Voorjaar 2007 moeder en weer zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

In februari 2007 is onze tweeling geboren. Ze zijn nu dus 17 maanden.

Sinds zaterdag weet ik dat ik weer zwanger ben. Op 29 juli heb ik mijn eerste echo.

Ik zou het leuk vinden om te kletsen met zwangere moeders. Ik ben vooral benieuwd of jullie je zwangerschap anders ervaren. En hoe het gaat met al een peuter die rondloopt.

groetjes,
Martine

Hoi Martine,
hier ook een februari-moeder (mijn zoontje is van 5 feb 2007) en alweer 7 maanden zwanger van ons volgende wondertje. Deze zwangerschap is voor mij totaal anders dan de eerste - niet zozeer lichamelijk want ik zwijn er weer doorheen (nagenoeg geen last van de gangbare zwangerschapskwaaltjes) - als wel geestelijk, ik ben veel minder bezig met zwanger zijn en of alles wel goed gaat en goed voelt. Daar is het nu gewoon veel te druk voor - druk op mijn werk maar vooral ook druk thuis, dan is daar mijn kleine mannetje die aandacht vraagt en waar je volledig in op kunt gaan. Ik merk wel dat het nu fysiek zwaarder is omdat ik minder rust neem/krijg en omdat het tillen van mijn zoontje nu echt geen grapje meer is met zijn 10 kilo en mijn dikke buik. Intussen heb ik hem wel geleerd dat hij die rare buikbobbel best mag aanraken maar alleen aaien en niet er op hameren of zijn billetjes er op ploffen in een onbewaakt ogenblik. A wel, dat is mijn ervaring - heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap en ik wens je veel plezier toe! Groetje,
Pauline

Hoi Martine.

Ons zoontje is van jan.2007 en wij verwachten begin maart onze tweede,
nog erg pril dus. Maar we zijn er weer helemaal aan toe en hebben er weer onwijs veel zin in!!

Grtzz

Hoi Martine,
Mijn zoontje is van eind maart 2007 en ik ben nu 14 weken in verwachting van een tweeling! Een complete verassing en super leuk, maar wel even wennen. Het was namelijk bij ons meteen raak en gelijk ook nog 2! Dus dat is straks wel lekker druk! Net als bij jou waarschijnlijk!
Eigenlijk ben ik 6 januari uitgerekend maar omdat het een eeneiige tweeling is met 1 placenta komen de kindjes bij 37 weken. Dit is dus half december!
Ik ben nu al volop aan het zoeken naar oplossingen voor kinderwagens voor 2 baby's en een peuter, maar dat valt niet mee!

Groetjes Loes

quote: Loes85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 10:59:10'));

Hoi Martine,
Mijn zoontje is van eind maart 2007 en ik ben nu 14 weken in verwachting van een tweeling! Een complete verassing en super leuk, maar wel even wennen. Het was namelijk bij ons meteen raak en gelijk ook nog 2! Dus dat is straks wel lekker druk! Net als bij jou waarschijnlijk!
Eigenlijk ben ik 6 januari uitgerekend maar omdat het een eeneiige tweeling is met 1 placenta komen de kindjes bij 37 weken. Dit is dus half december!
Ik ben nu al volop aan het zoeken naar oplossingen voor kinderwagens voor 2 baby's en een peuter, maar dat valt niet mee!

Groetjes Loes

Hoi Loes,

Onze tweeling (j/m) zal net een maand 2 zijn als ik ben uitgerekend.  Ik was van de tweeling ook in maart uitgerekend, alleen kwamen ze met 35 weken al. Grappig dat onze situatie net omgedraaid is.

Ik verwacht dat het wel druk wordt, maar als je jezelf niet druk maakt, scheelt dat volgens mij een hoop.

Hoe gaat het met je zwangerschap? Erg moe, of valt het nog wat mee? Is deze zwangerschap heel anders dan je eerste?

groetjes,
Martine

Hoi

Ik heb net als jij een tweeling van februari 2007 (nu bijna 17 maanden) en ben ook weer zwanger. Dit keer van 1 kindje. Ik ben half januari uitgeteld, dus dan is de tweeling nog geen twee. We zitten dus in dezelfde situatie. Ik ben wel benieuwd hoe je dat tegen die tijd probeert te combineren een tweeling van bijna 2 en een baby. Ik hoor graag hoe je hier over denkt misschien heb ik er nog wat aan.

Groetjes

Nou, wat een tweelingen allemaal, zeg! In elk geval allemaal gefeliciteerd!
Ik ben in elk geval ook weer zwanger van de tweede. (pas 7 weken) en hoop toch eerlijk gezegd dat het maar een kindje betreft. Maar ach...als je eenmaal aan dat idee gewend bent, zal het ook wel goed komen. Komt zoals het komt. Lijkt me wel heel druk.
Ben 22 februari uitgeteld en mijn eerste kindje is geboren op 21 februari.

quote: tm22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 19:47:14'));

Hoi

Ik heb net als jij een tweeling van februari 2007 (nu bijna 17 maanden) en ben ook weer zwanger. Dit keer van 1 kindje. Ik ben half januari uitgeteld, dus dan is de tweeling nog geen twee. We zitten dus in dezelfde situatie. Ik ben wel benieuwd hoe je dat tegen die tijd probeert te combineren een tweeling van bijna 2 en een baby. Ik hoor graag hoe je hier over denkt misschien heb ik er nog wat aan.

Groetjes

Gezellig al die zwangeren. Gefeliciteerd allemaal.

Hoe we een baby en twee peuters gaan combineren, tsja ik heb er wel ideeen over, maar uiteindelijk moet de praktijk uitwijzen hoe het daadwerkelijk zal gaan. We moeten eerst maar even zien van hoeveel   ik er nu zwanger ben (ik ga uit van 1, maar we zullen toch echt op de echo moeten wachten, om het zeker te weten).

We  zijn met de tweeling altijd makkelijk omgegaan. Naar bed als ze moe zijn, ook al betekent dit soms dat ze niet tegelijk naar bed gaan. Met de nachtvoedingen deden we dat ook, wachten tot ze zelf wakker werden. We verdeelden de kinderen gewoon, dus dan was het ook niet te vermoeiend. Maar ze sliepen met 3 maanden al helemaal goed door, dat maakt ook wel wat uit natuurlijk.

Nu ze wat ouder worden, brengen we er wel wat meer ritme aan, maar eigenlijk doen ze dat zelf ook. Ze geven goed aan wanneer ze moe zijn (ze worden dan heel vervelend), maar ze vinden het dan ook niet erg als we ze dan naar bed brengen.

Dus mijn idee is om ook nummer 3 haar/zijn eigen ritme te laten bepalen, dat brengt de minste stress met zich mee. Natuurlijk zal het in het begin heel vermoeiend zijn, daar maak ik me geen illusies over.

Het enige waar ik nog een beetje over zit te dubben, is hoe we het met de kinderwagen gaan doen. Ons idee is om een kiddyboard achter de duowagen te nemen en op de duowagen weer 1 reiswieg te plaatsen. Als we met z'n vijven weggaan, dan kan ipv de kiddyboard een extra buggy mee. We hebben nu ook al twee losse buggies erbij, speciaal als we er met z'n viertjes op uit gaan.

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan