vraag en antwoord

@sabrina,
als esmee 2 wordt gaat ze automatisch over naar de groep voor 2 tot 4 jarige. dus we halen haar er niet vanaf.

esmee speelt nu het liefst met een zelfgemaakte rammelaar en in bed met haar muziekgiraffe (die kapot is qua muziek).

qua eten eet ze eigen wel alles, maar het liefste spaghetti.

wij zijn nu bezig met een 2e. dus nee, we willen graag er nog een kindje bij.

hoevaak gaan jullie met jullie kindje in bad?
wij eigenlijk om de dag, maar soms elke dag (voorals als ze aan de diarree is) en soms elke 3 dagen. net zoals het uikomt
 
onze dochter gaat 3 keer per week ongeveer onder de douche of in bad. Soms in haar eigen badje, soms met papa of mama in het grote bad. Meestal onder de douche.

Heeft je man/vriend/partner een papa-dag?

mijn man heeft een papa-dag en dat is echt leuk! En ook makkelijk voor mij, want dan staat 's avonds als ik thuis kom, gewoon het eten op tafel :)
 
mijn man heeft geen papadag, maar wel een papa-avond. ik werk namelijk de dinsdagavond en dan is hij dus thuis met esmee.
het is voor ons financieel niet haalbaar als hij een dag thuis gaat zitten, al zal hij dat wel graag willen hoor.

kdv, oppas aan huis, of thuisblijfmoeder?
wij hebben het eerste jaar een oppas gehad (de tante van mijn man). sinds dit jaar gaat esmee naar het kdv en dat gaat (redelijk)goed
 
Gastouder met meerdere kindjes.... Toch de huiselijke situatie met 1 vaste verzorger maar ook andere kindjes om mee te spelen en te leren delen of beurt afwachten.....

wel of geen toetje na het weigeren van avondeten?

Hier krijgt ze het wel. Ik heb zoiets van dat het ook voedingsstoffen zijn die ze nodig heeft. Mijn vriend is het er niet mee eens, maar kwa opvoeding heb ik de broek aan in huis hihihihi.....
 
ook hier zeker toetje na het niet opeten van het avondeten. nu is mijn dochter ook pas 15 maanden oud en ik denk niet dat ze het snapt als ze wel of geen toetje krijgt.

wanneer de box opruimen?
ben ons staat hij er nog, maar ze zit er eigenlijk nooit meer in. als het per week een half uur is is het veel
 
Hier is de box onlangs verkocht. Fabienne (bijna 15mnd) zat er al maanden niet meer in.

Ook een toetje na het eten ook al eet ze niet haar bordje leeg. Daar is deze pappa ook niet altijd mee eens hahaha.

Ons dochtertje stapt nu al aardig rond. Het is een beetje rond schuiven op haar billen en stappen. Wanneer kinder schoentjes kopen?
 
Wij hebben 'echte' schoenen gekocht toen onze dochter bijna 15 maanden was. Ze liep al met een week na haar verjaardag, dus hier schoenen kopen als ze ongeveer 2 a 3 maanden lopen....

In slaap laten huilen? en hoe lang?

Mn oudste had echt een vol half uur nodig om haarzelf in slaap te krijsen... Ze is nu 16 maanden en is nog steeds soms een uur tegen haar knuffels aan het vertellen. De jongste (2 maanden) slaapt meestal zonder huilen in, maar af en toe laat ik haar ook wel 5 minuten jengelen. Langer kan ik niet over mn hart verkrijgen omdat ik weet dat ze ook zonder huilen in slaap kan komen dus dan denk ik dat er wat is......
 
mijn dochter huilt eigenlijk nooit als ze naar bed gaat (wordt zelfs enthousiast van haar bed ;-)). dus die vraag kan ik vanuit hier niet zo goed beantwoorden. en stel dat ze huilt dan zal ik haar even, 5 min, laten huilen en anders even gaan kijken wat er aan de hand is.

wanneer helemaal van de speen af?
mijn dochter (16 maanden) heeft haar speen alleen nog in bedje in (wilt hem overdag ook niet). maar ik wil straks wel stoppen met hem in bedje in haar mondje te doen.
weet alleen nog niet zo goed wanneer
 
Terug
Bovenaan