Voorkeur voor geslacht?

[quote quote=10323018]Leuk om te weten dat ik niet de enige ben haha! Zo heeft ieder toch wel een beetje een voorkeur. Bij mijn eerste hoopte ik op een meisje omdat ik zelf een broertje heb. Het werd een jongen, na de echo moest ik wel even aan het idee wennen. Nu hoop ik weer op een meisje, maar heb zo erg het gevoel dat het een jongen is![/quote]

Herkenbaar haha. Had de eerste keer ook voorkeur voor een meisje vooral door alle leuke dingen die je dan kan kopen en heb nu weer een lichte voorkeur voor een meisje. Ik heb zelfs gedroomd over de reveal dat er roze rook kwam. Op die manier willen we het gaan onthullen deze keer. Ik heb wel het gevoel dat we een meisje krijgen.
Maar mn verstand zegt dat het waarschijnlijk weer een jongen is. En dat is ook super leuk natuurlijk, maar dan komt waarschijnlijk wel het besef dat we nooit een dochter zullen hebben. Mijn man wilde het eigenlijk lange tijd bij 1 kind houden. Dus een derde zit er zeker niet in voor ons.

[quote quote=10323083] Sorry ik wilde niemand beledigen ofzo. En ik bedoel zeker niet dat alle jongens per definitie liever zijn dan alle meisjes. Dat wordt door mijn schoonmoeder gezegd die past op allebei de kinderen. En die maakt er geen geheim van wat ze van de opvoedmethodes etc van iedereen vind. Ik zeg niet zo snel dat mijn kind liever is dan een ander kind. Ik heb zelf nog steeds een lichte voorkeur voor een meisje. Als ik er vanuit zou gaan dat meisjes per definitie minder lief zijn dan zou ik dat niet hebben denk ik. Ik hoop dat jij na 3 jongens een meisje mag krijgen. Snap dat je dat heel graag zou willen. Hoeveel weken ben jij nu? En voel je je anders dan bij je andere zwangerschappen? Ik wel dus ben heel nieuwsgierig of dat misschien iets erover zegt. Wil na de eerste echo zo snel mogelijk een pretecho plannen om erachter te komen.[/quote]
Sorry, zie dat mijn bericht ook niet al te vriendelijk leest. Ik ben nu 11+3 en morgenavond termijnecho. Zou nog wel eens paar dagen bij kunnen komen. Vorige echo dacht ik 8+3 te zijn en was het toch echt minimaal 10 weken.. 

ik hoop wel echt op een meisje ja. Ga er voor het gemak maar alvast van uit dat het gewoon weer een jongen is haha. Scheelt wel in kleding en speelgoed!?
Bij mijn jongens heb ik amper klachten gehad in het eerste trimester. Nu al voor de NOD emotioneel, enorm pijnlijke borsten en ontzettend misselijk. Kreeg geen hap door mijn keel. Bij alle drie de jongens wist ik ook dat ik zwanger was voor NOD omdat ik het op een of andere manier droomde en in de ochtend een bloedneus had (klinkt super raar maar gewoon écht bij alle drie??‍♀️). Dat had ik nu niet.. 

Nog even afwachten maar stiekem heb ik al wat roze draagdoeken op het oog hoor ?

[quote quote=10323213]

