Voorkeur voor geslacht?

[quote quote=10322779]Meisje meisje meisje meisje meisje ? Na drie jongens en té veel auto’s en Lego in huis is het écht tijd voor jurkjes en roze!?[/quote]
??????????????

Ik had een lichte voorkeur voor een jongen. Uiteraard was een meisje ook welkom geweest! Zelf heb ik niet zoveel met glitters, strikjes en jurkjes en meisjesdingen. Ik ben opgegroeid in een ‘jongenssport’ en ben zelf helemaal niet van t tutten. We hebben nu een gezonde zoon van bijna 2

Wij hadden beide een lichte voorkeur voor een meisje. Al is voorkeur niet echt het juiste woord denk ik, we hadden (allebei dus los van elkaar) altijd voor ons gezien dat we een klein meisje kregen als er ooit een baby kwam. Toen met de geslachtsbepaling vorig jaar heel duidelijk een piemeltje tevoorschijn kwam moesten we beide ook even schakelen, maar dat was niet op een negatieve manier ofzo. Het was meer totaal nieuw voor ons, omdat het dus in ons hoofd onbewust altijd over een klein meisje was gegaan.
Was er na een dag ook al aan gewend en ben super blij met mijn zoontje! Meisje zou ook leuk zijn geweest, maar mocht er ooit nog eentje komen kan ik denk ik oprecht zeggen dat het me niks uit maakt: 2 jongens lijkt me super, een jongen en een meisje lijkt me ook gezellig.

Er is niks mis met een voorkeur toch zolang je niet echt teleurgesteld bent mocht je een kindje krijgen van het andere geslacht.  Ik ben nu 8 weken zwanger heb deze week de eerste echo dus voor nu hoop ik vooral dat alles goed gaat met onze baby. En over het geslacht heb ik een beetje een dubbel gevoel. Voor mijzelf zou ik een meisje heel leuk vinden, want ik ben gek op tutten en die kleertjes zijn zo prachtig!? mijn vriend zou ook graag een dochter krijgen. Maar aan de andere kant een jongen is misschien leuker omdat wij al een zoontje hebben. Het is bekend terrein ik weet waar ik dan aan toe ben. En mn zoontje is zo'n schatje!     

[quote quote=10322856]Er is niks mis met een voorkeur toch zolang je niet echt teleurgesteld bent mocht je een kindje krijgen van het andere geslacht. Ik ben nu 8 weken zwanger heb deze week de eerste echo dus voor nu hoop ik vooral dat alles goed gaat met onze baby. En over het geslacht heb ik een beetje een dubbel gevoel. Voor mijzelf zou ik een meisje heel leuk vinden, want ik ben gek op tutten en die kleertjes zijn zo prachtig!? mijn vriend zou ook graag een dochter krijgen. Maar aan de andere kant een jongen is misschien leuker omdat wij al een zoontje hebben. Het is bekend terrein ik weet waar ik dan aan toe ben. En mn zoontje is zo’n schatje! Veel liever en rustiger dan bijvoorbeeld zijn nichtje.[/quote]
Vreemde opmerking. Een jongetje is niet per definitie liever dan een meisje. Verschilt toch echt per kind.. Meestal vind je je eigen kinderen sowieso liever, ook al zijn ze dat niet altijd ?

Leuk om te weten dat ik niet de enige ben haha! Zo heeft ieder toch wel een beetje een voorkeur. Bij mijn eerste hoopte ik op een meisje omdat ik zelf een broertje heb. Het werd een jongen, na de echo moest ik wel even aan het idee wennen?. Nu hoop ik weer op een meisje, maar heb zo erg het gevoel dat het een jongen is! 

[quote quote=10322977] Vreemde opmerking. Een jongetje is niet per definitie liever dan een meisje. Verschilt toch echt per kind.. Meestal vind je je eigen kinderen sowieso liever, ook al zijn ze dat niet altijd [/quote] Sorry ik wilde niemand beledigen ofzo. En ik bedoel zeker niet dat alle jongens per definitie liever zijn dan alle meisjes. Ik zeg niet zo snel dat mijn kind liever is dan een ander kind. Ik heb zelf nog steeds een lichte voorkeur voor een meisje. Als ik er vanuit zou gaan dat meisjes per definitie minder lief zijn dan zou ik dat niet hebben denk ik. Ik hoop dat jij na 3 jongens een meisje mag krijgen. Snap dat je dat heel graag zou willen. Hoeveel weken ben jij nu? En voel je je anders dan bij je andere zwangerschappen? Ik wel dus ben heel nieuwsgierig of dat misschien iets erover zegt. Wil na de eerste echo zo snel mogelijk een pretecho plannen om erachter te komen. 

Terug
Bovenaan