Vraagje over leefstijl rond ovulatie

Ik zit nu echt in tweestrijd wat ik moet gaan doen. Wij zijn sinds mei bezig. Ik drink zoiezo bijna  nooit maar op verjaardagen weleens 1 glas. Tot nu toe elke ronde rekening meegehouden, maar nu met de kerst ga ik dit denk ik niet doen en gewoon 1 glas alcohol drinken. Het duurt nu al een tijdje, en telkens weer teleurstelling, en elke keer weer die smoesjes... 
In 2016, de dag voor ik er achterkwam dat ik zwanger was van onze dochter had ik best redelijk  wat gedronken want had toen een feestje... die nacht voelde ik me echt niet lekker, ik dacht s'ochtends laat ik eens een testje doen (had toen een hele onregelmatige cyclus) en die was toen positief. Ik voelde me toen wel heel schuldig, maar gelukkig alles goed gekomen met mijn dochter ?
Rauw vlees etc, hou ik zoiezo niet van dus dat eet ik niet ?

Hoi,
Wij hebben nergens rekening mee gehouden voor de eerste zwangerschap.
Even voorop gesteld dat we geen drugs gebruiken! Maar een glas wijn en biefstuk etc dat gaat er goed in.

Voor en tijdens de eisprong ook geen rekening mee gehouden. Toen ik op mijn NOD een positieve test had geen alcohol en rauw vlees meer.

Wellicht als het langer had geduurd dat ik hier wel over na zou denken er mee te maken zou kunnen hebben.

Terug
Bovenaan