vreemde en misschien ook wel een misplaatste vraag

Hallo,

Nog geen 10 weken geleden bevallen en nu alweer aan het denken voor een 2e. Omdat ik hier een tijd lang heb rondgezwerfd voordat ik zwanger was (ronde 19) en jullie misschien ook wel begrijpen waarom zo snel al weer.

Moet je voor een 2e ook weer een jaar wachten om weer bij de gyn terecht te kunnen of wordt je eerder doorgestuurd?

Begrijp best dat er een aantal zijn hier nu die zoiets hebben van: je mag blij zijn dat je er tenminste 1 hebt. En geloof me dat ben ik ook echt hoor. Volg het af en toe hier ook nog en gelukkig zijn er een paar verdwenen. (in de positieve zin dan he)

In ieder geval voor degene die op het moment volop met de mmm bezig zijn, heel veel sterkte en succes.

Liefs Supertje

Hoihoi,

Ben nog bezig voor nr. 1, maar heb deze vraag al gesteld aan de gyn (hoezo op de feiten vooruit???) en mijn collega die 2x via ICSI zwanger is geworden.

Als je voor de zwangerschap van je eerste kndje hulp nodig hebt gehad van het ziekenhuis, kun je daar voor je tweede kindje direct terecht. Tenminste, zo werkt het in het ziekenhusi waar ik loop (Diaconessenhuis Voorburg) Mijn collega heeft daar ook gelopen en zij mocht direct door naar de behandeling waarmee haar eerste kindje is ontstaan.

Ik weet niet of het per ziekenhuis verschilt, maar je kan natuurlijk altijd even bellen om te vragen hoe het in jouw ziekenhuis gaat!

Succes met nummer 2!

Liefs Daisy

Je kan inderdaad weer direct terecht zonder doorverwijzing.

Daisey@Dat is ook toevallig wij hebben ook in Voorburg gelopen voor iui en IVF.Inmiddels ben ik zwanger geraakt (nu 39,5weken)
ben jij daar nu bezig met IVF?Ben je tevreden over dat zh?

@ wonder2011, ik zit nu in afwachting op de kijkoperatie, maar eerst 9 juni even een gesprekje en misschien onderzoek bij de gyn. Heb een erg vreemde ongi gehad en vermoed zelf een waarschijnlijke vroege miskraam. Belde de gyn gisteren en wil ons toch graag even zien.

Ben erg tevreden over dat ziekenhuis, hoor! Mijn collega heeft daar allebei de keren gelopen en is 2x zwanger geraakt dmv ICSI.
Ik had een erg prettige gyn (hoekman), maar zij ging naar Leiden. Nu heb ik haar 'supervisor' dokter Jansen. Ben benieuwd! Komende donderdag meteen een eerste kennismaking met hem.

Ik moet zeggen dat ze daar (ook met hsg ed) steeds vragen hoe het gaat en of we toe zijn aan de volgende stap. Vind ik erg prettig, want zo hebben wij echt het idee dat het op ons tempo gaat en wij d etouwtjes in handen houden. Hoewel het voor ons niet snel genoeg kan gaan, haha!

Wat goed dat je al zover in je zwangerschap zit! Misschien over een paar dagen je eigen kleine hummeltje in je armen!

Wel toevallig zeg! Hoe zijn jouw ervaringen?

Liefs Daisy

Hoi hoi,

Ik denk echt dat dat per ziekenhuis verschillend is. Want bij de eerste werden we na een jaar doorgestuurd. En bij nummer 2 kreeg ik pas een doorverwijzing na 8 a 9 maandjes.

Ik snap jou wel hoor dat je zo snel mogelijk met nummer 2 wil beginnen, zeker na je geschiedenis kijkend. Wij hadden dat ook.

