voorliggende placenta

hoi,

ik ben vandaag 31 weken zwanger en heb zojuist een placentalocalisatie gehad.
met 17 en 24 weken lag mijn placenta gedeeltelijk voor de uitgang. ik zat in de risicogroep warbij de placenta niet naar achteren wegtrekt, namenlijk meer dan drie kinderen gekregen en ouder dan 35.
vandaag bleek dat de placenta toch weggetrokken is en dat ik normaal kan bevallen.
dit schijn in de meeste gevallen te gebeuren.
dus maak je nog maar niet al te druk.

groeten van diana
 
Mijn placenta lag ook ietsje voor mijn baarmoedermond. Ze zeiden toen dat ie waarcshijnlijk wel omhoog zou trekken. Dat zou gecheckt worden in week 27 . Uiteindelijk was ie ook omhoog getrokken maar echt net aan. Hij moet 2 cm van de baarmoeder liggen en dat lag hij.
 
Lieve mamma's,

fijn dat jullie allemaal reageren, ik fijn om te horen dat die placenta dus in veel gevallen weer omhoog trekt. Ik heb over twee weken mijn 20 weken echo en dan zullen ze ook weer kijken of het er al ietsje beter voor staat. Maar ik houd goede moed.

blijf reageren en ik ben benieuwd hoe het met de diegenen gaat die ongeveer net zo ver zijn als ik. Of bij ons die placenta ook inderdaad weer omhoogtrekt.

je schrikt toch wel even als je het hoort, Met name de gedachte dat ik misschien vanwege heftige bloedingen al heel vroeg naar het ziekenhuis moest en dat ze dan bij te veel bloedverlies het kindje veel te vroeg moeten halen. Dat hoop je toch niet en hoop ik ook niet voor jullie!

Succes en laten we ook maar gewoon lekker ervan genieten dat we zo'n lieve baby in onze buik mogen hebben!
 
Hallo!
Bij mij ligt de placenta "van voor naar achter en loopt ver door naar beneden". Dit werd met de 20 wkn echo geconstateerd. Een week later moest ik terugkomen voor een inwendige echo en toen hebben 2 verloskundigen ernaar gekeken. Ze zijn allebei van mening dat de placenta voor de baarmoedermond ligt, maar willen toch dat ik een second opion krijg van de gynaecoloog. Hier moet ik over drie weken heen, ik ben dan 28 weken zwanger.
Het gekke is dat ik nog geen bloedverlies heb gehad, maar ze hebben me al wel gewaarschuwd dat dit kan gaan gebeuren. Ik probeer er  nuchter onder te blijven, maar door alle commotie maak ik me toch best druk...
 
Hoi Paam, ja dat is wel even schrikken hè! Maar zoals ik hierboven ook al heb gelezen kan het nog best goed komen. Ik was eerst zelf behoorlijk geschrokken maar neem het nu een beetje zo als het komt, tenslotte is nog niet te voorspellen hoe het gaat verlopen.

Bij mij is het bloedverlies nu ook al weer een week gestopt maar ik doe wel ietsje rustiger aan. dwz niet springen of heel fanatiek bewegen.Ook geen geslachtsgemeenschap.

Mijn volgende echo is over ander halve week, ik ben benieuwd of er dan een beetje beweging in die placenta is gekomen! Het is in ieder geval goed dat je nu goed gevolgd wordt door de vk. Ik hoop dat hij nog wegtrekt bij je!

succes en blijf genieten hoor!
liefs

 
maar weet je wat het gekke is, in alle voorgaande verhalen lees ik dus van bloedverlies maar dat heb ik tot nu toe (bijna 26 wkn) niet gehad...
Je gaat er toch een beetje onbewust op zitten wachten: bij elk wc-bezoek denk je weer, "zal het nu zover zijn?" of als je een beetje urine verliest denk je "nu begint de ellende".
maar goed zoals je al schreef, ik moet er maar niet teveel aan denken. nog 2 weken en dan horen we het wel van de gynaecoloog.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes, Paam
 
Hoi Paam, gerniet er maar van dat je er nog geen last van hebt, en misschien blijft het wel zo. Het hoeft niet, maar omdat de placenta daar wat lossig zit kan er sneller bloedverlies plaatsvinden.

Bij mij is het tot nu toe heel licht geweest, en nu ander halve week niet meer. Maar zondag ben ik heel fanatiek gaan fietsen en toen had ik meteen er weer last van, nu weer over gelukkig.

het is alleen zo dat je bij heftig bloedverlies echt meteen de arts of vlk moet bellen. Ik heb steed seen paar drupjes per dag gehad, dat valt wel mee.

ik heb volgende week mijn 20weken echo, ik ben benieuwd of die placenta dan al wat opgeschoven is, ik hoop het, en voor jullie allemaal ook!

veel succes en lekker genieten ook hoor!
 
Hoi meiden met een voorliggende placenta!

eventjes dit: na tips van sommigen van jullie ben ik veel minder en rustiger gaan fietsen ( soms moet het wel in amsterdam helaas, als die trams is zo omslachtig) en bij mij was het bloeden helemaal gestopt voor anderhals week lang.

toen ben ik op een dag ruim 20 minuten heel hard gaan fietsen naar een station ( en ook nog zware dingen op mn rug) en meteen daarna was het weer raak met bloeden, en best wel  wat ook.

dus inderdaad, niet te veel fietsen en zorg dat je iig lekker rechtop, op je zitbeentjes zit en niet op de baarmoedermond drukt.

maandag weer echo, ben benieuwd hoe die placenta er dan "voorligt"

succes ermee, liefs!
 
Terug
Bovenaan