vraagje voor de borstvoeding mama's

over een maand is mijn prinsesje psies 6 maanden... ik heb dit weekend al een kinderstoel beteld en kan haast niet wachten om te beginnen met bijvoeden, maar ik peins er niet over om de bv te laten staan. Vind dit veel te makkelijk en fijn. Als ze huilt dan krijgt ze de borst en het geeft haar naast voldoende voedingsstoffen zoveel troost. En het is zo'n fijn momentje. We hebben geen ritme, waardeloze nachtrust, maar.... geen huilend kind!! Ik moet er niet aan denken om te moeten rekken met het eten, omdat ze anders te veel krijgt. Daar heeft ze gewoon veel te veel honger voor.

lang leve de borstvoeding!!!

mama van Rêve

wat mooi om te horen allemaal !!
hier ook een moeder die nog steeds bv geeft.... en ik vind het heerlijk om te doen.
Demy is nu 6 maanden en ik had me zo voorgenomen om tot 6 maanden bv te geven , maar nu ze 6 maanden is ben ik nog lang niet klaar om te stoppen en ik kan ook niet stoppen ivm dat demy de fles echt niet wil.
Ik sla dat gedeelte dus ook over en begin ook met het bekertje als ze er klaar voor is   , en ik hoop het dan rustig af te gaan bouwen.
Ik vind het ook heel intiem en heel bijzonder om bv te mogen geven .

liefs mariska

Hallo bv mama's
Super he die bv. Ik vind het helemaal geweldig.
Nu bij onze derde wil ik ook weer net zo lang blijven voeden
als het gaat. Ze is nu 5 mnd en 2 wkn en krijgt nog volledig bv.
Bij de oudste twee heb ik dat ook gedaan en die hebben ook
nooit een fles gehad maar gingen ook van de bv naar de beker.
En wat tandjes betrefd, bij mij hadden de jongens ook al tandjes
(9mnd en 11 mnd bv) maar daar zal ik toch niet voor stoppen hoor.
Het is geen fijn gevoel maar het is echt niet zo dat ze je iedere keer
bijten.

Lekker doorgaan dus
Groeten Corine

Ook ik geef nog steeds borstvoeding.Zoë is nu 6 mnd en 5 dgn.
Ik kolf al vanaf de eerste dag dat ze geboren is.Ze moest meteen na de geboorte in de couveuse en had de kracht niet in de eerste weken om de techniek van het leegdrinken van de borsten onder de knie te krijgen.Toen ze 4 wk oud was ben ik gestopt met het geven van de borst en ben ik elke voeding gaan kolven.
OP dat moment had ik nooit verwacht dat ik het een half jaar vol zou houden.Nu het zover is vraagt iedereen wanneer ik er over denk om te stoppen met kolven en over te stappen op flesvoeding.
Ok,het is natuurlijk een stuk gemakkelijker,maar ik ben er inmiddels zo aan gewend om elke dag te kolven en nu ze fruit en warm eten krijgt zal ze binnenkort wel weer een fles minder overdag hoeven ( ze zit nu nog op 4 flessen) dus wordt dat steeds gemakkelijker.Zolang zij het nog goed op mijn voeding doet en het staat me nog niet tegen om elke dag te moeten kolven ga ik er mee door.
Ik voel me er nog goed bij en zoë voelt zich er goed bij en dat is het belangrijkste.
.Voor mijn gevoel ben ik er nu nog niet aan toe om te stoppen.Ik denk dat ik er op een gegeven moment vanzelf aan toe ben om te stoppen.

groeten dianka

ah wat herkenbaar dat meerdere kindjes de fles weigeren! David heeft ook erg moeite met het drinken van de fles, althans hij kan het prima, maar weigert hem als iemand anders dan ik hem geeft. Door de borstvoeding is hij dus erg persoonsgebonden geworden wbt drinken. Dit is erg lastig aangezien ik twee dagen werk. Vandaag had hij tussen 7.00 uur en 17.00 uur bijvoorbeeld maar 160cc gedronken... erg weinig. 's avonds wil hij dan zoveel mogelijk inhalen. Maar verder is hij gedurende de dag wel vrolijk, hij groeit goed dus probeer ik me er maar niet meer teveel zorgen om te  maken. Maar het zou erg ideaal te zijn om niet te werken en lekker alles zelf te kunnen voeden.    

wat leuk om jullie ervaringen te lezen! ik vind dat je het toch niet zo vaak (meer) hoort, zolang borstvoeding geven. En ik vind dat we soms erg raar worden aangekeken. Maar wij gaan vrolijk door en laat ze maar kijken toch! ;)
Ik heb geen probleem met het nemen van de fles, Milo krijgt op de creche afgekolfde melk. Toch vind ik jullie idee van borstvoeding naar beker erg interessant. Nu nog niet, op de creche en thuis gaat het prima, maar jullie hebben me wel in positieve manier aan het denken gezet en denk dan ook dat ik zeker een beker ga proberen als het daar tijd voor is. Ik heb mijn dochter niet zo lang borstvoeding gegeven maar ik heb haar ook vroeg aan een beker laten wennen, ik vind die anti-lek bekers maar niks hoor. Het schijnt ook nog eens goed te zijn voor de spraakontwikking! Als dat waar is is het natuurlijk erg mooi meegenomen.

De reden dat ik in eerste instantie deze vraag hier heb gesteld is omdat ik veel tegenstrijdige dingen hoor over borstvoeding. de ene zegt dat het WEL meerwaarde heeft na 6 maanden (bv borstvoeding.nl enzo) en de andere weer niet. maar nu zat ik gisteren te denken; waarom zou een vereniging die voorstander is van borstvoeding liegen over het feit van meerwaarde; ze hebben tenslotte niets te verkopen toch?

Ik ga er dus ook lekker mee door zolang het gaat. Ik ga 3 dagen per week studeren van half 8 's morgens tot half 3 's middags en heb daar geen mogeljkheid tot kolven, maar ik hoop dat omdat ik al zo lang bv geef, de hoeveelheid inderdaad niet terugloopt zoals 1 van jullie al zei. Ik geef 's nachts en de rest van de   dagen tenslotte nog gewoon de borst.

Nou meiden, genoeg gekletst ;)
geniet nog van de borstvoeding, wat is het toch heerlijk he!!!
liefs Stephanie

ps: ik heb gelezen dat de groeicurves van het cb niet gebaseerd zijn op borstgevoede kinderen (wat achterlijk eigenlijk, dat is nog eens een manier om borstvoeding NIET te stimuleren!). Misschien is het leuk om onze kindjes eens te vergelijken? Milo is as woensdag 6 maanden en ongeveer 8 kilo en 71 cm :)

Terug
Bovenaan