Vraagje....

Daycey, je bent helemaal vrij om je uurtarief te bepalen. ik en gastouders die 5.50 en 6,- vragen. boven op jou uur tarief komen nog de bemiddelingskosten van het GOB. heb je ook om je heen gekeken wat andere gastouders vragen zodat je je niet uit de markt prijst? Je mag ook met meerdere bureaus samenwerken.
Je moet geregistreerd zijn in het landelijkregister kinderopvang voor je kinderen gaat opvangen anders hebben de ouders geen recht op kinderopvangtoeslag. Dat kan wel tot ongeveer 8 weken duren voor de GGD bij je langs is geweest en je bent goedgekeurd door de gemeente.
Verder alle bonnen bewaren van wat je uitgeeft aan de opvang (boodschappen, speelgoed etc.) en dat kun je dan weer van je inkomsten aftrekken bij de aangifte van de belastingdienst. op janpellegom.nl kun je veel vinden over de aftrekbare kosten. en als het goed is weet je bureau het ook wel.

Ik zag net dat je bij 4kids aangesloten bent. Ik heb er hele slechte verhalen over gehoord. Van Colega gastouders bij mij in de buurd. onderandere over betalingen naar de gastouder toe. kijk anders eens op de gastouderhyves (staat op mijn hyves) daar kun je heel veel vinden.

@star, ik heb idd facebook. Ben te vinden als je daisy wiegel intikt! Alle tips zijn welkom!

@silviaatje, dit is nu het eerste bureau. Ik ben ook bezig met inschrijvingen bij bureaus meer bij mij in de buurt, maar moest ergens beginnen. Komende donderdag komt er een bureau even kijken bij mij thuis of we aua opvang dezelfde ideeen hebben, zeg maar.
Ik zit hier in de buurt op of net onder het tarief dat andere ouders vragen. Daar zit ik dus wel goed mee!

Ik hoorde juist dat je pas ingeschreven kan worden in het register als je een aanmelding hebt.... Dat moet ik nog even goed uitzoeken dan... Zou zonde zijn als ik daardoor kinderen misloop!
Wellicht dat een van de andere bureaus mij meer info kan geven daarover!
Ik las ook dat ouders maximaal 5,17 bij de belasting op kunnen geven als het gaat om gastoudertoeslag. Dit is incl bemiddelingskosten.

De bonnen ben ik al aan het sparen, haha!

Wij betalen bij onze creche bijna 7 euro per uur en krijgen ook maar voor 6.20 ofzo een teruggave, de rest betalen we zelf.
Vind dat overigens wel veel hoor, maar ja je moet toch...

Ik wist niet dat ze meer vroegen dan dat je terug kan krijgen. Maar ja, wat je zegt, je kan niet zonder.

Ben benieuwd wie mijn eerste kindje wordt! Buiten onze eigen uk om natuurlijk, haha!

Adverteren op marktplaats werkt heel goed en in de supermarkt. al mijn gastkinderen op 1 na hebben mij via marktplaats benaderd. uhm de ouders dan he

hallo Daisy,
leuk om als gastouder te beginnen! maar eerlijk gezegd spreekt mij de website niet echt aan, zelf heb ik voor een gastouder gekozen omdat dit persoonlijker is als kinderdagverblijf. maar jou site vind ik niet echt persoonlijk, bij alles gaat over je visie en dagschema's enzo. vertel meer over wie je bent. ook vind ik het net zo eerlijk om te vertellen dat je zwanger bent, want zelf zou ik het vervelend vinden als mijn kinderen na een aantal maanden gewent zijn weer naar een andere gastouder zouden moeten ivm zwangerschapsverlof.
maar vermeld er wel bij bij welk bureau je bent aangesloten.
kortom, laat op je website zien wie je bent!! dat is het allerbelangrijkste!!
ik wens je heel veel succes!! met je gastkinderen, maar vooral met je eigen kleine smurfje straks!!!

Terug
Bovenaan