vraagje voor Nienke (terugkrijgen zwschapsverlof onderwijs)

Hallo onderwijsdames,

Ik wil graag zo lang mogelijk thuis blijven. Bij de eerste had ik alleen zwangerschapsverlof en ben ik daarna voor 16 lesuren weer aan het werk gegaaan. Wel was ik nog fulltimer op papier, de restelijke uren werden dan opgevuld met oudersschapsverlof, dat paste precies tot de zomer, en daarna ben ik met hetzelfde aantal uren verder als parttimer gegaan. Maar ik vond dat kolven echt helemaal niets, in zo'n hokje op school zitten, halfbloot, dat was echt afzien! Toen Erikjan een halfjaar was ben ik overgegaan naar 2 voedingen en dus hoefde ik niet te kolven, super!
En nu?
Ik loop bij een Frauenarzt in Duitsland en daar heb ik net de 20 weken echo gehad, ze meten dan van alles stellen de datum bij, dat was voor mij ipv 9 juli nu 17 juli, ergens wel balen, maar voor school wel beter. Want eigenlijk moest ik stoppen 2,5 voor de zomervakantie en nu dus nog maar 1,5 week, dat betekent dat ik nog maar over anderhalve week hoef de onderhandelen met de directeur, ha ha, want die laatste week ben ik er echt nog wel!
Dan 7 weken zomervakantie, en dan pas mijn zwangerschapsverlof (? ik ben er nog niet zo van overtuigd, puur omdat een collega zei dat het compenseren er niet meer was, maar ik kan nergens die bevestiging vinden, ik zie wel) Dus 7 weken + 16 weken en dan nog 9 weken ouderschapsverlof, 32 weken, da's 7 maanden ofzo, echt wel lekker, ook met dat kolven! Dan moet ik pas in februari weer te werken???!!!
Nou wil ik dat graag eerst zwart op wit, maar het zou wel heerlijk zijn, al herken ik dat wat Kaskes zegt ook wel, ik ben ook wel iemand die tegen de muren opvliegt, ik moet echt iets te doen hebben en af en toe ook aanspraak!

Maar op dit moment kan ik niet wachten tot het kind er is, aftellen tot het einde van het schooljaar en de zwangerschap, maar eerst klas 4 maar eens examens, dan zijn die al weg, heerlijk, en dan nog 7 weken school, en dan........ van mij graag de geboorte op de eerste vakantiedag, dat zou echt perfect zijn, ik ben het zwanger zijn zo zat, het is echt niet mijn hobby!

Janine

Hai Kaskes,

Ik ben zelf ook niet een type dat lang thuis kan zitten.  Na mijn vorige zwangerschap / bevalling  heb  ik helaas wegens ziekte 10 maanden thuis gezeten. Ik was zo blij dat ik weer aan de slag kon.
Aan de andere kant wil ik graag een aantal maanden BV geven en zie ik kolven dus ook   niet zitten. En die kleine zal vast pas met een maand of 4 echt door gaan slapen. Ik ga dus ouderschapsverlof opnemen en ben dan ongeveer tot eind januari thuis. Dan kan ik dus een half jaar volledige BV geven en slaapt die kleine hopelijk door. Daarna zal ik vast wel weer zin hebben om lekker aan de slag te gaan.

Toch lastig he? Je weet immers nu nog niet hoe je je straks voelt. Heb jij al een idee?

Lekker Janine, dat je die 7 weken terug krijgt! Dat wordt nog langer thuis zijn op komsten van de baas, haha!

Hé Juf, ik weet het ook nog niet zo goed hoor. Ik heb absoluut geen zin om te gaan kolven. Ik vind het een gedoe zo in een magazijn, krijg geen goede toeschietreflex en krijg er dan een klein pest-beetje uit!
Aan de andere kant weet ik ook dat ik alle poep- en piesverhalen snel beu zal zijn.
Misschien vind ik het ook wel erg druk met twee kids en moet ik er 13 weken na de bevalling niet aan denken om weer te beginnen!

Ik zal donderdag mijn bestuur is even bellen om een afspraak te maken. Als ik alle ins en outs heb, wordt beslissen ook weer makkelijker.

Groetjes, Kirsten

Terug
Bovenaan