Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Hoi,

Ik heb dinsdag een mk gehad, ik voelde van te voren al min of meer dat het niet goed zat. Het voelde  anders dan m'n vorige zwangerschap, maar toch twijfelde ik, want geen zwangerschap is immers gelijk. De  pijn leek me niet goed, toen er ook nog een bloeding bij kwam wist ik eigenlijk al genoeg.

De vk bevestigde mijn gevoel met een echo, ik was toen 6 weken en 4 dagen zwanger, maar op de echo was een vruchtzakje van 4 dagen overtijd te zien, gestopt met groeien, hij vreesde voor een miskraam... 2 Dagen later had ik het vruchtzakje in handen, geheel uit zichzelf, daar was ik wel 'blij' mee, puur natuur.

M'n 1e gevoel was het  nemen van een break, wat heavy allemaal, maar al vrij snel kwam het zwanger willen zijn gevoel weer omhoog. Is dit normaal of verstop ik het hele gebeuren?

We gaan er dus weer voor, dwz we zien het wel. M'n gevoelens slingeren soms aardig heen en weer. Onze vorige zwangerschap ging goed, net als de bevalling, maar daar zijn we eerst een jaar voor aan de klus geweest. Dat was een heftig  jaar, met momenten dat we het somber in zagen.  Ons motto in onze relatie heeft geholpen, aanhouder wint.  

Ons mannetje geeft ons momenteel veel power en destemeer besef ik hoe zwaar een miskraam moet zonder kids...de onzekerheid moet nog groter zijn...petje af meiden! (Ik hoop dat jullie me goed begrijpen, dat ik het niet verkeerd bedoel.)

Ik heb hier al gelezen dat sommigen een test hebben gedaan na 1,5 week om te zien of het hcg hormoon uit je lijf is om zekerheid te hebben bij een eventuele volgende  zw test, dat ie echt positief is! Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Liefs Lientje

hoi Lientje,
helaas heb je een miskraam gehad meid! het is de natuur, maar toch doet het pijn!

En tsja waar moet je op letten? Voor het grootste deel moet je gewoon doen wat voor jou goed voelt. Ruimte geven aan je gevoelens omtrent de miskraam en als jullie gelijk voor een nieuw kindje willen gaan, moet je dit ook gewoon lekker doen.
Soms hoor je dat het verstandiger is om een cyclus af te wachten, maar dit hoeft helemaal niet. Je weet dan dat je lichaam echt weer werkt, maar dat weet je ook als je weer zwanger bent. En als je lichaam er niet klaar voor is, wordt je toch niet zwanger...

Krijg je nog een controle om te zien of je baarmoeder echt helemaal schoon geworden is? Er wil nog wel eens een stukje blijven zitten, al lijkt het of alles meegekomen is.

Verder heb ik geen tips voor je. Succes met het opnieuw zwanger worden en een plekje vinden voor deze miskraam!

groetjes
Patricia

Pat,

Bedankt voor je reactie! Donderdag heb ik weer een afspraak bij de vk, ik denk dat hij dan nog weer een echo maakt, maar zeker weten doe ik het niet.

Het was zo onwerkelijk dat we zwanger waren, maar nog veel onwerkelijker dat het mis ging... De 1e ronde zwanger, dat kan niet, nee blijkbaar niet...dat spookt me de hele tijd door het hoofd.

Afgelopen weekend veel buiten geweest en dat doet me goed, dus dat ga ik de komende periode maar veel doen, mits ons mannetje en het weer het toe laat.

Nogmaals bedankt!

Liefs Lientje

hoi lientje

je wilt weten waar je op moet letten na de miskraam...
en of het verstandig is te testen om te kijken of het hcg uit je lichaam is.

ik denk dat het heel slim is om die test te doen nog voor je verwachtte nieuwe eisprong. niets zo vervelend als moeten twijfelen of het nog oude hormonen zijn, of misschien toch al een nieuwe zwangerschap.
ik heb in die onzekerheid gezeten en kan je vertellen dat het geen pretje is.
dus als je dat door een test kunt uitsluiten... doen!

wanneer je er weer voor wilt gaan, dat weten alleen jij en je man. als jullie er weer klaar voor zijn om het te proberen, dan moet je dat ook zeker doen.
er wordt zelfs gezegd dat je na een miskraam nog wat vruchtbaarder bent... (maar of dat nou echt waar is?)

ik heb in totaal 3 keer een miskraam gehad. en de eerste keer was zo heftig dat ik zeker een maandje rust wilde. maar toen was de zwnagerschap ook verder gevordert (14 weken). Na de 2de keer (miskraam met 5 weken)  zijn we er gelijk weer voor gegaan. alleen was toen dus de onzekerheid of het wel een zwangerschap was, of nog oude hormonen... toen we zeker wisten dat het een zwangerschap was, eindigde ook die weer in een miskraam (met ongever 5,5 weken).  

wij moesten toen 3 maanden  stoppen met proberen omdat  er onderzoeken gedaan zouden worden en ik het anders geestelijk niet zou trekken volgens de gyn. (wat was ik boos op die man zeg!)

net voordat we groen licht kregen, had ik mijn eisprong en konden we ons niet meer beheersen... en wat bleek... gelijk weer zwanger! en nu ben ik inmiddels alweer 34 weken op weg.

zo zie je maar dat het niet alleen per persoon verschillend is, maar ook per zwangerschap.
ik wil je heel veel sterkte wensen!
en 1 tip... geef je verdriet wel de ruimte er te zijn. je kunt het makkelijk afdoen met het feit dat er iets mis was met het kindje, maar voor je gevoel had deze zwangerschap toch moet eindigen met een kindje en niet in een miskraam.
je kunt blijven rationaliseren, maar vergeet niet af en toe stil te staan bij je gevoel! dat is zo belangrijk!

