Voorjaar 2007 moeder en weer zwanger

quote: MamaTT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 11:56:30'));

quote: Loes85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2008 10:59:10'));

Hoi Martine,
Mijn zoontje is van eind maart 2007 en ik ben nu 14 weken in verwachting van een tweeling! Een complete verassing en super leuk, maar wel even wennen. Het was namelijk bij ons meteen raak en gelijk ook nog 2! Dus dat is straks wel lekker druk! Net als bij jou waarschijnlijk!
Eigenlijk ben ik 6 januari uitgerekend maar omdat het een eeneiige tweeling is met 1 placenta komen de kindjes bij 37 weken. Dit is dus half december!
Ik ben nu al volop aan het zoeken naar oplossingen voor kinderwagens voor 2 baby's en een peuter, maar dat valt niet mee!

Groetjes Loes

Hoi Loes,

Onze tweeling (j/m) zal net een maand 2 zijn als ik ben uitgerekend.  Ik was van de tweeling ook in maart uitgerekend, alleen kwamen ze met 35 weken al. Grappig dat onze situatie net omgedraaid is.

Ik verwacht dat het wel druk wordt, maar als je jezelf niet druk maakt, scheelt dat volgens mij een hoop.

Hoe gaat het met je zwangerschap? Erg moe, of valt het nog wat mee? Is deze zwangerschap heel anders dan je eerste?

groetjes,
Martine

Hoi Martine,
Met mijn zwangerschap gaat het nu heel goed! Ik mag niet klagen!! Ik hoor mensen zeggen dat je dubbel kwaaltjes kwijgt als je zwanger bent van een tweeling, maar ik heb dat helemaal niet. Ik ben wel moe geweest aan het begin, maar dan ging ik even liggen samen met mijn zoon. Ik heb nu wel al veel last van maagzuur en dat is minder prettig, maar dat had ik bij de eerste ook! Ik moet zeggen dat ik nu wel heel erg bang ben dat er iets mis gaat. Ik ben namelijk in verwachting van een eeneiige tweeling en die hebben 1 placenta en kunnen bij elkaars bloed. Dus er is een kleine kans dat het fout gaat en dus dat de ene groot wordt en de andere heel klein. Dit blijft mij wel elke dag een beetje aan het denken, maar gelukkig krijg ik elke 2 weken een echo!

En hoe is de zwangerschap bij jou nu? Heb je wel tijd om te rusten met 2 peuters!!?
Was het bij jou erfelijk dat je een tweeling kon verwachten toen?
Bij mij was het een complete verrassing!!

Nou succes nog met de zwangerschap...
Groetjes Loes

Hoi Martine,
Met mijn zwangerschap gaat het nu heel goed! Ik mag niet klagen!! Ik hoor mensen zeggen dat je dubbel kwaaltjes kwijgt als je zwanger bent van een tweeling, maar ik heb dat helemaal niet. Ik ben wel moe geweest aan het begin, maar dan ging ik even liggen samen met mijn zoon. Ik heb nu wel al veel last van maagzuur en dat is minder prettig, maar dat had ik bij de eerste ook! Ik moet zeggen dat ik nu wel heel erg bang ben dat er iets mis gaat. Ik ben namelijk in verwachting van een eeneiige tweeling en die hebben 1 placenta en kunnen bij elkaars bloed. Dus er is een kleine kans dat het fout gaat en dus dat de ene groot wordt en de andere heel klein. Dit blijft mij wel elke dag een beetje aan het denken, maar gelukkig krijg ik elke 2 weken een echo!

En hoe is de zwangerschap bij jou nu? Heb je wel tijd om te rusten met 2 peuters!!?
Was het bij jou erfelijk dat je een tweeling kon verwachten toen?
Bij mij was het een complete verrassing!!

Nou succes nog met de zwangerschap...
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ik had zeker geen dubbele kwaaltjes bij de tweeling, op wat kleine klachten na, heb ik een goede zwangerschap gehad. Natuurlijk was ik in het begin moe, maar dat ging wel over. De maagzuur vond ik eigenlijk nog het ergst, heb ik wel een tijdje last van gehad, zeker richting het einde van mijn zwangerschap. Mijn maag (en ook mijn blaas) kwamen in de verdrukking.

Ik heb een twee-eiige tweeling, dus ook twee placenta's. Wel heel veel echo's. Bij ong 26 weken bleek onze dochter een achterstand in de groei te ontwikkelen. Daarbij hadden ze een afwijking bij haar op de echo gezien. Vanaf dat moment werd  het echt een medisch gebeuren. Uiteindelijk ben ik daarvoor in een academisch ziekenhuis terecht gekomen.

De groei bleef in verhouding achter, maar ze bleef wel groeien. Ze vonden haar klein, maar gaven tegelijk toe dat nauwkeurig meten eigenlijk onmogelijk was. De foutmarge was namelijk groter dan het aantal cm's dat ze groeide (dus een verkeerde meting en dan zou ze zijn "gekrompen" ten opzichte van een vorige meting). In combinatie met de afwijking, die ze toen nog niet konden verklaren, was het wel spannend. Ik was blij dat ik toen al ver genoeg in de zwangerschap was.

Uiteindelijk zijn ze met 35 weken geboren, de laatste weken ben ik om de dag in het ziekenhuis geweest voor een ctg. Gelukkig bleek de afwijking niet ernstig te zijn, ze hoefde nergens aangeholpen te worden. Het verschil in grootte was ook lang niet zo dramatisch als ze bang voor waren. Het verschil was 1 cm en 100 gr!

