wat leuk om jullie ervaringen te lezen! ik vind dat je het toch niet zo vaak (meer) hoort, zolang borstvoeding geven. En ik vind dat we soms erg raar worden aangekeken. Maar wij gaan vrolijk door en laat ze maar kijken toch!
Ik heb geen probleem met het nemen van de fles, Milo krijgt op de creche afgekolfde melk. Toch vind ik jullie idee van borstvoeding naar beker erg interessant. Nu nog niet, op de creche en thuis gaat het prima, maar jullie hebben me wel in positieve manier aan het denken gezet en denk dan ook dat ik zeker een beker ga proberen als het daar tijd voor is. Ik heb mijn dochter niet zo lang borstvoeding gegeven maar ik heb haar ook vroeg aan een beker laten wennen, ik vind die anti-lek bekers maar niks hoor. Het schijnt ook nog eens goed te zijn voor de spraakontwikking! Als dat waar is is het natuurlijk erg mooi meegenomen.
De reden dat ik in eerste instantie deze vraag hier heb gesteld is omdat ik veel tegenstrijdige dingen hoor over borstvoeding. de ene zegt dat het WEL meerwaarde heeft na 6 maanden (bv borstvoeding.nl enzo) en de andere weer niet. maar nu zat ik gisteren te denken; waarom zou een vereniging die voorstander is van borstvoeding liegen over het feit van meerwaarde; ze hebben tenslotte niets te verkopen toch?
Ik ga er dus ook lekker mee door zolang het gaat. Ik ga 3 dagen per week studeren van half 8 's morgens tot half 3 's middags en heb daar geen mogeljkheid tot kolven, maar ik hoop dat omdat ik al zo lang bv geef, de hoeveelheid inderdaad niet terugloopt zoals 1 van jullie al zei. Ik geef 's nachts en de rest van de dagen tenslotte nog gewoon de borst.
Nou meiden, genoeg gekletst
geniet nog van de borstvoeding, wat is het toch heerlijk he!!!
liefs Stephanie