Vragen over op pad met een draagzak

Verder ben ik nog benieuwd hoe jullie dat doen als je langer weggaat. Stel nou dat je kindje het ineens zat is en wil liggen, of dat dat handiger is met waar je dan bent op dat moment. Nemen jullie dan de wagen mee voor de zekerheid? Ik wil zaterdag even ergens een broodje gaan eten tijdens het winkelen maar weet nu al dat ze er dan waarschijnlijk uit wil/liggen. De wagen mee voelt nogal dubbel, maar ja, het is ook niet handig als je kleintje het uitbrult tot je bij de auto bent.

[quote quote=10548195]Afhankelijk van wat je activiteiten zullen zijn, kun je er bijv natuurlijk ook voor kiezen de wagen in de auto te laten liggen.[/quote]
Klopt, maar helemaal teruglopen is ook niet echt een optie als je bijv. aan het winkelen bent en je wil gaan lunchen en haar dan in de wagen leggen... ?
Ik zit dus een beetje met bij welke gelegenheden zo'n draagzak nou echt handig is. Volgens mij alleen voor wandelen, eigenlijk. Bij alle andere dingen moet je toch een uitwijkmogelijkheid hebben? Kan me best voorstellen dat mijn kindje geen hele middag in zo'n zak wil...

[quote quote=10548250]
Thanks, kun je er ook gemakkelijk en fijn mee zitten de Click Classic?[/quote]Ik vind van wel, mijn vriend iets minder.
Hij zit aan de achterkant gekruist maar ik vind het niet storend met zitten, hij zit best comfortabel.

Toen baby’s klein waren (tot maand of 3) legde ik ze op een kleedje op de bank/tafel als ik wat ging eten of drinken. Vaak met kussentje oid ernaast, zodat ze niet weg konden rollen. Tot maand of 6 zocht ik gewoon rustig hoekje, waar baby op grote hydrofiel op de grond kon, daarna cafe’tje met kinderstoel of even los op schoot, juist uit de draagzak. En als ze er daarna niet meer erin willen? Toch erin, speen erin, beetje wiegen en verdriet ging vanzelf een keer weg. Ze wilden ook niet altijd terug de kinderwagen in… Overigens vind ik de ergo baby super fijn, draagzakken zijn niet perse fijn als je zit, dus dan doe ik hem vaak af.

Een hele dag op pad? Nee, maar naar de markt, winkel, strand etc hebben wij de draagzak heel veel gebruikt. Nu nog zit peuter van bijna 3 wel eens in de draagzak, zeker als we naar strand gaan en van fiets naar zitplek stuk moeten lopen, dan is buggy echt ruk!

[quote quote=10548262]Toen baby’s klein waren (tot maand of 3) legde ik ze op een kleedje op de bank/tafel als ik wat ging eten of drinken. Vaak met kussentje oid ernaast, zodat ze niet weg konden rollen. Tot maand of 6 zocht ik gewoon rustig hoekje, waar baby op grote hydrofiel op de grond kon, daarna cafe’tje met kinderstoel of even los op schoot, juist uit de draagzak. En als ze er daarna niet meer erin willen? Toch erin, speen erin, beetje wiegen en verdriet ging vanzelf een keer weg. Ze wilden ook niet altijd terug de kinderwagen in… Overigens vind ik de ergo baby super fijn, draagzakken zijn niet perse fijn als je zit, dus dan doe ik hem vaak af.[/quote]
Dat moet dan toch best een dik kleedje zijn wil dat comfortabel liggen op zo'n harde tafel, toch? Kan ook niet overal lijkt me want dan moet je best een aardige tafel hebben... en dan ook nog een kussentje meenemen! Vind het knap van je want het lijkt me vrij ondoenlijk :)

Of je gewoon minder druk maken? Er zijn altijd 193729283 redenen om dingen niet te doen, alleen doe je dan dus ook niks. Ik kies ervoor om veel te doen met mijn kinderen. Tot 6 maanden nam ik gewoon een dikke hydrofiel mee en dat is echt wel voldoende, zolang de grond niet koud is. Qua tafel; als je een tafel voor 4 hebt met z’n tweeen, kan het prima, als je kind het ook prima vindt. Hier vielen ze zo gewoon in slaap. Ik neem voor 2 kinderen nooit meer mee dan er in een linnen tasje of een rugzak past. We gaan geregeld ergens heen.

Ik zie dat je veel tropics hebt geopend met vragen over dragen/slapen, helemaal niet gek, want het leven als nieuwe moeder is overweldigend! Misschien goed om eens tips te vragen aan moeders uit de buurt?

Ik zit juist op het forum omdat ik geen netwerk heb en het mamacafé hier is nog niet open, leek me juist de plek om vragen te kunnen stellen.

Ik neem altijd de kinderwagen mee. Ergens lang zitten met een baby in de draagzak zou mijn dochter niet pikken iig. Dat zit voor haar niet zo comfortabel. En voor jezelf is dat vast ook niet heel relaxt eten.

Maar wat je het beste kan doen, is gewoon simpel uitproberen wat werkt. Dus of je hebt de wagen voor niks mee, of je moet je uitstapje staken omdat de baby het niet fijn vind of jou rug breekt, haha.

Terug
Bovenaan