vraagje

hoi dames,

heb even een vraag voor de moeders die al vaker dan 1x zwanger zijn geweest:
hoe snel zag je bij jullie dat jullie zwanger waren? en wanneer voelen jullie je 2e kindje schoppen?
ik ben nu net pas 5 weken zwanger, dus dat duurt nog wel ff, maar vroeg het me toch af.

groetjes van Aafje
 
hoi hoi.

met mijn 2de en 3de zwangerschap kon je het al goed zien met een week of 10/12 en ook hier voelde ik de kleine rond 16 weken.
Ik ben nu net zwanger van de 4de en mijn buik is al aardig opgezwollen. heb vooral tegen de avond dat ik me knoop en rits los heb omdat het niet meer past. ben dus benieuwd wanneer ik me positie kleding weer uit de kast kan halen.

groetjes
Raya
 
Ik heb nog geen eerdere zwangerschappen meegemaakt...maar wil toch ff reageren..:) ik lees wel overal dat dit (groeien/voelen) heel erg kan verschillen.
Ik ben nu 19 weken en je begint het eindelijk (!) echt te zien. Ook voel ik sinds n kleine week wat plopjes...

bij de eerste duurt alles wat langer...
geniet van je zwangerschap!
 
Ik voelde de 2de met 14 weken...was wel heel vroeg, je zag het toen denk ik met een week of 12. En nu heb ik soms het idee dat ik al zo'n buik hebt dat je het kunt zien..maar dat valt vast wel mee...mn broeken gaan nog prima dicht (ben 8 weken!)
 
Volgens mij ligt het vooral erg veel aan je bouw. Ik ben niet slank dus zou had verwacht dat er wel een plekje in mijn lichaam is voor een babytje, maar niet dus...
De eerste keer kon ik met 8 weken mijn broeken niet meer aan, de tweede keer was ik veel slanker en duurde het iets langer en nu de derde keer met 5 weken al een zwangerschapsbroek aan. Ach, ik ben er heel trots op hoor, op mijn buikje, ookal weet ik dat niet alle buik van het kindje is;)
En het voelen: de eerste keer met 18 weken, de tweede keer met 15 en deze derde keer met 13 en halve week. Gezelig hoor!
Geniet van je zwangerschap! De eerste keer zwanger is echt anders dan daarna. Alles is nieuw en je hebt niet al een hummel om je heen lopen, waardoor je minder aandacht hebt voor je zwangerschap.

Groetjes, Annemieke
 
hoi al1979,

ik ben nu inderdaad voor de 2x zwanger. ik vroeg het mij af omdat ik het pas op het werk wil vertellen met 12 weken.
ik krijg mijn broeken nog goed dicht.
nu moet ik er ook wel bijzeggen dat ik net de afgelopen maand 2 kilo ben kwijt geraakt en voor mijn eerste zwangerschap (nu alweer 2 jaar geleden) ook een kilo of 10. dus ik kan die broeken weer opnieuw aan.
wel heb ik ook nog steeds een buik(je). overgehouden van de 1e zwangerschap. dus ja mensen denken toch al dat ik zwanger ben ;-)
 
Terug
Bovenaan