vraagje voor Nienke (terugkrijgen zwschapsverlof onderwijs)

Hoi Nienke,

Ik las bij het   berichtje van Debby dat jij je 6 wkn zomervakantie terug krijgt. Ik werk ook in het (basis)onderwijs en heb altijd begrepen dat je maximaal 3 weken terug krijgt.
Ik wil ook proberen om tot de Kerst thuis te blijven ivm borstvoeding geven tot 6 mnd en het kolven dat de vorige keer niet lukte. Alleen voel ik me wel een beetje bezwaard omdat ik nu al op therapeutische basis werk. Dat zou betekenen dat ik er bijna een heel jaar uit ben. Vind ik voor de collega's toch wel moeilijk. Ik ga binnenkort wel eens met mijn directeur om de tafel, kijken wat hij zegt.
Waarom wil jij een nieuwe baan? Is deze niet leuk meer?
Bij ons moeten er mensen uit ivm terugloop leerlingenaantal en dat is toch wel weer spannend. Er zijn, behalve dat ik zelf graag wil blijven, een heleboel collega's die ik niet zou willen missen!

Groetjes Kaskes

dag collega-juffen,

ik werk zelf in het voortgezet onderwijs en wij hebben 7 weken zomervakantie. ik mag alle 7 weken aan mijn verlof vastplakken. dit betekent dat ik straks   vijf en een halve maand niet werk..... het zou vreemd zijn als de regeling voor het primair onderwijs anders is!
groetjes saskia

hallo juffies,

Volgens mij klopt het toch wel wat Kaskes schrijft.
Ik heb het terug gelezen op de site van het AOB. Ik heb gegoogled onder zwangerschapsverlof, werken in het onderwijs. Zo kwam ik op hun site en aan deze informatie.
Ook mijn werkgever (personele zaken van de stichting) heeft het nagezocht en ik mag 3 wkn compenseren van mijn zomervakantie.
Dat betekent in mijn geval dat ik dus 3 weken aan mijn verlof plak en daarna ish et meteen herfstvakantie.
Ik begin dus weer met werken na de herfstvakantie.

Vind het wel heel vreemd dat het bij sommige andere scholen dus toch anders werkt....

Gr. mama Peet

Hallo!
Het verschilt per CAO en dus ook per soort onderwijs waar je school onder valt. Ik werk zelf in het Hoger Onderwijs en in de HBO-CAO staat geen beperking op het aantal weken dat 'meegenomen' kan worden. Ik heb maar 2 weken verplicht vrij in de zomer en die plak ik ook achter mijn verlof. Plus nog een paar weekjes vakantie :) Mijn baas heeft liever dat ik die er meteen achteraan plak, is handiger qua vervanging, die moeten ze toch regelen, dus dan maar wat langer.
groeten, Rudy

Wat leuk om zo snel zoveel reacties te krijgen. En wat een verschillende verhalen! Ik wacht het allemaal rustig af, elke week die ik extra krijg is mooi meegenomen, toch?
Het komt wel steeds dichterbij nu, voor mijn gevoel. Leuk!

Liefs, Kirsten

Ja, komt inderdaad dichtbij zo he.. Moet zeggen, ik kan niet wachten tot het verlof. Ik heb best een stressige baan soms en deze zwangerschap zorgt op meerdere fronten wat rust. In m'n hoofd en ook letterlijk natuurlijk door het verlof. Sommige zaken zie ik opeens een stuk helderder. Ik ben ook heel benieuwd of ik na het verlof mijn baan weer kan oppakken zoals die nu is. Ik werk 0,9 (0,8 was zelfs niet bespreekbaar...) en als ik meteen ouderschapsverlof opneem zal ik toch niet meer dan 0,6/0,7 gaan werken bij terugkomst.. Maar goed, dat zie ik tzt wel weer, heb geen zin om me daar druk over te maken.
groetjes, Rudy

Bij mij zeiden ze weer dat dit net is komen te vervallen, dus helemaal geen weken meenemen! &%$%&*$!!!!! Maar als iemand het zwart op wit heeft, ontvang of zie ik dat graag, ik had me ook al helemaal verheugt op niet kolven en lang thuis!

Janine

Nou ja zeg, wat een enorme verschillen! Slaat helemaal nergens op volgens mij.

Ik werk in het openbaar basisonderwijs. Volgende week heb ik weer een overleg met mijn directeur. Nou wel ik wel eens echt weten hoe het zit!

Kaskes

Terug
Bovenaan