vraagje aan de meiden die borstvoeding gaan geven

hoi ik had eerder opgeschreven van de "proef voeding"   is maar goed dat er mensen wakker zijn!!!  ik had het in huis met die gedachte maar heb het nooit hoeven gebruiken omdat bv gewoon goed ging......sorry van de tip waar je dus nie wat aan hebt!

vanwege mijn werk zou ik gaan kolven, dus had ik een kolf en flesjes gekocht. en een pakje voeding, voor je weet maar nooit. gelukkig is dat spul lang huodbaar en kon ik het mijn zoontje eens geven, toen ik geen grote voorraad gekolfde melk in de vriezer had liggen.
ik heb uiteindelijk 6 maanden BV gegeven, met hier en daar wat poedermelk ertussen door als het zo eens uitkwam. en dat ging heel erg goed. maar ik had ook een makkelijke drinker. hij pakte elke speen, deed niet moeilijk over een ander smaakje of merk en ook niet over tepel-speen afwisseling. Hopelikj krijg ik weer zo'n makkelijk kind.

greet

Hoi, ook ik ging er gewoon van uit, tot twee x toe, dat het gewoon ging lukken en had dan ook niets in huis.
Ik denk, mede door deze positieve instelling, dat het ook als vanzelf ging.
De eerste keer 16 maand bv gegeven en de tweede keer 8 maand.
Het heeft best even de tijd nodig om op gang te komen, dus je hebt alle tijd.
Heb er vertrouwen in! Succes!
Groetjes Kerstin

Hoi Ingeborg!

Wil nog even reageren. Je schrijft dat je na twee dagen problemen kreeg met borstvoeding. Dan lijkt me dat het moment om hulp in te schakelen. Je kindje wordt niet overstuur als een keer aanleggen niet lukt. Dat zal pas na een hele tijd zijn en ik bedoel te zeggen dat je dan aan de bel moet trekken en vooral niet te lang moet wachten. Dan word je inderdaad gestresst en de baby ook. Kan me voorstellen dat het dan inderdaad niet meer gaat! Wel jammer dat het zo gegaan is bij jullie. Veel succes!

Liefs, Mimi

Hi dames,
Ik ben bijna elf weken geleden bevallen van een hele lieve dochter, ik geef volledige borstvoeding.
Ik heb helemaal geen melk in huis, ook niet gehad.
Ik ging ervoor en nog steeds. Ik moet wel zeggen dat ik het de eerste paar dagen echt niet leuk vond, maar dat komt denk ik omdat ik best wel moe was en dat het best zeer deed.
Maar ik zweer het, na een  week ongeveer  trekt het weg en voel je het lang niet meer zoals in de eerste paar dagen.
Ik ken iemand die was na vier dagen gestopt, kijk je moet natuurlijk wel even doorzetten!!!!!!!
Mijn tepels zijn ook altijd gevoelig geweest, en nu nog wel eens, maar ik vind het super en blijf dit nog heel lang doen.
Mijn meisje groeit er goed op en is super tevreden.
Er is niks beter en gezelliger dan borstvoeding geven, en als je afkolft kunnen andere mensen je kindje ook voeden, ik doe dit zo weinig mogelijk, ik vind kolven niet zo leuk.
O ja en je bent ook helemaal niet aan huis gebonden, niet de hele wereld hoeft het te zien met een tshirt aan of iets met een jasje er over en je kunt gewoon voeden.
ik was altijd heel preuts, maar voeden heeft daar niks mee te maken gewoon knopje omzetten.
X

Hoi,

Ik heb er maar voor gekozen om in iedergeval een flesje in huis te hebben, en voor 24 uur wat voeding. Dit was samen nog niet eens 3 euro. Flesje kan ik altijd voor later gebruiken en voeding weggooien (1,19) dus het kan geen kwaad denk ik. Maar ik ga wel voor borstvoeding hoor! Ik ben ook in het ziekenhuis voor 48 uur en waar anders kan je het beste leren??

grt suuz 31 weken

Bij onze eerste twee ben ik wel begonnen met borstvoeding, maar de beide baby's groeiden niet goed. Qua hoeveelheid melk was het wel voldoende, maar waarschijnlijk zater er te weinig   voedingsstoffen in. Ik weet nog dat ik bij de eerste in een weekend ben gaan bijvoeden, dus ik had wel iets van flesvoeding in huis. Mezelf kennende geeft me dat toch een rustiger gevoel. Hoewel een kind echt niet meteen verhongerd en best even zonder voeding kan.
Bij onze zoon ben ik gezien de vorige ervaringen meteen met flesvoeding begonnen en dat ga ik nu met onze vierde weer doen. Voor ons geeft het toch meer rust.
Maar als bij jou  de borstvoeding lukt is dat alleen maar geweldig natuurlijk!
Veel succes.

groetjes, henriëtte

waarom zou je het niet voor de zekerheid in huis halen? Geeft een gerust gevoel en dat flesje heb je uiteindelijk toch wel nodig, al is het maar voor een sapje.
Zo'n pak voeding is lang houdbaar, je zou het alleen weg moeten gooien als je de 1e 6 maanden alleen maar borstvoeding geeft en geen flesje.
Ik heb alles in huis gehaald en vervolgens 5.5 maand bv gegeven (en toen was het opeens op!), maar we zijn wel vrij snel (vanaf een week of 7) overgegaan op een flesje 's avonds laat, dus ik was blij dat ik het in huis had.
Veel succes, en inderdaad lukt het bij de meeste mensen prima om bv te geven. Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken, dat is jammer, maar geen ramp!!! Flesvoeding is ook prima.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan