vraagje voor de borstvoeding mama's

Hoi Stephanie, Over dat studeren, is het niet een idee om even met een handkolf aan de gang te gaan? Anders voelen je borsten misschien echt wel niet zo lekker aan het eind van de dag. En sommige vrouwen hebben ook nog van die lekkers, (staat erg charmant op school).
Je kunt bv namelijk 6 tot 10 uur buiten de koelkast bewaren, dus als je sochtends voor je weggaat nog voedt, dan om bijvoorbeeld 12.00 in de pauze (desnoods even op het toilet, niemand hoort dat ding, je draait de dop op de fles en stopt het in je handtas en dan kun je dat geven als je thuisbent. En dan kun je eventueel thuis nog een keer kolven omdat je de afgekolfde melk in een fles hebt gegeven (staat die alvast klaar voor de oppas van de volgende dag), en dan ben je er al. Zo loopt je bv niet terug en loop je niet met van die volle balonnen rond.
Nou, succes met je studie in ieder geval!
Liefs Phira

hoi Phira!
Ben blij dat je nog even reageerd had, ik wilde namelijk niet gaan kolven omdat ik dacht dat melk buiten de koelkast heel snel zou bederven. Als het inderdaad een paar uur goed blijft ga ik het zeker proberen! Ik ga hier een intensieve talencursus doen dus het is echt niet op een mooie school ofzo, maar in een lokaal in de kibbutz naast ons. Het is dus nog maar afwachten of het gaat lukken maar ik neem de kolf zeker mee morgen!
liefs Stephanie

Nou ben blij dat ik heb kunnen helpen denken. Hopelijk is het wat. Je moet alleen als die melk een paar uur buiten de koelkast is geweest het wel meteen geven hoor, niet eerst nog een paar uur in de koelkast bewaren voor de volgende dag ofzo. Maar dat snap je waarschijnlijk zelf ook wel, hihi.
Studeerse!
Liefs Phira

Hier een van de vele artikelen die hierover geschreven is: (ter info)

Bewaren van afgekolfde melk
Afgekolfde melk kun je best lange tijd bewaren. Dacht men voordien dat dit niet hygiënisch was, recent onderzoek heeft aangetoond dat er in moedermelk bacterieremmende factoren zitten die de in de moedermelk aanwezige bacteriën in afgekolfde moedermelk doen verminderen. Indien je de afgekolfde melk in de koelkast wilt bewaren doe dit dan onderin achterin de koelkast. In dat geval kun je de melk wel tot 5 dagen bewaren, mits dit hygiënisch en zorgvuldig gedaan wordt. Buiten de koelkast kun je moedermelk zo’n 6 tot 10 uur bewaren. Indien je moedermelk invriest kan deze enkele maanden goed blijven. Wanneer deze is ontdooid blijft deze nog ongeveer 24 uur goed in de koelkast.

Terug
Bovenaan