Vraagje over leefstijl rond ovulatie

<p>Hoi dames, ik vroeg me af hoe jullie staan tegenover een glaasje wijn en bijv rauw vlees(beleg) eten als je zwanger wil worden? Ik ben inmiddels al bij ronde zes en merk dat ik niet zo goed weet wat hiermee te doen. Ik vind een glaasje wijn (en het is er echt maar 1 en zeer bescheiden qua inhoud al zeg ik het zelf) erg lekker. Zeker als ik veel stress op mijn werk heb gehad. Dit is nu bijv afgelopen week (incl. Weekend) vier avonden gebeurd. Ik heb vorige week mijn eisprong gehad. Hoe staan jullie hierin? Ik heb het gevoel als ik mijzelf dit soort ‘lekkere’ dingen ga ontzeggen ik mijzelf helemaal straf als ik dan weer ongesteld blijk te zijn. Nu is het echt niet altijd vier avonden n glaasje. Eerder twee en soms drie. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Ik rook overigens niet. </p>

Hi SushiLover, herken me helemaal in wat je zegt. Ik weet dat er ook veel mensen zijn die zich vanaf de eisprong van alles ontzeggen. Ieder zijn ding, dat voorop gesteld! Maar persoonlijk doe ik dat niet. 
Wij zijn nu al 2 jaar onderweg, hoop dat het voor jullie een minder lang traject wordt natuurlijk! Maar dat zou voor mij wel een heftige opgave zijn geweest. Niet dat ik nu een zuiplap ben natuurlijk haha en als we zwanger zijn stop ik direct met alle schadelijke dingen, maar nu nog niet. 
Bovendien ben ik een testjunk dus verwacht er vroeg bij te zijn als het bij ons eens raak is ;)

Bedankt voor je reactie  Bo-Belle. Ik ben allang blij in ieder geval niet de enige te zijn. Enerzijds voel ik me er slecht over, anderzijds voelt t alleen maar meer als een grote opgave en straf iedere maand dat je weer verder bent en Jezelf vanalles ontzegt hebt (en uiteraard net zoals bij jou stop ik natuurlijk direct als ik zwanger zou zijn). Twee jaar al! Wat een lange weg zijn jullie al gegaan zeg.. ik hoop voor jullie dat deze niet al te lang meer gaat zijn..!

Ik heb daar totaal geen rekening mee gehouden. Als je zwanger mag worden, dan mag je 9 maanden lang niets ;) Ik wilde juist voor NOD nog even lekker genieten. Ik heb bijvoorbeeld nog filet americain gegeten in de dagen voor ik deze keer een positieve test had

Ik was wel gestopt met alcohol drinken, voornamelijk omdat dat je kans op een zwangerschap zou bevorderen. Achteraf denk ik, was een beetje overdreven maar ik voelde me er goed bij en ik denk dat dat het belangrijkst is.
Dus als je er heel erg van geniet zou ik gewoon af en toe een glaasje doen hoor! Die 9 maanden mag je zoveel niet en ben je continu bezig met wat je allemaal niet mag, vantevoren gewoon lekker eten en drinken wat je lekker vindt. 

Ik zat zelf ook erg met deze vraag. Ik wilde rond mijn ovulatie niet drinken maar twijfelde over de tijd tot mijn NOD. Als je op internet gaat zoeken is er maar één antwoord en dat is niet drinken. Maar ik heb in mijn omgeving rondgevraagd en iedereen zegt gewoon gedronken te hebben tot ze wisten dat ze zwanger waren. Daarbij had de verloskundige aangegeven dat dat geen probleem was geweest.  
Ik heb op het moment zo veel kwaaltjes dat ik denk dat ik zwanger ben, dus ik drink nu afgelopen week toch maar niet omdat het niet goed voelt. Maar nog wel tiramisu en veel koffie op. Idd beetje relax erin staan lijkt me veel beter dan jezelf elke keer zo veel ontzeggen. Vindt het ook lastig nu met kerst want ik wil eigenlijk niet drinken en geen rood vlees eten en laat dat nu net geserveerd worden. Dan krijg je al vermoedens voor je zelf weet dat je zwanger bent. 

Ik dronk persoonlijk geen alcohol na de eisprong. Ook als er nog geen placenta enz is aangelegd komt de alcohol bij het vruchtje terecht. Ik vond het soms ook wel lastig, hebben er bijna een jaar over gedaan om uiteindelijk zwanger te worden. Op mn vriends verjaardag verloor ik wat bloed, ik heb een onregelmatige cyclus en dacht ongesteld te worden. Natuurlijk teleurgesteld. Maar achteraf was het een innestelingsbloeding, dus heel blij dat ik geen wijntje genomen heb.
Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen. Ik dronk sowieso amper omdat ik me dan elke keer schuldig voelde omdat ik bang was dat het invloed had op mn vruchtbaarheid en dan geniet je er toch niet zo van. Maar hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!! 

Als ik niet zeker weet of ik zwanger bent, voel ik mezelf er niet prettig bij om te drinken.
Drink dus momenteel na ovulatie niet meer , zijn inmiddels ook al 6 rondes verder en vind het soms erg lastig!
Daarom pas wel wat mensen in onze omgeving ingelicht dat wij in deze situatie zitten.
denk dat je voor jezelf gewoon moet  bepalen waar je je prettig bij voelt. Als jij je straks schuldig voelt als je zwanger blijkt te zijn van die wijntjes dan zou ik het niet doen.

Terug
Bovenaan