quote: tm22 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 19:47:14&apos

);
Hoi
Ik heb net als jij een tweeling van februari 2007 (nu bijna 17 maanden) en ben ook weer zwanger. Dit keer van 1 kindje. Ik ben half januari uitgeteld, dus dan is de tweeling nog geen twee. We zitten dus in dezelfde situatie. Ik ben wel benieuwd hoe je dat tegen die tijd probeert te combineren een tweeling van bijna 2 en een baby. Ik hoor graag hoe je hier over denkt misschien heb ik er nog wat aan.
Groetjes
Gezellig al die zwangeren. Gefeliciteerd allemaal.
Hoe we een baby en twee peuters gaan combineren, tsja ik heb er wel ideeen over, maar uiteindelijk moet de praktijk uitwijzen hoe het daadwerkelijk zal gaan. We moeten eerst maar even zien van hoeveel ik er nu zwanger ben (ik ga uit van 1, maar we zullen toch echt op de echo moeten wachten, om het zeker te weten).
We zijn met de tweeling altijd makkelijk omgegaan. Naar bed als ze moe zijn, ook al betekent dit soms dat ze niet tegelijk naar bed gaan. Met de nachtvoedingen deden we dat ook, wachten tot ze zelf wakker werden. We verdeelden de kinderen gewoon, dus dan was het ook niet te vermoeiend. Maar ze sliepen met 3 maanden al helemaal goed door, dat maakt ook wel wat uit natuurlijk.
Nu ze wat ouder worden, brengen we er wel wat meer ritme aan, maar eigenlijk doen ze dat zelf ook. Ze geven goed aan wanneer ze moe zijn (ze worden dan heel vervelend), maar ze vinden het dan ook niet erg als we ze dan naar bed brengen.
Dus mijn idee is om ook nummer 3 haar/zijn eigen ritme te laten bepalen, dat brengt de minste stress met zich mee. Natuurlijk zal het in het begin heel vermoeiend zijn, daar maak ik me geen illusies over.
Het enige waar ik nog een beetje over zit te dubben, is hoe we het met de kinderwagen gaan doen. Ons idee is om een kiddyboard achter de duowagen te nemen en op de duowagen weer 1 reiswieg te plaatsen. Als we met z'n vijven weggaan, dan kan ipv de kiddyboard een extra buggy mee. We hebben nu ook al twee losse buggies erbij, speciaal als we er met z'n viertjes op uit gaan.
groetjes,
Martine