vraag en antwoord

Die van ons heeft een duim, tot nu toe alleen nog maar in bed.

Extra tv als ze ziek zijn? Ja hoor waarom niet.

Onze zoon was 2,5 maand toen hij voor het eerst ging logeren, waarom niet lekker ff rust en bij slapen. Maar niet te vaak hoor je gaat hem toch missen.

1x per dag slapen was bij de oudste van af 11 maanden bij deze weet ik het nog niet hij heeft het nog nodig 2 keer (nu 9,5 maand)

Ik ben thuis moeder dus ik ben altijd thuis, en papa werkt onregelmatige diensten dus die is veel thuis overdag.

Van tijgeren naar kruipen. Das bij elk kind verschillend. Onze oudste kroop met 6 maanden en de jongste met 8 maanden.


Wanneer over van fles naar tuitbeker??

Groetjes,

Miriam
 
hier helemaal niet. Onze oudste is al vanaf 6 maanden aan het oefenen met een gewone beker. Dat gaat al goed vanaf zo'n 8 maanden, zolang ik de beker maar vast houd. Nu is ze 15 maanden en begint ze interesse te tonen voor het zelf vasthouden van de beker, en het gaat haar aardig af, zolang er maar niet meer dan zo'n 2 cm vocht in zit.... Ze krijgt nu met de lunch dus uit een gewone beker, en tussendoor gewoon nog uit de fles...


wel of niet naar de peuterspeelzaal (straks)

ik twijfel nog, ze is erg sociaal, maar bij de gastouder heeft ze ook elke dag zeker 3 andere kindjes om mee te spelen....
 
mijn dochter gaat sinds dit jaar naar het kdv toe. dus straks gaat ze automatisch over op naar de peuterspeelzaal.

wel of geen 2e (of 3e of 4e)?


mijn man en ik zijn nu al een half jaar (bijna) aan het proberen voor een tweede.
mijn dochter is nu 15 maanden.
 
We willen zeker een tweede alleen weten we nog niet precies wanneer. We hebben afgesproken op zijn vroegst als Willem 1 wordt en dat is over twee weken maar ik denk dat we nog een paar maanden wachten met weer gaan proberen.

Wat is je kindjes favoriete speelgoed?

Een balletje dat rammelt waar hij graag mee gooit. Hij kijkt al vrolijk als ik het pak.
 
dobbelstenen, doosjes, flesjes en kleine balletjes. Geen echt speelgoed dus, maar ze vindt het prachtig om de hele tijd dingen in en uit doosjes te halen.

Wat is je kindjes favoriete eten?

ze eet het liefst pasta of vlees.
 
ff tussendoor voor mamavanesmee... haal jij je kind van het kdv af voor de psz?

Kirsten heeft niet echt iets favoriet maar ze eet wel snel door als ze groene groenten eet en vis
 
De poppetjes en beestjes van Little People zijn favoriet hier.

Vlees en dan met name kipfilet is hier altijd goed. Groente met moeite. Gelukkig wel fruit!

Hebben jullie bewust voor 1 kindje gekozen?

Ja, zodat ik ook tijd voor mijzelf heb en alle aandacht kan geven aan mijn dochtertje.
 
De poppetjes en beestjes van Little People zijn favoriet hier.

Vlees en dan met name kipfilet is hier altijd goed. Groente met moeite. Gelukkig wel fruit!

Hebben jullie bewust voor 1 kindje gekozen?

Ja, zodat ik ook tijd voor mijzelf heb en alle aandacht kan geven aan mijn dochtertje.
 
Terug
Bovenaan