Vraagje ontlasting

Hallo medemoeders,

Wat fijn om hier mijn vraag kwijt te kunnen bij moeders met n kindje ongeveer even oud.

Mijn zoontje is 11 weken en heeft moeite met zijn ontlasting. We gebruiken Omneo voeding tegen krampjes / voor de ontlasting en verdikken het met JBPmeel tegen de reflux (hij kan helaas echt niet zonder de jbp).
Zijn ontlasting verloopt eigenlijk al vanaf het begin moeizaam. Hij heeft ook erg veel last van krampjes en schreeuwt het soms uit..
De afgelopen weken heeft hij niet (/nauwelijks) gepoept zonder dat ik hem getempt hebt (om de dag zo'n beetje). Ik ben bang dat dit ook weer niet goed voor hem is, hij moet toch ook leren zelfstandig te poepen?
Herkennen jullie dit en wat is jullie advies? moet ik ik niet meer zo snel tempen (met meer huilen /krampjes als gevolg) zodat hij toch zelf moet gaan poepen of kan het niet zoveel kwaad?

Ben benieuwd.

Lfs Anne
 
Lastig hoor...elise poept om de 4a5 dagen maar dan ook een hele volle luier...voor de rest kan ze het dan wel gewoon kwijt! Geen ervaring dus...misschien af en toe lauw water geven ze zeggen dat de ontlasting dan ook makkelijker komt!
 
kibdicol geven of beetje olijfolie bij de fles, iets meer water bij de fles doen.
en het kan zijn dat hij moeizaam poept door de jbpm, ben je al naar huisarts/ ka geweest voor zn reflux?
Onze zoon kreeg obstipatie van jbpm.

Succes
 
Wat n snelle reacties! daarvoor alvast mijn dank!

Ja, we zijn al bij de kinderarts geweest. Heeft Nexium/medicatie voor de reflux en het advies dus om jbpmeel te gebruiken. (Motilium gaf te veel kramp dus zijn we mee gestopt iom de arts).
Wij hebben tevens geprobeerd zonder jbpmeel maar de krampjes werden niet aanzienlijk minder en het spugen werd te veel. Het is kiezen voor het minst kwade.
Hij krijgt 10 ml water extra per fles en echt hard is zijn ontlasting dan ook niet.. hij drukt en perst (echt met rood hoofd) maar het komt niet.
Infacol gebruikt hij ook al geruime tijd.
Kibdicol ken ik niet, is misschien nog een idee! Zal eens kijken wat het precies is.

en zo modderen we een beetje verder ;-)

zal eens even beetje verder lezen hier / jullie een beetje leren "kennen" enzo.

fijne avond!




 
Mijn dochter krijgt ook Nexium. En poept daar ook moeilijk van (zie bijsluiter). Maar het lukt wel elke dag. Olijf olie helpt goed. Eén keer per dag een theelepeltje in de fles.
 
Hij had t ook al wel voor de Nexium volgens mij maar bedankt voor je berichtje Chade, zal het in mijn achterhoofd houden!
Het kan volgens jullie dus geen kwaad om de ontlasting regelmatig een beetje op gang te helpen?
 
Wij gebruiken maisolie bij de voeding als het hier echt niet gaat. Wij hebben het ook gehad ongeveer 1 week na het beginnen met jbpm, wij hebben toen een week bij de ochtendvoeding 1 theelepeltje maisolie gedaan. De maisolie was een tip vanuit het ziekenhuis, ze zeiden daar dat olijfolie te sterk is van smaak, maar het gaat natuurlijk om de olie.

Elke dag even 5 minuutjes fietsen en een buikmassage zou misschien ook nog wat kunnen helpen.

Veel succes!
Liefs, marieke
 
Milan is ook niet zo'n poeperd. Op de bv eens in de week, nu op de kv om de dag ongeveer. Ook hier gaat het soms moeizaam, maar gelukkig wel vanzelf. Wrijven over rug, buik en zij helpt hem ontspannen. En ontspannen gaat poepen makkelijker. Een badje kan ook helpen ontspannen.
Hmmm niet echt nieuwe tips denk ik, maar meer weet ik eigenlijk ook niet.

Succes,
Groetjes van banka
 
Terug
Bovenaan