vraag over methode van Ria Blom: Regelmaat brengt rust

Hallo allemaal,

Als ik het goed heb zijn hier op het forum meer mensen die gebruik maken van de methode van Ria Blom: Regelmaat brengt rust. Wij zijn hier eergister mee begonnen ( Stijn is nu 7,5 week) en ik loop tegen het volgende aan:
Hij slaapt nu over dag veel beter, nu al dat is echt een verrassing voor me. Maar vandaag moet hij eigenlijk in bad, maar hoe voeg ik dit in het schema in. Ik zit nu te denken om hem na de voeding in bad te doen, in plaats van het spelen in de box, maar goed in bad na het eten is natuurlijk weer niet goed. Maar als ik het voor het eten doe, wordt hij waarschijnlijk heel onrustig omdat hij honger heeft. Wie heeft er tips!

En wanneer kun je wel weer over dag een boodschapje gaan doen, ik deed eigenlijk elke dag een boodschap, zodat we lekker even aan de wandel waren met z'n tweeen. voor mij natuurlijk goed om weer een beetje figuur te krijgen en het leek me dat de frisse lucht voor Stijn ook geen kwaad kon, maar dus voorlopig even niet.

Groeten Carina

Hallo,

Ook wij doen aan regelmaat brengt rust. Maar ik doe Elsa  altijd voor de voeding in bad omdat wij haar ook voor de voeding verschonen. En een boodschapje kun je gewoon gaan doen. Ik leg Elsa dan in de wandelwagen te slapen in plaats van in haar ledikantje. Dan slaapt ze dus gewoon even op een andere plaats. En hoef je alleen maar het dekentje over te doen als je weg gaat. Ze kunnen dan gewoon verder slapen.
Hoop dat je hier wat mee kunt.

Groetjes vlindertjes

Ik volg ook gedeeltelijk de methode van Ria Blom, zoo streng als het in boek staat dat red ik niet. Ik ga gewoon nog boodschappen doen naar voeding van 14.00u doe ik haar in de box en als ze moe is in de wagen en naar buiten! Als we dan weer terugkomen laat ik haar in de wagen doorslapen. Soms wordt ze wakker en dan leg ik haar alsnog op bed. Het bad doe ik voor haar avondvoeding (19.00) dat is beter dan na  die tijd. Ik maak haar iets eerder wakker dan normaal en doe haar dan in bad en om de nomale tijd eten!!!

Enneh je hebt zelf ook  nog een leven he!! Ik ben er van overtuigd dat de methode werkt, maar wel met een korreltje zout zo af en toe!!

gr. Mia

Ook wij proberen deze aanpak uit. Het gaat tot nu toe goed, Eline slaapt steeds beter. 's nachts huilt ze niet meer en slaapt ze lekker van voeding tot voeding, en overdag slaapt ze ook steeds beter en meer.

Ik doe Eline 's morgens in bad voor haar voeding. En die honger valt wel mee hoor, ze heeft afleiding. Ik haal haar een half uur voor haar etenstijd er uit om te wassen/badderen.  Na haar flesje valt ze als een blok in slaap, vaak tot de volgende voeding. Aan knuffelen en even in de box spelen komt ze niet eens toe.

Mbt de boodschapjes;
ik heb mezelf een week huisarrest gegeven. Dus even geen uitstapjes gemaakt de afgelopen week om samen de regelmaat er in te gooien en te kijken hoe het gaat en haar ritme proberen te ontdekken. Onze week uitproberen zit er gelukkig op, maar helaas is het weer de afgelopen dagen diep triest, dus geen boodschapje/wandelingetje gemaakt. Maar ik was idd ook van plan om haar na een voeding, het knuffelen, samen spelen, alleen spelen in de box,  in de wandelwagen te laden zodra ze moe wordt en dan even gaan wandelen/boodschapjes doen. Eline slaapt in de namiddag het slechtst (slapen/wakker en jengelen/slapen, en uiteindelijk huilen tot de volgende voeding), dus dit blokje had ik hiervoor bestempeld.

Veel succes!

Groetjes, Alie

Hoi Carina,

Ook wij 'Ria Blommen' met een korreltje zout. Eerst wel geprobeerd om het volgens het boekje te doen, maar in combinatie met hond, boodschappen en dergelijke was het geen doen. Dus toen maar een aantal regels ingesteld om het zowel voor ons meisje als voor onszelf leuk te houden.
Wij houden het ritme aan van eten-knuffelen-box-slapen, alleen hebben wij box vervangen door 'activiteit'. Dat kan even in de box zijn, of in de kinderwagen of in de draagdoek. Verder doen we d'r lekker 's ochtends in bad. Dan is ze goed uitgerust van de nacht en kan ze meestal wel even op d'r voeding wachten zonder dat ze slechter drinkt of erg onrustig wordt.
Vooral het consequent zijn werkt bij ons erg goed. Ja, het blijft toch altijd even zoeken naar wat werkt in je eigen situatie.

Succes

KT

Ik moet er niet aan denken om alles volgens een vast schema te doen. Bij ons gaat alles gelukkig "vanzelf". Hebben jullie echt zo'n strak schema nodig om het leuk te hebben?

Hoi hoi

Wij zijn nu al ongeveer 6 weken bezig met regelmaat. Eerst met inbakeren en na de eerste vaccinatie zonder, omdat het zonder ook heel goed ging. (na vaccinatie mag je niet inbakeren) Wij houden de regelmaar erg strak aan en ik ben dan ook zeer weinig de deur uit geweest met Joran. Hij heeft nog geen winkel van de binnenkant gezien haha! Maar het huilen (ongeveer 10 tot 15 uur per dag!!) heeft afgenomen tot ? 1 uurtje of zo? We proberen nu voorzichtig uit om hem mee te nemen op visite en dat gaat tot nu toe erg goed!
En als je kindje zoveel huilt dan ben je gewoon blij dat er iets is dat helpt en is het niet erg om deze regelmaat aan te houden! Wij hebben Joran de laatste paar weken echt op zien bloeien tot een vrolijk babytje, dat genoeg slaap krijgt en daardoor ook lekker toegeeft aan knuffelen en spelen!

groetjes

Hallo,
Ik wil hier even reageren op Tynkie haar opmerking. Het gaat er niet om dat het schema gevolgd wordt om het leuk te hebben, de rust en regelmaat zijn prettig voor een kindje en daardoor is een kindje vaak rustiger. Prima als het bij jou vanzelf gaat, maar de 3 R'en zijn al zo oud als de weg naar rome . Het werkte vroeger al dus waarom nu niet.
Wij hebben het bij onze oudste ook gehanteerd, en het is eigenlijk gewoon het gevoel van het kind volgen. Slapen, wakker en voeden, spelen en slapen. Een kind heeft gewoon veel regelmaat en slaap nodig. Onze oudste is een heerlijk makkelijk kind van 2.5, slaapt overal en bij iedereen. VOlgens ons omdat hij gewoon 'geleerd' heeft om lekker te slapen, hij vindt het vanzelfsprekend dat hij smiddags slaapt en savonds om 7 uur zijn bedje in gaat.
Bij onze jongste (morgen 11 weken) gaat het ook weer vanzelf. Gewoon lekker je gevoel volgen en ik kan alleen maar zeggen onze kids gedijen uitstekend op rust en regelmaat.
Tuurlijk ga ik met onze jongste ook op pad, maar als ik 1 dag echt weg ben geweest dan is het de volgende dat rust in de tent.

Grt
Debby Kruse
mama van fedde 06-11-06 en seegert 14-08-04

Terug
Bovenaan