voorliggende placenta

Jeetje Anais,

jij hebt echt veel bloedverlies gehad zeg, maar wat een geluk dat hij nu toch al een beetje opgeschoven is, dat klinkt heel hoopvol.

Ik heb wel al drie weken bloedverlies maar echt heel weinig, een paar druppels per dag, maar wel elke dag. Denk je dat in mijn geval dingen als fietsen dan ook niet zo goed zijn?

Ik hoop dat het erge bloedverlies snel weer overgaat bij jou, want dat is inderdaad die grote risicofactor op vroeggeboorte waar je over leest. Wat dat betreft mag ik dus niet klagen voorlopig, maar ik wil wel graag voorkomen dat het bij mij ook zo erg wordt, en bij al de andere mama's die dit forum lezen.

dus wat dat betreft: wie info heeft graag! Ik blijf zelf ook zoeken.

sterkte en liefs!  
 
Hoi,

Ik ben op dit moment 37 wkn en 4 dgn zwanger en heb ook een voorliggende
placenta. Ook ik had bloedverlies vooral in het begin. Mij werd in het zkh
geadviseerd niet meer aan gemeenschap te doen en voor de rest gewoon
rustig aan. De bloedingen zijn uiteindelijk helemaal gestopt en de placenta
is nu toch een stukje nog opgeschoven.

Je moet vooral naar je zelf luisteren zelf voel je heel goed wat je wel en niet
kan.

Groetjes Petra
 
Ik heb vorige week na 2 bloedingen te hebben gehad ook te horen gekregen dat ik een laagliggende placenta heb, tis ff schrikken als je bloedverlies hebt maar ik kon direct naar de verloskundige toe.
Ze hebben me geadviseert toch echt rustig aan te doen dus ik werk nog maar voor een paar uurtjes en dan alleen licht werk, ook mogen we geen geslachtsgemeenschap hebben,
 
Hoi petra,

ik zie dat je al 37 weken bent, kun je nu wel normaal bevallen omdat hij al eens stukje is opgeschoven of wordt het toch een keizersnee?

sterkte ermee!

 
Hallo lieve medezwangeren,

Pff wat ben ik blij dat dit forum bestaat. Ik heb gisteren te horen gekregen en gezien dat ik een voorliggende placenta heb die ook erg laag ligt. Nou we zijn ons rot geschrokken!!Bij het rond googlen op het net werd ik niet veel vrolijker maar om nu hier te lezen dat er dames zijn die AL 37wkn zijn is stiekem wel weer een opluchting.

Maar nu wat is wijsheid.....? Heb hier een kleine rondlopen die volgende week 2 wordt, ik werk 3 dgn in de week..in een kledingzaak. Blijven we daarmee doorgaan of ....help want wat is rustig aan doen? Kan toch nu niet 22wkn lang in bed liggen?

Lieve meiden geef me wat tips.

groetjes vivian 15wkn en 2dgn
 
Hoi Vivian,

wat ik gehoord heb is dat je bij erge bloedingen meteen (bed)rust moet nemen en contact opnemen met Gyn/verloskundige.

Maar bij hele lichte bloedingen (zoals bij mij) of geen bloedingen zeiden de verloskundigen en mijn huisarts dat echt gek doen beter niet kan, omdat ter hoogte van de baarmoederhals de placenta dus een beetje los zit. Er is me af geraden om echt hard te fietsen of te springen etc. en inderdaad zeggen verschillende mensen beter ook geen sex.

Sinds ik nu een paar dagen gestopt ben met veel fietsen is het bloeden zelfs helemaal gestopt. ik weet niet of er een verband is natuurlijk...

Ik zou zelf geen risico nemen wat  vanalles betreft, maar je hoeft echt niet naar bed als je geen hevige bloedingen hebt. Ik ga ook naar mijn werk hoor!

Gelukkig ben je 15 weken en net als bij vele van ons kan de placenta ook nog voor de baarmoederhals weg, omhoog trekken. Zorg wel dat je nu om de zoveel tijd een echo krijgt om te kijken hoe het ervoor staat. gewoon opeisen hoor, er is reden genoeg!

sterkte ermee en geniet ook van je zwangerschap he!

 
Vorige week ben ik nog in het zkh geweest en mag gewoon op de normale
manier bevallen gelukkig.

Wel in het zkh zodat ze het goed in de gaten kunnen houden maar dat moest
ik toch al dus dat maakt niks uit.

Wens jou ook veel sterkte en geluk toe

groetjes petra
 
Terug
Bovenaan