vraagje over huilen

Milan kan enorm hard maar vooral ook enorm lang huilen. Tenminste we denken dat het erf lang is. Hij kan rustig 3 uur of langer huilen.
Hij heeft last van krampjes daar krijgt hij infacol voor en dat werkt redelijk, we hebben een redelijk dagritme, hij drinkt goed (bv) en toch start rond 8 uur het huilen. Im slaap vallen en weer huilen en dat gaat door tot ver na de volgende voeding van 23.00 uur.
Gisteren op oudjaarsdag heeft hij echter alleen maar geslapen. Vanavond is het al vanaf 16.00 uur weer huilen.
Hij heeft inmiddels ook een speentje.
Klinkt dit bekend en normaal of vinden jullie dit ook vreemd?

We troosten en knuffelen hem, wrijven zijn buikje en zijn er voor hem. Maar dit is niet fijn, ik baal er van.
 
Huilt hij echt non-stop? En is hij bijv wel stil als je hem oppakt? Veel baby's zijn namelijk in die periode (avond) wakker en onrustig. Ik zou als hij non stop huilt en ontroostbaar is wel even langs de huisarts gaan misschien, maar zo'n onrustige periode is wel herkenbaar, wij gaan in die tijd bijv een wandeling maken, badje, draagdoek, masseren of desnoods (als we t écht zat zijn) een rondje rijden... Lotte heeft in die uurtjes ook vaak meer honger, zij krijgt de fles, maar kan na anderhalf tot 2 uur alweer flink aan het happen en huilen zijn...

De afgelopen 3,4 dagen gaat het hier ineens erg goed; wakker vanaf een uur of 4 vaak na ons avondeten of in bad of wandelingetje, dan een fles en dan rond half zeven naar bed, tegelijk met haar broer 23 u wakker maken voor fles, maar de avond is weer voor ons, erg fijn! Lotte is nu 9 weken...

Sterkte...dat huilen is echt vreselijk..
 
He meid, heeeeeeel herkenbaar! Ook Saar heeft zoveel gehuild in die periode. Soms als vanaf 15u tot 23u. Ook aan een stuk huilen in haar bedje. Maar het lijkt nu beter te gaan. Zomaar... ineens. Iedereen zei het al; wacht maar af het gaat ineens goed dadelijk. En nu is het al 3-4 dagen rust in de avond. Ineens. Weet niet of het de osteopaat is of dat ze over is op het flesje misschien. Maar het gaat beter!

Wij hebben/hadden Saar lekker bij ons in de avond. Laten huilen kon ik niet en wil ik ook niet. Dan maar bij mama huilen, maar vaak was ze in de draagdoek stil en sliep ze een beetje. Badje brak de tijd ook een beetje in de avonduren. Geloof me, ik heb vaak mee zitten huilen met onze kleine meid. Saar is vandaag 11 weken.

Sterkte meid, ik weet wat het is en dat huilen kan hartverscheurend zijn maar ook rete vermoeiend!!!

Liefs!
 
Heel herkenbaar. Ik ben een soort dagboek gaan bijhouden over Gabriël. Tijdstippen dat hij eet, slaapt, huilt of onrustig is. Het valt hier uiteindelijk wel mee, hij huilt niet aan 1 stuk door, maar meestal een paar minuutjes en dan een paar minuten rust en dan weer beginnen. Als het erg lang doorgaat nemen we hem maar gewoon bij ons. Hij is dan vaak super wakker of plotseling heel hongerig, zoals wat mickey al zegt soms wel elke anderhalf-2 uur willen drinken.
Het enige dat hier 'helpt' is zelf rustig blijven en af en toe maar even laten huilen. Soms heeft Gabriël dat huilen gewoon even nodig denk ik.

Liefs en succes ermee!
Marieke
 
Het was gisteravond elf uur door toen het heftige huilen over ging in lekker jengelen. Toen is hij snel in slaap gevallen gelukkig. Ik ben gisteravond begonnen met kolven, de gekolfde melk de diepvries in en Milan aan de nutrilon h.a.
Dat heb ik vandaag ook gedaan en dat wil ik morgen ook doen. Eens kijken of dat beter gaat, misschien is het iets in mijn voeding waar hij zo'n kramp van krijgt. Vandaag op cb ook over gehad, de vpk baalt met ons mee. Ben benieuwd hoe het vanaaf gaat, vol goede moed :)
 
Hier gaat het hetzelfde hoor. Het huilen begint de laatste week wat later. Eerst rond 17.00u en nu rond 20.00u. Als we geluk hebben tot 23.00u, als we pech hebben tot 0.30u.
 
Ik hoop dat het werkt met de voeding, dan hebben jullie allemaal wat meer rust.

Gabriël is altijd onrustig en huilerig zowiezo 's avonds tussen half 10 en 2, soms langer. En 's middags heeft hij ook een wakkere periode, al is dan het huilen minder. Morgen bij de kinderarts dingen proberen uit te sluiten :)

Succes!
Liefs,
Marieke
 
Hai Banka,

Vervelend dat Milan zo moet huilen. Ik herken een onrustige periode die bij ons tussen 19.00 en 22.00 uur is, maar Lise is dan meer jengelig dan écht huilerig. Vaak heeft ze rond die tijd meer last van haar darmpjes en is haar lijfje onrustig, maar ik vermoed dat het daarnaast ook haar tijdstip is om de dag van zich af te jengelen/praten/huilen.

Ik hoop voor jullie dat jullie erachter komen wat het huilen veroorzaakt. Tot die tijd, blijven knuffelen.

Sterkte en succes!

Liefs,
Arwen

 
Terug
Bovenaan