deed ik voor het zwanger proberen te worden ook al niet. Ik krijg namelijk snel hoofdpijn dus waarom drinken. Ik nam wel af en toe een cocktail bij het tv kijken op zaterdagavond maar dat ook maar 1 of 2 keer per maand. Ik mis het dus ook niet.

Ik rookte rond de 5 sigaretten per dag en dat doe ik niet meer. Mijn vriend rookt nog steeds wel zijn 8 sigaretten per dag. Maar als we over een paar maanden nog niet zwanger zijn, zal hij het wel tijdelijk opgeven. :)

Verder loop ik sinds afgelopen dinsdag bij een diëtist. Ik ben er achter gekomen dat ik een soort van lactose-intolerantie heb. Ik hoop dat ik door de begeleiding, adviezen en het gezonde eten ik toch iets af zal vallen. Ik ga niet lijnen, maar wel meer wandelen. Het gaat me er op dit moment meer om dat ik gezond bezig ben dan dat ik bezig ben om af te vallen. Dat kan na de (hopelijke) zwangerschap ook.

Liefs,

Sara

Oh ja, voor de meiden die zich af vragen waar je mee op moet passen of wat je beter niet kan eten/drinken, op www.voedingscentrum.nl (sorry, de hele link wordt niet geaccepteerd) staat een lijst met dingen die je beter niet of in mindere mate kan eten/drinken. Ik las dat Eva84 geen brie meer eet, maar zolang het gepasteuriseerd is, kan je het gewoon eten. :p

quote: PomPom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2007 16:51:40'));

Ik ben pas net gestopt met de pil, maar ben 4 weken daarvoor begonnen met foliumzuur. Het foliumzuur slik ik nog steeds. Daarnaast slik ik Centrum en Fem Natal.
Centrum daar zitten gewoon alle vitaminen in en Fem Natal is speciaal voor de vrouw die zwanger wil worden of zwanger is.

Mijn vriend en ik zijn ook gestopt met roken (wat verrassend makkelijk ging als door het feit dat je het voor je kindje doet).

Ik zorg er voor dat we zo veel mogelijk gevarieerd eten.
Sporten doen we 2 a 3 keer per week (fitness).

Dus veel gezonder gaat ons denk ik niet lukken. Ik zou in ieder geval niet weten wat ik nog meer moet doen..
Tips zijn welkom hoor!!

In Fem natal zitten ook al extra vitamines en mineralen, dus in principe, als je verder gezond eet, moet alleen Fem natal slikken, voldoende zijn, want hier zit ook de geadviseerde hoeveelheid foliumzuur al in. Scheelt wellicht in de kosten van 3 verschillende pillen?

Groetjes Annelies (assistent drogist)

Hallo,

Ik slik foliumzuur en eet min. 4x per week fruit ..
Wel rook ik nog een zonde maar ach ja zoiezo ben ik geminderd! Zodra ik zwanger ben stop ik helemaal .. Mijn vriend wilt niet stoppen maar hoeft ook niet van mij. Vroeger toen nog niets bewezen was rookte iedereen ook en dat was ook de pijp of tabak dus ja .. En die mensen zijn ook gezond .. Het is beter om niet te doen maar hij hoeft het niet van mij.
Voor de rest loop ik iedere dag 1,5 a 2 uur en ga volgende week ook mijn ventje aan de vitaminepillen zetten haha! Ongeacht hij het wilt of niet.
Ik drink geen alcohol deed ik hiervoor ook zelden en american file of brie hou ik ook niet zo gek veel van  

Liefs!

Mijn mannetje is gestopt met roken, maar ook voor zijn eigen gezondheid.
Verder proberen we gezond te eten (we hebben al 2 kindjes, dus daar is het ook belangrijk voor), mijn man gaat 1x per week naar de sportschool en ik probeer veel te fietsen/wandelen.
Ik slik Vitaal zwanger van het Kruidvat (vitaminepillen met foliumzuur), drink af en toe een glaasje alcohol en eet ook nog wel filet americain.   Ook bij de vorige 2 zwangerschappen ben ik hier pas echt mee gestopt toen ik zwanger was.  

Hoi meiden,

Ik ben nieuw hier, slik sinds drie maanden multivitamines met foliumzuur. Verder proberen we zo gezond mogelijk te eten en eet ik elke dag 1 tot 2 stuks fruit, maar dat deed ik eigenlijk ook al. Ik drink normaal bijna geen alcohol. Mag van mezelf in de eerste week van de cyclus wel een drankje, maar na een eventuele eisprong niet meer.
Verder heb ik het boek Zwanger worden van Mariel Croon besteld via bol.com, da's echt een aanrader vind ik.

Pink

quote: seilenna reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2007 21:55:57'));

quote: PomPom reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2007 16:51:40'));

Ik ben pas net gestopt met de pil, maar ben 4 weken daarvoor begonnen met foliumzuur. Het foliumzuur slik ik nog steeds. Daarnaast slik ik Centrum en Fem Natal.
Centrum daar zitten gewoon alle vitaminen in en Fem Natal is speciaal voor de vrouw die zwanger wil worden of zwanger is.

Mijn vriend en ik zijn ook gestopt met roken (wat verrassend makkelijk ging als door het feit dat je het voor je kindje doet).

Ik zorg er voor dat we zo veel mogelijk gevarieerd eten.
Sporten doen we 2 a 3 keer per week (fitness).

Dus veel gezonder gaat ons denk ik niet lukken. Ik zou in ieder geval niet weten wat ik nog meer moet doen..
Tips zijn welkom hoor!!

In Fem natal zitten ook al extra vitamines en mineralen, dus in principe, als je verder gezond eet, moet alleen Fem natal slikken, voldoende zijn, want hier zit ook de geadviseerde hoeveelheid foliumzuur al in. Scheelt wellicht in de kosten van 3 verschillende pillen?

Groetjes Annelies (assistent drogist)

Ja heb je gelijk in..
Centrum heb ik altijd al geslikt, dus dat is nog een beetje een gewoonte..
En het fuliumzuur.. Tja ook zonde om de tabletten weg te gooien..
Maar als het potje leeg is is het inderdaad niet meer nodig.

Hoi het is volgens mij helemaal niet nodig om nu al te stoppen met het eten van brie, filet americain, carpaccio etc. omdat het kindje de eerste 4 wk nog geen bloedband met de moeder heeft. Stoppen met alcohol is wel slim omdat dat de kans op zwangerschap bevordert. Groetjes Noor

Terug
Bovenaan