vraag over methode van Ria Blom: Regelmaat brengt rust

Ik ga me er ook even tegenaan bemoeien...haha!
Ik denk dat de methode van Ria Blom heel goed werkt bij kinderen die niet vanzelf in een ritme komen en die erg snel reageren op allerlei prikkels. Ze slapen dan slechter en drinken niet goed meer. Ik denk dat je dan blij bent als de 3 R'en werken!! En dan blijf je wel een paar dagen thuis als dat moet.
Voor de baby's die beter reageren op prikkels, hoef je je er natuurlijk niet zo strikt aan te houden. Die kun je best een keer een dag mee op sleeptouw nemen. Elke moeder zal zelf heel goed weten wat voor kind ze heeft en hoe het kind het het beste 'doet'.
Marijn (12 weken) is een makkelijke baby, maar voor mijn eigen gevoel las ik 1 of 2 rustige dagen in als ik bijv. een hele zondag op pad ben geweest met hem. Hij doet het dan prima, maar een hoop baby's zullen helemaal van slag zijn. Volg je gevoel!!!
Gr. patricia

Hallo dames,

Hmm, interessant onderwerp, Ria Blom nog nooit van gehoord. Waar kan ik hier meer over vinden ??

Ik werk volgens mij wel volgens de ouderwetse manier; eerst verschonen dan voeden en daarna slapen. Ook als er bezoek komt hem lekker laten  liggen en dus niet voortijdig eruit halen,  mits hij natuurlijk wakker  is.

Groetjes Mamke  12 jan bevallen van zoontje Joep

Hoi,
wij zijn Isis in gaan bakeren en gebruiken het boek van Ria Blom als richtlijn, wat heel goed gaat, we begrijpen Isis (8 weken) nu veel beter, wat haar behoeftes zijn (zie   bericht over Pacco doeken) Nu lees ik dat jullie het badje voor een avondvoeding doen. Wij hebben Isis gisteren ook wakker gemaakt voor het badje, half uurtje daarvoor, maar na het baddern op de commode had ze zo'n honger en werd terecht boos: huilen............Waarom niet na het flesje, als het melkje goed gezakt is (boertje, hikje)?
Wat zijn julllie bevindingen. Ik wil wel het badje 's avonds geven, is Isis meer en langer wakker,
x Esther

Ik doe Jeske sinds een paar dagen 's ochtends in bad.
Eerst verschonen, dan voeden, daarna gaat jeske in de wipstoel in de douche zodat ik kan douchen en aankleden. Dan is de voeding gezakt. Daarna krijgt ze het badje en dan weer heerlijk naar bed. Werkt goed hoor.

Hoi,

Marieke voor een voeding in bad doen was ook geen succes, heel onrustig en huilen. Zo was het badje niet leuk, ik dompelde haar eigenlijk alleen onder en haalde haar naar twee minuten uit bad, waarna ze schreeuwde tot ze haar fles had.
Nu doe ik het ook na de voeding, eerst wel even laten zakken, maar aangezien ze na haar flesje nu nog wel een half uur/drie kwartier wakker is, is dat geen probleem. Zo is in bad weer leuk. Na het badje gaat ze heerlijk moe weer haar bedje in.

Gr, Erica

Tsja, ik word eerlijk gezegd redelijk moe van de term - rust & regelmaat -.
Het wordt hier zoveel gebruikt en als ik lees hoe fanatiek men bezig is om zich aan een schema te houden......pffff.

Tuurlijk, als het nodig is en je kindje er een veel gelukkiger kindje van wordt, altijd doen. Maar ik heb 't idee dat gewoon iedereen plots vindt dat zijn/haar kindje dit nodig heeft en dat is volgens mij niet zo.

Je kunt toch ook op een natuurlijke manier een bepaalde regelmaat invoeren? Je kind geeft zelf wel aan wat wel of niet werkt. Ik probeer sowieso niet iedere dag de deur uit te gaan maar als we wel even er opuit trekken ga ik echt niet stressen om één of ander schema!

Vinden jullie toch eigenlijk ook niet dat deze hype een beetje overdreven is?
(en begrijp me niet verkeerd, als je kind het nodig heeft: voila)

Terug
Bovenaan