Vraagje voor Floor

Hoi Floor,

Ik wil even vragen hoe jij in godsnaam die miskramen verwerkt en of je nog wel vertrouwen hebt dat je ooit moeder zult worden. Ik ben afgelopen maandag gecurreteerd, 2e miskraam en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Nou ben ik toch al niet zo positief van aard dus zie de toekomst somber in. Af en toe voel ik me sterk en heb ik zoiets van goh de 3e keer gaat het vast goed, maar het andere moment heb ik het sterke gevoel dat ik nooit moeder zal worden. Het kan natuurlijk angst zijn, maar ben gewoon bang dat mijn sombere gedachtes uit zullen komen! In ieder geval veel sterkte!

Groetjes IH

Hallo H

Ik wil even een reactie geven op jouw bericht.
Het is heel erg vervelend voor je,ik ben nu precies 7 jaar bezig om zwanger te raken....5 jaar met mijn ex man en nu alweer 2 jaar met mijn huidige vriend!
Met mijn ex ben ik door de hele molen geweest en hij was onvruchtbaar dus doormiddel van allerlei behandelingen op ivf na hebben we er alles aan gedaan!
In die tijd heb ik 3 miskramen gehad....en nu met mijn nieuwe vriend ook alweer 3!
Ik was nu bijna 3 maanden zwanger,tot dat ik donderdag naar het ziekenhuis moest om een echo te maken....ik was helemaal in de wolken ik ging nu eindelijk het hartje horen kloppen van MIJN KINDJE!....niet dus oh ik voel me zo zwanger en het ergste is dat ik dat nog zo voel,en dat kan ook omdat er nog niks afgekomen is en dus alles er nog zo mmoi zit....het zag er verder allemaal goed uit alleen het vruchtzakje was leeg.
Ik was zo boos en nu maar wachten tot het afkomt en anders halen ze het weg vlgende week donderdag 1 april moet ik terug komen!
ik kan nu alleen nog maar huilen,maar ik kan je vertellen (ik hoop dat jij dat ook kan) je kan het over een tijdje een plekje geven,moet je mij horen ik hoop zelf echt dat ik dat na 6 miskramen nog kan!
Maar het is heel erg moelijk en je wordt er zo moedenloos van,maar leef je leven en ga niet bij de pakken neer zitten....voor jou komt dat geluk ook nog wel...kom op een kind kan zich toch zeker geen betere moeder wensen als mensen zoals wij DIE HET WEL ERG GRAAG WILLEN! daar denk ik maar aan!
Heel erg veel sterkte xxx Danielle

Lieve Danielle,

Jeetje zeg, wat een heftig verhaal, ik voel me schuldig dat ik al zo verdrietig ben na 2 miskramen, maar ik ben helaas nogal pessimistisch van aard. En ik vind het op het moment gewoon heel moeilijk om positief te blijven. Het ene moment gaat het goed en het andere moment jank ik weer alles bij elkaar. Ze gaan bij ons nu wel onderzoeken doen en ik hoop maar dat daar niets uit komt, ben zo bang dat er toch iets mis is met onze chromosomen, maar goed, meestal komt er niets uit die onderzoeken. Hoe oud ben je overigens? Nou meid, bedankt voor je reactie en ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat het dan wel goed blijft gaan en dat we elkaar tegenkomen op het ZWANGER ZIJN forum!!!!!!!!!

Groetjes IH

ook ik heb 2 miskramen gehad... achter elkaar.
Met de eerste had ik zoiets van''okee dit kan gebeuren''. Maar toen ik daarna meteen weer een mk kreeg zakte alle moed in mijn schoenen.
Ik heb gelukkig al een dochtertje, zij is mijn alles. Maar ik ben er inmiddels achter dat een wens voor een tweede nét zo groot is als de wens voor een eerste.
Sterkte

Lieve IH

Iedereen is boos en verdrietig na een miskraam of het nou de eerste is of de zesde dat maakt niet uit!
Uit al die onderzoeken die ik heb gehad kwam niks uit gelukkig natuurlijk...maar wat is het dan wel?
Ik ben nu inmiddels 29 maar zat op mijn 22 ste al voor het eerst in het ziekenhuis omdat mijn man onvruchtbaar was mijn droom was echt heel jong moeder worden maar helaas.
Nu gaan ze eindelijk verder kijken en de volgende stap is een kijkoperatie,ik weet het verder ook niet hoor ik kan op dit moment ook niet erg helder denken,ik wacht eerst donderdag maar af dan is het 1 april dus misschien zit het er dan toch en steekt het een vlaggetje omhoog hahaha.
Nee ik begin een beetje dom te praten,ik denk dat als het er donderdag nog zit dat ze het weg gaan halen!
Dus afwachten zoals altijd :-(

Lieve IH!

Dit had ik er ook nog bij willen zetten,we hebben nog wat gemeen!
Ik zie ook nooit eens iets positief...alles wat er is of wat ik doe bekijk ik negatief,ik moet wel zeggen dat ik daar soms erg moe van kan worden hoor en altijd overal een JA MAAR... achteraan.
Ik had na de eerste miskraam al zoiets ja natuurlijk heb ik dat weer ik wist het,en bij de 2e en 3e en 4e en 5e wist ik het ook...ja en nu aangekomen bij de 6e wist ik het eigenlijk ook,en dan ga je verder denken van zou ik ooit wel moeder worden? Ik weet het niet ik kan wel weer zeggen ik denk het niet maar ik ga het van de positieve kant bekijken NATUURLIJK WORDT IK MOEDER! en jij ook ik weet het zeker!
xx Daan

Hoi Danielle,

Van dat negatieve denken word ik inderdaad ook erg moe, probeer me er tegen te verzetten, maar dat valt niet mee, zit gewoon in het karakter. Ik ben gewoon bang dat ik, net als jij, zoveel miskramen mee ga maken. Terwijl ik altijd wel het gezegd dat ik snel zwanger ben en dat is tot nu toe ook uitgekomen. Maar als ik een baby zie, heb ik altijd zoiets van, shit, volgens mij zal ik nooit zo'n kleine van mezelf hebben. Zou ons negatieve denken de oorzaak zijn??? Nee hoor, dat kan niet, maar goed, je haalt je vanalles in je hoofd! Liep vanmiddag effe in de stad en overal waar je ook kijkt, zie je zwangere vrouwen, kinderwagens, bah, ik kan daar soms niet tegen, heb ik zoiets van waarom zij wel en ik niet. Is natuurlijk niet goed, maarja, dat is toch wel menselijk denk ik. Ik gun het iedereen wel, maar...... Maar vind het heel knap van je dat je toch nog vrij positief kunt blijven, 6 miskramen, nou mij zouden ze in het gekkenhuis kunnen opbergen! Ben je trouwens wel snel zwanger? Nou meid, sterkte nog de komende tijd en misschien weer tot horens!

Groetjes IH

Hoi Lien,

Tjsa, twee miskramen is echt k.... Ik weet dat het geen troost is voor je, maar jij hebt in ieder geval al een kind en je weet dat het ook goed kunt gaan. Ik ga echt twijfelen aan mijn lichaam. Maar goed, jouw wens voor een tweede is heel groot, dus ook voor jou is het heel vervelend. Ga je het nog wel een keer proberen?

Groetjes IH

Terug
Bovenaan