Maar het is een spannende tijd geweest en als ik terug kijk, dan verwonder ik me over het feit dat je het op dat moment allemaal gewoon vind. We wisten immers niet beter. Het zal nu wel heel anders worden met 1. We zullen de echo's wel missen.

Ze zijn de eerste (en waarschijnlijk) laatste tweeling in de familie, want ze zijn via IVF verwekt. We hadden de keuze om 1 of 2 embryo's terug te plaatsen. Aangezien we al twee jaar lang ziekenhuis in en uit waren geweest, hebben we bewust voor het risico van een tweeling gekozen.

Desondanks schrik je toch even als je de echo ziet, hoewel we het wel in onze achterhoofden hielden. We hebben het de dagen daarna "verwerkt" door te gaan kijken naar duo-wagens.....

Ik moet zeggen dat wij het geluk hebben dat we een rustige tweeling hebben. Ze slapen overdag 2 uurtjes, 's avonds liggen ze rond 19:00 uur en dan slapen ze door tot de volgende ochtend ergens tussen half 8 en half 9 (en soms zelfs nog langer). Hierdoor kom ik wel aan mijn rust. Ik heb wel een drukke baan, dus daar heb ik meer "last" van.

Je leert al snel als je een tweeling hebt, om niet continu met ze bezig te zijn. We laten ze ook rustig zelf spelen en doen dan onze eigen (huishoudelijke) dingen. Ik maak me ook nooit zo druk (zo zit ik niet in elkaar), dus dat scheelt een hele hoop.

groetjes,
Martine

Deze voorjaar 2007 mama is ook weer zwanger. Heb al een zoontje van  3 (juni 2005), een van 1,5 (januari 2007) en nu verwachten we in januari 2009 dus een derde gup.
Leuk hoor!!!!  

Hoi Martine,
Ik dacht dat 3 kinderen al veel van je vragen maar jij hebt er ook nog een drukke baan bij. Hehe dan mag ik straks niet klagen denk ik.
De eerste periode als de tweeling er is ga ik niet werken. Ik heb net mijn diploma gehaald dus ik heb nu ook geen baan. Soms pas ik op maar dat is anders.
Ik ga kijken na de bevalling hoe het gaat en dan zie ik wel of ik een baan en oppas geregeld krijg. Het heeft gelukkig geen haast, kan ik genieten van de 3 kinderen hier. Alleen het enige is dat het wel steeds duurder gaat worden....
Je hebt dus wel een heftige zwangerschap gehad als ik het zo lees. Ik vind het nu elke keer wel een kadootje als ik weer even mag kijken met de echo! Is wel heel speciaal. Ik denk dat ik bij de eerste maar 3 echo's heb gehad ofzo. Weet ik zelfs al niet meer!
Ook elke keer krijg ik de echo mee naar huis! Kan ik mijn kindjes vast aan iedereen laten zien! Ik ga aan het eind ook alle echo inlijsten, omdat ik het toch wel bijzonder vind. Ook ga ik een gipsbuik maken aan het einde, want ik denk dat dit een enorme buik gaat worden, hihihi.
Groetjes Loes

hoi hoi
onze tweeling is van maart 2007 en ben nu zwanger van 1 babytje alweer 24 weken 8 november uitgerekend

gaat allemaal lekker vorige zwangerschap ook niet veel last gehad alleen dat mijn buik verschrikkelijk in de weg zat kon niet meer rechtop zitten of bukken heel frustrerend

en ben zelf ook erg rustig en de kids ook soms idd achter het behang te plakken maar ach twee tellen later zijn ze weer om op te vreten

het enige waar ik ook een beetje over tob is hoe met de kinderwagen denk dat ik wacht tot het zover is november word het weer toch ook al slechter om met de wagen naar buiten te gaan

zit niet veel meer op dit forum dus vergeef me als je me iets vraagt en je krijgt geen antwoord zit tegenwoordig op het meerlingenforum en dacht kijk hier weer eventjes toch mijn forumdebuut bij jongegezinnen

wat leuk!!! en vooral leuk om te lezen, dat wij niet de enige zijn die al zo snel weer voor een 2e gaan!!!

GEFELICITEEEEERD!!!

gr Petra, mama van Fleur, bijna 10 maanden (en dus aan de "klus")

Hoi dames,

ik ben nu 7 weken en ik moet alweer mijn zwangerschapsbroeken dragen..... Volgens de weegschaal ben ik nog niets aangekomen, maar alles is wel slapper geworden (helaas).

Mijn lichaam is wel druk bezig, het vreet energie. Ik eet enorm veel, gisteren had ik voor lunchtijd al 6 boterhammen + een ontbijtje op..... Verder ben ik heel snel moe. Ik kijk dan ook uit naar de vakantie, nog 3 weekjes.....

Hoe snel groeiden jullie uit je kleding?

groetjes,
Martine

Mijn 2e dochter is van 12-03-2007 en ben nu 38 + 2 weken zwanger!
Bijna alweer uitegerekend. We hebben nog een dochter van net 4, het is gezellig druk.
En inderdaad net hoe je je instelt. Ik ben ook vrij makkelijk.

Het zal voor mij straks ook wel even druk worden, omdat de oudste naar school gaat en ik haar "moet" wegbrengen en halen. Iedere dag, dat scheelt als je ze nog thuis hebt, dan is je dag iets relaxter en kan je het zelf indelen. Maar ook daar vinden wel ons ritma wel weer in...

Gefelicitereerd allemaal met jullie zwangerschap en geniet er lekker van.
Groetjes!

Terug
Bovenaan