Sorry, zie dat mijn bericht ook niet al te vriendelijk leest. Ik ben nu 11+3 en morgenavond termijnecho. Zou nog wel eens paar dagen bij kunnen komen. Vorige echo dacht ik 8+3 te zijn en was het toch echt minimaal 10 weken.. ik hoop wel echt op een meisje ja. Ga er voor het gemak maar alvast van uit dat het gewoon weer een jongen is haha. Scheelt wel in kleding en speelgoed! Bij mijn jongens heb ik amper klachten gehad in het eerste trimester. Nu al voor de NOD emotioneel, enorm pijnlijke borsten en ontzettend misselijk. Kreeg geen hap door mijn keel. Bij alle drie de jongens wist ik ook dat ik zwanger was voor NOD omdat ik het op een of andere manier droomde en in de ochtend een bloedneus had (klinkt super raar maar gewoon écht bij alle drie). Dat had ik nu niet.. Nog even afwachten maar stiekem heb ik al wat roze draagdoeken op het oog hoor [/quote]
Oh maakt niet uit. Mijn eerste bericht was inderdaad niet zo handig verwoord. Heb af en toe echt kortsluiting ook. Dan kom ik niet op woorden of kan ik niet helder nadenken haha. 
Ben heel benieuwd of er bij jou vanavond dan een nub te zien is of zelfs al het geslacht. Super spannend! Hier garanderen ze bij de pretechos dat ze het vanaf 13w kunnen zien.
Wel heel apart dat je je nu heel anders voelt dan de eerste 3 keer! Misschien zegt het toch iets. Ik heb het ook, maar heb maar 1 zwangerschap om mee te vergelijken dus dan is het misschien gewoon toeval. 
Ik weet al welke babykamer ik wil voor een meisje en die is echt super duur vind ik. Dus zeg ook tegen mn man geen zorgen het zal toch wel weer een jongen zijn haha. En toen zei hij als ik mag kiezen zou het een meisje zijn deze keer vond ik wel super lief! ❤ de eerste keer wilde hij echt een jongen.

@Juliaa wij waren al grapjes aan maken dat we het anders gewoon ontkennen en als meisje opvoeden. Alleen maar jongens heeft natuurlijk ook wel wat hoor maar goed, een voorkeur hebben mag ook. 
Voor onze beurs en bankrekening zal een jongen makkelijker zijn! Al zijn we echt niet van altijd alles duur/nieuw kopen. Vind die prijzen vaak belachelijk. 

@Alleenmaarjongens
Kan prima alles moet tegenwoordig gender neutraal toch? Haha nee grapje natuurlijk.
Ik schrik echt van de prijzen. Wij moeten alles opnieuw kopen. Maar ik ben voor een meisje verliefd op de babykamer diva van Bopita. Die hebben wij 3 jr geleden al gezien bij baby en tiener. Toen zeiden we al mochten we ooit een meisje krijgen... Maar de babykamers zijn daar gewoon duurder geworden dan een paar jaar geleden. Voor dezelfde kamers zo belachelijk! ? 
Ik ben van plan om op mp te kijken voor een co sleeper en box bijvoorbeeld. En wacht nog met de aankoop van onnodige dingen zoals een kinderstoel. Je leert wel van de eerste keer haha.

Nee totaal niet! ik heb een meisje van 2 jaar en ik ben nu bijna 16 weken in verwachting van meisje nummer 2. 
Het heeft allebei zijn charmes en allebei is leuk maar ik ben onwijs trots en blij op mijn 2 meiden! Ik zou niet anders willen!

[quote quote=10323413]@Alleenmaarjongens Kan prima alles moet tegenwoordig gender neutraal toch? Haha nee grapje natuurlijk. Ik schrik echt van de prijzen. Wij moeten alles opnieuw kopen. Maar ik ben voor een meisje verliefd op de babykamer diva van Bopita. Die hebben wij 3 jr geleden al gezien bij baby en tiener. Toen zeiden we al mochten we ooit een meisje krijgen… Maar de babykamers zijn daar gewoon duurder geworden dan een paar jaar geleden. Voor dezelfde kamers zo belachelijk! ? Ik ben van plan om op mp te kijken voor een co sleeper en box bijvoorbeeld. En wacht nog met de aankoop van onnodige dingen zoals een kinderstoel. Je leert wel van de eerste keer haha.[/quote]
Hier scheelt het dat we veel nog hebben. Mede omdat ik gastouder zal worden (als ik mijn laatste examen eindelijk kan doen). 

kunt ook kijken of je de kamer op mp vind? Heben we kamertje voor jongste ook gevonden voor mooi prijsje én met doorgroeibed ?

Terug
Bovenaan