Vraagje aan meiden die ervaring hebben met ovulatietesten

hallo,

je kan inderdaad ook gewoon menstrueren zonder eisprong...is bij mij ook het geval.
Je eisprong zorgt nl. niet voor een bloeding als die niet bevrucht is maar dat komt door de hormonen. met name de progesteron dacht ik en het gele lichaam ofzo.
ongesteld worden is dus geen garantie voor een eisprong.

liefs Bri

ik had 9dagen geleden al ongesteld moeten worden, heb 2testen gedaan beide negatief.. moet ik ovulatietesten gaan gebruiken? en hoe werkt dat precies. ik heb zwangerschapstekenen en voel ook dat ik zwanger ben, maar de testen geven anders aan..

liefs,

cis

Hoi,
Ik wil je niet al teveel teleurstellen, maar je lichaam kan je goed voor de gek houden, ik heb zelf ook al een hoop zwangerschapsverschijnselen ( moe, emotioneel, steekjes in mijn buik, afscheiding ed) gehad, helaas nog steeds zonder resultaat. Je bent net gestopt met de pil. Je moet je lichaam hier even aan laten wennen, ik weet niet hoe lang je 'm hebt geslikt. Ik zit nu in ronde 6 en gebruik voor het eerst ov testen.
Liefs Rene

hoi rene,

ik gebruik de pil al vanaf mijn 16e en ben nu net 23 dus aardig lang al.. ik wacht nog wel ff af tot ik weer eens ongesteld wordt. das het beste dan toch?

Ik zou het inderdaad even afwachten het kan best even duren voordat je menstruatie weer goed op gang komt. Wat ik zelf heel handig vind, opschrijven wanneer je ongesteld bent geworden. Zo krijg je een goed overzicht en kun je zien of er regelmaat in zit.
Liefs Rene

Hoi,

Nog even over die ovulatietesten, ik had verwacht dat ik er meer rust van zou krijgen maar elke dag verscheen er bij mij een streepje (omdat je dus altijd LH in je urine hebt..) Las dus later ook dat de streep even donker of donkerder moet zijn. Op dag 17 en dag 18 waren ze bijna even donker..op dag 35 werd ik pas ongesteld vorige maand. Nu hebben mijn collegaatje en ik echter weer testen besteld die houdbaar zouden zijn tot en met december dit jaar, echter bij mijn collegaatje blijven de testen helemaal leeg, alleen de controlestreep verschijnt, ben dus bang dat ze dus al de houdbaarheid voorbij zijn... VInd het zo balen dat ze zo duur zijn!!! Vandaar dat ik dus ook tempertuur, tot dusver zit ik rond de 36,7 soms wat hoger en soms wat lager, aan het eind van mijn vorige cyclus zat mijn temp rond de 37,2, duidelijk hoger dus. Dus ik verwacht daar wel iets uit te kunnen halen, helaas dus pas na je eisprong.

Groetjes Ineke

Hallo,

Ik wil ook nog even mijn ervaringen vertellen met ovulatietesten.
Ik gebruik die van clear blue en ben er heel tevreden over (helaas nog niet zwanger).
Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 30 dagen, de eerste maand heb ik twee pakken!! gebruikt om erachter te komen dat ik op dag 17-18 mijn ovulatie heb. Nu ik dit weet hoef ik er maar twee per cyclus te gebruiken en dan vind ik het niet meer zo duur, want dan doe je 3 maanden met een pak.

Bij mij verschijnt er in de 'niet-ovulatiedagen' alleen een controlestreep, tot zo'n dag of 2 voor mijn ovulatie. De dag voor de ovulatie is de teststreep donkerder dan de controlestreep.

Hoop dat iemand er iets aan heeft, iig veel succes!

Liefs,
Linny

Terug
Bovenaan