Voorkeur voor geslacht?

<p>Hoi,</p><p>Ik weet dat bijna iedereen het in de directe omgeving niet durft te uiten.. maar ben wel benieuwd! Wil wel even vooraf zeggen dat de gezondheid van een baby natuurlijk (vanzelfsprekend!) vooraf staat. En ik weet ook dat er stellen zijn die alles zouden doen om een kindje te mogen krijgen, en dat het geslacht echt niet zou uitmaken. Ik ben zeer blij dat ik een gezonde zoontje heb! Nu ben ik weer zwanger. Hebben jullie ook een (lichte) voorkeur voor een geslacht? </p>

Heel normaal toch om ergens op te hopen? Ik heb een zoontje en ben nu in verwachting van een meisje. Dat hoopte ik ook. Tuurlijk zou een jongen ook helemaal goed zijn maar ik vind het gewoon erg leuk om het allebei mee te maken :) en leuke meisjes spulletjes te kunnen kopen haha. 

Ik wilde bij mijn eerste zwangerschap graag een meisje en die hebben we ook gekregen ? Ik droomde van kleins af aan al over een baby hebben met jurkjes en staartjes enzovoorts, haha! Nu krijgen we een jongen en daar heb ik ook heel veel zin in!! 

Zelf wilde ik heel graag een meisje, en Mn man weer een jongen. En het is of gegund want we hebben een jongen en een meisje. Al zijn we uiteraard het meest dankbaar dat ze gezond en wel bij ons zijn gekomen ?

Ik ben nu zwanger van de tweede en uit praktische overwegingen zou ik het super vinden als dit weer een jongetje is. Daar hebben we kleertjes voor, het speelgoed voor enz..
Maar wordt het een meisje zal ik net zo blij zijn ??

Ik ben nu pas 7 weken zwanger van de eerste en kom zelf uit een gezin met drie meiden. Ik dacht dus altijd alleen maar aan meisjes-baby's. Mijn schoonzus is momenteel zwanger van een meisje dus ik zou een meisje ook wel heel leuk vinden. En ik weet dus niks van jongens in hun baby en kindjaren hahaha. Maar ik weet niet hoe het kan, ik weet bijna zeker dat ik een jongetje in m'n buik heb zitten en dat vind ik zó leuk! Ok heb nog geen idee of het echt zo is, maar mijn gevoel zegt jongen. Ik merk ook dat ik alleen maar met jongensnamen, jongenskleren en jongenskamers bezig ben hahaha. Zou nu echt even schakelen zijn als het toch een meisje blijkt te zijn!

Ik heb 2 meiden. We wisten bij beide pas het geslacht toen ze geboren werden!
Bij de eerste was ik heel blij dat het een meisje was. Zo leuk!! Bij de tweede hadden we allebei het gevoel dat het een jongetje was, maar het was dus toch een meisje.. We waren zo verbaasd haha. Ik kreeg een geplande keizersnede en ik herinner me dat ik op de operatietafel lag en alleen maar dacht: Huuuhhh, een meisje?? Dat kan niet! Ik moest echt de schakelen. 
Als ik had mogen kiezen vooraf, had ik graag gewild dat ze een jongetje was. Vooral omdat mijn man heel graag een zoontje wilt, wat ik volledig begrijp. Zo wilde ik heel graag een dochter en nu heb ik er 2. Maar nu ze een meisje is, ben ik daar stiekem ook wel heel blij mee. Het is enorm praktisch met 2 meiden en ze hebben echte meidenlol samen, dat is prachtig om te zien.
We hebben wel de wens voor een 3e kindje, dan hoop ik toch wel op een jongetje.. om mijn man gelukkig te maken ;) En het lijkt me ook prachtig om een zoon te hebben!

Hi,
Ik ben hierover in mijn omgeving heel eerlijk.. Uiteraard gezondheid voorop gesteld, heb ik toch een lichte voorkeur en ik denk dat daar ook niks mis mee is!
Toen ik in verwachting was van ons eerste kindje, dachten wij vanaf moment 1 dat het een meisje was... Met 16 weken hebben we de geslachtsbepaling laten doen en toen begon de echoscopiste over balletjes... ? Ik was even helemaal van de kaart en moest echt aan het idee wennen: We krijgen een zoon! 

Nu dus in verwachting van ons tweede kindje en we hopen beide stiekem op een meisje. En natuurlijk is een jongen net zo welkom, maar dat betekent niet dat je geen lichte voorkeur mag hebben!! 

Terug
Bovenaan