dikke knuffel!
(en succes met weer proberen!)
Carina

Hallo Lientje,

Ik ws ook een miskraam gehad. Ik moet pas de 21e naar de gyn maar hou zelf rekening met het ergste. Heb niet echt klachten, vloei iets maar niet mega veel of stolsels. Ik heb me hier nooit echt ongerust over gemaakt omdat ik dit ook had bij de zwangerschap van mn dochter. Maar gisteren kwam de dame van mvm en toen was de urinetest negatief, het hcg is dus uit mijn lichaam.
We zijn elkaar ook al in het forum trotse mama wil zwanger worden geschreven. Wij willen ook graag weer snel zwanger gaan worden, zal volgende week bij de gyn wel horen over hoe en wat verder. Ik hoop voor die tijd wel het kwijt te zijn. Zie er namelijk tegen op dat ik gecureteerd moet worden.
Ik hou jullie op de hoogte

groetjes an

Lientje, ben ik ook weer.....zucht je komt me ook overal tegen he?!! Ik vond het toen heel dubbel. Aan de ene kant wilde ik daarna meteen weer dolgraag zwanger worden. Tja we wilden niou eenmaal een kindje......Maar omdat het bij mij natuurlijk ook vrij laat in de zwangerschap misging (17 weken) durfde ik het niet aan. Dat was wel dubbel hoor want ik wilde het met mijn gevoel wel amar mijn verstand zei; wacht nog maar even. Heb naar mijn verstand geluisterd en 2 maanden gewacht. Vond het toen ook fijn te weten dat ik weer normaal ongesteld was. Het is denk ik voor iedereen anders. En je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Moet je as donderdag naar de vk?
Sterkte!!!

An74, wat lees ik hier nu??? Dat is rot zeg. Weet nog dat je daar schreef dat je met je dochter ook bloedverlies had en je er dus geen zorgen over maakte. Dit is rot joh!! Vel sterkte!!!

Liefs Tara

Hoi Lientje,

ik hoop voor jullie dat het snel mag lukken met zwanger worden.
Je schrijft dat je eerst het gevoel had een break te willen nemen na de miskraam maar dat je nu toch het gevoel hebt dat je wel weer zwanger wilt worden en of dit normaal is of dat je soms het hele gebeuren verstopt.

Ik denk dat het heel normaal is dat je op dit moment heen en weer wordt geslingerd door allerlei gevoelens.
Het moment van de miskraam is zo iets heftigs en dan lijkt het me normaal dat je denkt, ik wil dit nooit meer of ik neem nu een break.
weer even later komen toch de gevoelens en de verlangens weer boven van het zwanger worden en het krijgen van een baby.
Doe vooral wat je hart je ingeeft.
als jullie verlangens allebei zo groot zijn naar een kindje dan zou ik er voor gaan.
En weet je, ofdat je nu gelijk weer zwanger wordt na je miskraam of dat je nog een paar maanden wacht, de eerste maanden van je volgende zwangerschap blijven spannend, dat is nu eenmaal zo als je een miskraam hebt gehad.

Ik zelf heb vorig jaar september een miskraam gehad en kwam er nu 5 januari weer achter dat ik zwanger was. wat waren we ontzettend blij, maar toch ook weer onzeker. Als het dit keer maar wel goed mocht gaan.......
Helaas heb ik afgelopen weekend weer een miskraam gehad en ben ik dus ook behoorlijk verdrietig.
Toch weet ik dat ons verlangen naar een kindje heel sterk is en dat ook wij het weer snel wille proberen.
we wachten rustig af tot het moment daar is dat de zwangerschapstest weer positief zal zijn.

Carina ik heb nog even een vraag voor jou.....
Je schrijft dat je 3 miskramen hebt gehad en dat ze daarna onderzoeken bij je hebben gedaan.
Nu ben je gelukkig 34 weken zwanger... wat moet dat bijzonder voor jullie zijn.
Maar ik ben eigenlijk heel erg benieuwd ofdat er nog iets uit die onderzoeken is gekomen waardoor je tot 3 keer toe een miskraam hebt gehad?
Als je de vraag te persoonlijk vind begrijp ik het, maar ik vraag mezelf zo ontzttend af waarom het bij mij nu al 2 keer op een miskraam is uitgelopen.
Ik heb morgenochtend een afspraak bij de dokter en ik ben benieuwd wat die me allemaal kan vertellen.

liefs, Nathalie

Bedankt, voor jullie reacties!!! Ik ben inmiddels naar de verloskundige geweest en alles was schoon! Dat is 'fijn' om te horen en nu... tja, het advies was om een maandje te wachten, maar... we konden ons niet inhouden, het condoom lag klaar, nou ja!

We zien het wel, er spoken veel vragen door m'n gedachten, maar we zien het wel.  M'n lichaam zal er hopelijk snel weer klaar voor zijn. Ik heb maandag nog een test gedaan en die was negatief, dit was voor m'n gevoel tegenstrijdig, maar ik was er 'blij' mee.

Wel raar eerst heb je de gedachte van augustus/september dan houden we een 2de ukje in onze armen en nu ben ik toch maar bezig met onze zomervakantie, wat willen we en wat gaan we doen. Raar maar waar, het leven gaat door, maar vergeten doen we dit niet!

Ik hoop dat we  elkaar steun kunnen bieden, maar dat we elkaar ook ander nieuws kunnen vertellen!!!

Liefs Lientje

An, we spraken elkaar ook op het januari forum of niet? Hoe is het nu met je?  

Terug
Bovenaan