Vraagje over leefstijl rond ovulatie

Ik en mijn man hebben alcohol vermeden toen wij zwanger probeerde te worden. . Verder wel gegeten wat we wilde .
Voelde me daar zelf wel fijner bij.
Voel jij je hierniet  fijner bij dan  moet je gewoon doen waar jij je goed bij voelt ?

Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Tot aan mijn NOD of positieve test gewoon lekker gegeten en wat gedronken als ik daar zin in had. Zo ook voor deze zwangerschap. Bij de positieve test ben ik natuurlijk direct gestopt met alcohol etc. Inmiddels bijna 20 weken in verwachting van een (zover we nu kunnen zien) top groeiend en gezond kereltje. 

Ik heb zelf toen in die periode tijdens m’n menstruatie tot m’n eiersprong lekker genoten.. ik wist via een app wanneer me eiersprong ong zou zijn (app kan er altijd een dag of iets meer er naast zitten) en moment dat ik wist oké 1 deze dagen is ie er (voelde hem ook duidelijk, kramp!) ben ik gaan opletten wat ik eet en drink.. voelde voor mij goed omdat ik het idee er bij had van; mijn kleintje krijgt dan meteen een goede start. 
vriendin van mij heeft gewoon nog alles gedaan wat ze normaal ook doet.. dingen eten / drinken die je niet in je zwangerschap mag.. ze heeft gewoon lekker alles gedaan en genoten..
we zijn beide zwanger nu en zit 6 weken tussen ons in (uitgerekende datum) 
dus het is niet van dit is de beste methode om anders te leven.. doe waar jij je goed bij voelt.. ben wel eerlijk als ik t over zou doen zou ik t doen zoals die vriendin van mij.. 9 maanden is namelijk echt ontzettend lang en weet je pas als je zwanger bent! De weken gaan zo langzaam! 9 maanden mag je heel veel niet meer! En dat is echt afzien! Nu helemaal voor ons beide.. alle 2 tijdens kerst & oud&nieuw zwanger.. en dat is pittig hoor! Opletten wat we met kerst wel en niet kunnen eten en t jaar niet kunnen afsluiten met een glas champagne is echt ROT! Tuurlijk hebben we ook van alles voor die kleine maar dat maakt t niet echt minder rot..

Ik drink niet na ovulatie. Dat is dan 2 weekjes niet tot NOD.  
Maar laatst had ik feestje en wel 1 drankje gedaan anders viel het op. En is onderzoek geweest, moet je maar eens googlen. Dat het veel erger is als de man in de 3 maanden voor bevruchting drinkt als dat een vrouw drinkt tijdens zwangerschap. 
Dus eigenlijk is beter als man niet drinkt. Al duurt het 3 maanden voordat dat effect in sperma te zien is. Dus eigenlijk zou je 3 maanden voordat je zwanger wilt worden al stoppen met drinken als man zijnde. En als vrouw mag je gewoon drinken Tot je nod ivm bloedband nog niet gevormd. Ze zeggen dat als je drinkt na je ovulatie je meer kans hebt op miskraam. Maar dat is niet officieel bewezen. 
Maarja hier drinken we dus wel gewoon haha. Ga echt niet mijn  vriend vragen om niet te drinken op feestjes dat valt op en je moet gewoon lekker je leven leven. Ik drink zelf tot ovulatie ook gewoon. En daarna niet. Maar nu met oud en nieuw moet ik nog even zien... misschien 1 wijntje. 

Ik doe ook niet zo streng tot aan ovulatie. Na ovulatie probeer ik er op te letten, maar drink zeker nog wel een wijntje af en toe. Natuurlijk last ik me niet helemaal gaan, maar tis wel eens savonds een wijntje na een drukke dag. Kan mezelf de komende periode wel alles gaan onthouden, maar denk dat ik het mentaal dan nog zwaarder ga vinden. Merk dat ik er al behoorlijk klaar mee ben dat het nog niet is gelukt en als ik dan ook niets meer mag waar ik van geniet wordt het alleen maar lastiger denk ik. 
Als ik een keer positieve test mag krijgen stop ik er wel mee.
Man wat had ik graag deze kerst geen alcohol mogen drinken. In plaats van dat mag ik nu de hele kerst van iedereen rotopmerkingen aan gaan horen over dat wij nu wel eens aan de beurt zijn, dat ouders opa en oma willen worden en aankondigingen van vrienden waarbij het wel weer gelukt is. Op zulke momenten heb ik mijn wijntje wel even nodig hoor.. 

Euhm, alleen zwangeren wordt afgeraden toch om rauw vlees te eten? Omdat je dan kwetsbaarder bent voor infecties tgv bacteriën op dit vlees. Dus zo lang je niet zwanger bent, zou je dat als elk ander mens kunnen eten dacht ik. 
Alcohol ander verhaal. Dat raak ik al een jaar lang amper aan. Maar vermijd het niet bij specialere gelegenheden zoals komende week met kerst. Maar wel afhankelijk van waar ik in mijn cyclus zit. 

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Het lijkt dat toch over het algemeen genomen de meeste ervoor kiezen om na de ovulatie niets te nemen qua alcohol. Zet me toch weer aan het denken. Ik blijf het een lastige keuze vinden. Bedankt dat er zo veel gereageerd hebben op mijn topic, leuk om te horen hoe jullie erin staan!!

Hier eigenlijk nooit echt rekening mee gehouden.. gewoon alles gedronken en gegeten.. totdat ik dan echt zwanger was.. maar vind die 9 maanden al lang zat om op te letten.. zeker dat het  nu weer een jaar geduurd heeft na mn miskraam dat we weer zwanger waren.. maar wilde het zwanger proberen te worden  niet mn hele leven laten beheersen door overal op te moeten letten. Terwijl ik nog niet zwanger was..

Terug
Bovenaan