Ik wens iedereen veel succes of het nu met de 1ste 2de of 3de of de rest is. Als je een wens hebt dan wil je dat die uitkomt.

veel liefs angelique

Daycey&Dr Janssen is de hoofdarts,beetje vreemde vogel en kan soms hard uit de hoek komen.
Ik vond de afd. Gyneacologie daar niet echt prettig,vooral omdat je dus veel verschillende artsen zag en je ook tussen de zwangere dames zat,wat ik zelf op dat moment erg moeilijk vond.
Ze hebben een vast stappenplan.Als er niks uit kijkoperatie komt zak je waarschijnlijk eerst weer half jaar moeten wachten (omdat kansen dan weer vergroot zijn zeggen ze)en dan start je een deur verder(bij IVF afd)waarschijnlijk met iui (6x) daarna IVF.Zo verloopt meestal het traject. Wij hebben daar 3 jaar gelopen (6iui's en 2x IVF gehad)
Ik vond ze op de IVF afd veel aardiger en begripvoller.Dit is een klein team waardoor je iedere x dezelfde gezichten ziet. De privacy vond ik op beide afd minder,de balie zit vlak naast wachtruimte waardoor je alles kan horen.En als je man zijn zaad moet produceren moet hij met zijn aandeel langs de wachtruimte lopen,niet echt prettig natuurlijk.

Hoop dat jij niet ons hele traject moet afgaan en je snel zwanger wordt.
Overigens van die MK is heb dat ook een keer gehad zo'n vreemde menstruatie ze kunnen helaas achteraf niet zien of bewijzen of het dan echt een MK is geweest.De test zal nog wel pos. Uit kunnen vallen de dag erna,maar met een echo kunnen ze een week later niet meer zien.

Succes in ieder geval!!

Even wachten hoe het bij dr Jansen is dus...
Weet ook niet precie shoe het allemaal gaat donderdag, maar 'ze' wilden me toch even zien. Misschien dat ze door redenatie wel wat wijzer worden, maar tastbare bewijzen zullen ze idd niet meer vinden. Vind het wel vreemd dat ze het over de telefoon over een echo had... Gebeurd is gebeurd lijkt me en weg is weg... Maar goed, heb er niet voor gestudeerd...

Als mijn vent zaad moest inleveren moest dat vlak na de ingang van het ziekenhuis. Had het liever idd om een hoekje gehad ofzo, zodat je wat meer privacy hebt.

Het codewoord blijft afwachten, maar ik ben het wachten nu een beetje zat als ik eerlijk ben. Ook weer 3 maanden verder tot aan de kijkoperatie en als we daarna nog eens 6 maanden moeten wachten, gaat het wel erg lang duren. Dan zijn we intussen al 2,5 jaar bezig zonder resultaat of behandeling!!
Heb tot nu toe ook wel een paar keer te horen gekregen dat ik nog jong ben en dat ze geen haast hebben, omdat de kans op een spontane zwangerschap nog groot is. Heb toen ook gezegd dat elke maand er als een teveel voelt en dat ze er best wat vaart achter mogen zetten, we zijn tenslotte al bijna 2 jaar bezig nu! Helaas heb je er alleen inspraak op als je wilt dat het wat langzamer gaat.

Tussen de zwangere vrouwen zitten hebben wij eigenlijk nog niet gehad. Wij hebben tot nu toe alle afspraken vlak na d emiddagpauze van d eartsen gehad en zatern als enige te wachten. Zal dinderdag iook wel anders zijn denk ik.

Over het algemeen ben ik erg tevreden, denk ook niet dat het in andere ziekenhuizen veel beter geregeld zal zijn... Bij Haga (niet bekend op de gyn. afdeling, hoor) heb je ook zeer weinig privacy.

Onze volgende stap is iig de kijkoperatie en mijn vent moet weer een potje inleveren om te kijken of zijn zaad geschikt is voor IUI.

Diepe zucht!

Liefs Daisy

Ja dat was wat ze ook tegen ons zeiden jullie zijn nog jong en alles was goed.
Zowel bij mij als bij mijn man.
Uiteindelijk wel 3 jaar in de medische molen gezeten,omdat je x op x weer maanden moet wachten voor onderzoeken.
Gelukkig wel met ons behaalde doel uiteindelijk,maar het gaat je niet in de koude kleren zitten die maandelijkse teleurstelling.

Die echo doen ze om te kijken of alles er weer goed uitziet als een goede cyclus.
De Janssen voert ook de KO uit,hij is een bekende fertiliteitsarts als je hem googled kom je ook veel dingen over hem tegen,zoals onderzoeken ed.
Het Reinier de graaf staat wel goed aangeschreven qua fertiliteit.
Kom je zeker ook uit omgeving Den haag?

Terug
Bovenaan