vraag en antwoord

hoi dames,

ik zag laatst op een site staan dat iemand een vraag stelt, dan geeft jij daar antwoord op en vraagt vervolgens zelf ook een vraag en geeft dan weer antwoord op je eigen vraag.
hopelijk is het duidelijk

ik zal wel beginnen.

extra tv kijken als je kind ziek is?
ik vind het niet echt verstandig, maar merk dat ik het zelf wel doe omdat ze daar rustig van wordt en ook goed eet hierdoor
 
Wel extra tv
Ja hoor lekkere disney film op, deken eroverheen en meestal vallen ze halverwege in slaap.

speen of duim?

hier speen, duim is moeilijker af te leren!
Gr MJ
 
Hier geen speen en geen duim dus ik hoef niets af te leren.

Moet ik nu ook antwoord geven op de allereerste vraag? Ja, extra tv vind ik niet zo erg. Als ze daar rustig van wordt en er lekker van laapt, prima toch. Op zo'n moment niet te kritisch zijn.

Fristi zonder toegevoegde suikers als je kindje geen melk lust?

Ja, ik meng het met gewone melk en het CB zegt dat er in deze fristi meer calcium zit als in gewone melk dus dat is mooi meegenomen.

Gr Esther
 
Nee geen fristi kan me niet voorstellenb dat je kind geen melk lust als ze geen alternatief kennen. Maar kan me wel voorstellen dat je vanalles probeert als je kindje slecht eet of drinkt. Ik geef bijvoorbeeld wel vruchten kwark of yoghurt terwijl cb naturel adviseert.

Speen maar in bed.

extra tv bij ziek zijn moet kunnen heb het nog niet aan orde gehad.

Kindje voor het jaar laten logeren?

Ja want voor ons fijn om iets voor ons zelf tedoen en goed voor de band met opa/oma of oom en tante.
Nog niet te vaak en natuurlijk alleen als het goed voelt.

 
leuk dat iedereen zo reageert.

bij ons ook alleen speen in bed. (ovedag wilt ze hem geneens meer).

esmee logeert regelmatig bij anderen.
ook op verjaardagen leggen we haar gewoon in het campingbedje. zij slaapt overal goed.

vanaf wanneer 1x per dag slapen?

wij zijn er met esmee rond haar 1e verjaardag meebegonnen, en dat gaat erg goed vind ik.
alleen op het kdv slaapt ze 2x, maar dat heeft met de indrukken te maken
 
met 13,5 maand ongeveer, de geboorte van haar zusje was net de druppel dat ze geen twee slaapjes meer wilde doen! Bij de oppas sliep ze vanaf ruim 12 maanden ook nog maar 1 slaapje!

Lopend mee boodschappen doen, of in de wandel/winkelwagen?

De oudste gaat lopend mee vanaf dat ze 13 maanden was. Ze vindt het geweldig, en zo krijgt ze flink wat extra lichaamsbeweging.
 
Hier is het nog de wandelwagen omdat het lopen nog niet gaat!

Papa en mama allebei een dagje thuis in de week?

Mijn man heeft een dag papa-dag ik heb nu nog twee (straks een dag) mama-dag en het bevalt prima! Ze vermaken zich altijd prima en het is leuk om ze samen te zien spelen als ik thuiskom 's avonds.
 
Hier ook een papa met een papa dag! Dat vinden ze alle 2 heerlijk. Ik werk 2 dagen, dus ons ventje gaat 1x per week naar het dagverblijf! Ook dat vind hij prachtig!


Op welke leeftijd over van tijgeren naar kruipen??

Mijn ventje tijgert al een hele tijd de kamer door! Maar kruipen zit er nog niet in! Weet ook niet in welke volgorde dat gaat! tijgeren, kruipen, optrekken, lopen?
 
Terug
Bovenaan