Vraagje aan meiden die ervaring hebben met ovulatietesten

Hoi meiden,
Deze ronde gebruik ik voor het eerst ovulatietesten (van Sensitest)
Nu heb ik 2x een lichtrose streepje gehad, een streepje is een streepje dacht ik, zo werkt het met zwangerschapstesten nou eenmaal ook.
maar mijn gevoel zegt dat de streep duidelijk donkerrose moet zijn.
Ik heb de vraag ook al bij Sensitest gesteld en die zeiden dat de volgende dag als je weer een test doet de streep donkerder moet zijn.
Maar dat is een beetje het probleem, na die 2 lichtrose streepjes krijg ik nu helemaal geen streepje meer.
ik dacht dat die testen mij duidelijkheid zouden bieden maar ik word er alleen maar onzekerder van
Liefs Rene

Hoi Rene,

Ik had clearblue en de test moet duidelijk donkerder kleuren.
Misscien ben je net te laat geweest dit keer, ik bleek ook al op dag 10 mijn ei te hebben. Volgende maand beter. Wat dat betreft is temperaturen makkelijker.
Succes.

Hallo,

Ik heb de laatste 2 rondes ook ovulatie testen gebruikt, en joepie.... na ruim een jaar zwanger !! Ik had echter wel de wat duurdere en hier verschijnt wel of geen smiley,leek mij veel duidelijker als streepjes ed.
Maarre het hielp dus misschien wel.

Groeten Marjolein

Hey René,
Ik denk dat je idd te vroeg bent gaan testen.
Weet niet hoe lang je cyclus is, maar normaal heb je op dag 14 een eisprong.
Omdat ik een korte cyclus heb (24 dagen) ben ik op dag 5 ofzo gaan testen en had op dag 9 een positieve test. Nouja positief, hij was veel donkerder dan de andere testen. Op de omschrijving stond dat ie net zo donker moest zijn als het controle streepje en dat was ie dus niet. Nou vertelde iemand mij hier dat het nogal nauw komt met de tijd dat je test, dus ik was blijkbaar net te laat. Maar je moet toch echt verschil zien in kleur.
Ik had de testen bij premom.nl besteld (Babybrabbel) en die waren maar een paar euro voor 5 testen.
Ik ben vandaag 7 weken zwanger, niet door die ovulatietesten natuurlijk, maar ik wist nu wel echt zeker dat ik een eisprong gehad had.

Zou nog even doorgaan met die testjes. Je zult zien dat je streepje straks veel donkerder is.

Heel veel sterkte ermee.

Liefs,

TeHa

He meid,

Ik heb deze maand voor de tweede keer ovulatietesten gebruikt en die van mij is heel duidelijk. Ik heb ze van clearbleu en daar komt een smiley op het moment dat je eitje gaat komen. De test geeft 24 tot 36 uur van te voren aan dat je eitje gaat komen dus dat is wel handig dan kun je er tenminste nog werk van maken.

Indien je een cyclus hebt van 28 dagen hoef je pas te gaan testen op de elfde dag en er staat ook op hoe je het kunt uitrekenen als je een langere of kortere cyclus hebt.

Nou succes!!

Groetjes Ilona

Hoi Meiden,
Normaal heb ik een cyclus van 26 dagen maar ik ben nu al 1x 5 dagen overtijd geweest en 1x een week. Dus ik denk dat mijn cyclus een beetje in de war is.
Hoe duur zijn die testen van Clear blue met smiley. Ik heb er in de winkel al eens naar gezocht (kruidvat) maar die hadden ze niet.
Zo'n smiley is inderdaad handiger. Ik zit nu op dag 12 dus hoop dat het eitje nog moet springen...
Liefs Rene

Hoi hoi,

ik heb ook die smiley ovulatietesten en heb voor 7 testen € 33 betaald.
Maar ik zag op marktplaats een advertentie dat iemand ze verkoopt en nog nieuw in de verpakking dus kan je erop bieden of contact opnemen met haar. http://www.marktplaats.nl/
ben je vast iets goedkoper uit.

maar ik wil ook nog ff kwijt dat een positieve ovulatietest geen garantie is dat je daadwerkelijk een eisprong hebt.
Daarom is het handig erbij te tempen want als je een tempverhoging hebt, heb je wel een eisprong gehad.
Ik bedoel kijk maar naar mij.
Mijn LH gehalte was te hoog en had geen eisprong dus zou zo'n test steeds positief zijn bij mij.

dit heb ik van internet geplukt

De zogenaamde ovulatietesten die u in de apotheek koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. De progesteron bepaling zegt iets over de kwaliteit van het gele lichaam, en daarmee wat daaraan vooraf gegaan is, maar dat kan de volgende maand weer anders zijn.

liefs Bri

Terug
Bovenaan