vreselijk geschrokken!!!!!

Nou zoals jullie al lezen ben ik gisteren vreselijk geschrokken, en wel van ons klein meisje!! Ze wilde gister middag niet slapen dus aan het eind van de middag was ze erg moe waardoor ze erg hangerig en huilerig werd.. Toen ik haar wilde verschonen begon ze ook nog eens lekker te draaien op de commode. Maar toen ik haar terug draaide begon ze flink te huilen, zeg maar gerust brullen. Op een gegeven moment huilde ze zo hard dat ze haar adem in hield. Ik weet van vroeger dat mijn moeder dan altijd bij mijn zusje in het gezicht blies zodat ze schrok, maar iedereen zei altijd, dat hoef je niet te doen want op een gegeven moment halen ze vanzelf weer adem, dat is puur giftigheid. Nou dus in eerste instantie dacht ik, die haalt zo wel weer adem, maar nee mw bleef bij haar standpunt. Ik dus toch maar flink blazen maar hier reageerde ze niet op, ik nog harder blazen, toen hield ze op met huilen en of ze op dat moment de adem inhield weetik niet meer maar ze begon met haar ogen te draaien en toen ik haar oppakte liet ze ineens haar hoofd omlaag vallen.Mijn eerste reactie was dat  ik haar naam begon te roepen maar  ook hier reageerde ze niet op. Ik raakte dus helemaal in paniek, ik heb haar heen en weer geschud en bleef maar roepen ( of eerlijk gezegd schreeuwen) tot ze op een gegeven moment weer reageerde en begon te huilen. OP dat moment was ik zo in  paniek dat ik helemaal stond  te shaken en de tranen liepen me (toen nog rustig) over de wangen. Ik heb haar toen in  blote billetjes mee naar beneden genomen en ben met har op de bang gaan zitten waar ze vrijwel gelijk op mijn schouder in slaap viel.Toen het eindelijk tot me doordrong heb IK een potje zitten brullen, echtvan de schrik!!
Ik ben nu erg allert op de manier van huilen want als ik denk dat ze gaat brullen ben ik al bang dat ze adem in gaat houden..

hebben meer kindjes dat ze de adem inhouden van gif???

groetjes pally  

Nee,ik herken het niet.
Lijkt me echt vreselijk schrikken,je hebt dan echt het gevoel dat ze erin blijven!
Kan me voorstellen dat je even behoorlijk van slag was.
Heb dus geen tips maar toch even een reaktie op je berichtje van mijn kant.
Groetjes Tanja

PPpppffff nee ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee, maar meid wat zal je geschrokken zijn!!!!!
Je weet idd op zo'n moment even niet wat je moet doen, maar instinctief doe je  wat juist is!

Cissy

Jeetje, wat heftig zeg, krijg er kippenvel van.
Wat moet jij geschrokken zijn!!! en nog last ervan hebben.
Ik herken het niet, maar hoop  voor jou dat dit eenmalig was.
Ik denk wel dat je super hebt gereageerd ondanks alles.
Veel succes met je meisje.

groetjes Danielle.

Kay heeft het ook wel eens dat hij zó hard moet huilen dat het lijkt alsof hij geen lucht haalt en er ook een tijd geen geluid uit zijn mond komt.
Na een poosje hapt hij weer lucht en gaat het brullen verder..

Probeer niet in paniek te raken Pally als dit gebeurd.. Klinkt moeilijk, maar het is echt zo. Doordat je gaat schreeuwen etc raakt je kindje nog meer in paniek. Ook het "schudden" is vrij gevaarlijk voor haar nekwervel. Allemaal heel natuurlijke reacties, maar beter is om héél even pas op de plaats te doen.

Vaak helpt het als je met je kleine naar de wasbak loopt en even een plens water over het voorhoofdje en haar doet, en wat je zegt in het gezicht blazen. Een vinger in de zij alsof je kietelt helpt ook wel eens. Als Kay zó erg huilt dan doe ik wel eens zijn sapflesje in de mond zodat er wat druppeltjes in zijn nek loopt. Dit stimuleert zijn slikreflex waardoor hij ook weer reageert..

Hoe dan ook probeer rustig te blijven, als jij in paniek raakt raakt je kleine nog meer in paniek!

Ik blijf meestal op die monenten vrij gecontroleerd en rustig, maar daarna sta ik op mijn benen te trillen en komen ook de tranen!

Komt goed..

Succes!!!

Esmé mv Kay

daimy heeft het ook een keer gehad ik was helemaal in paniek maar na een paar seconde*(leken wel minuten) nam ze weer adem ik stond ook te trillen op mn benen en 5 min later was daimy alles weer vergeten maar mama niet heb de volgend dag de dokter gebelt ik wou zeker weten dat als het weer gebeurt het geen kwaad on de dokter zij dat het hellemaal geen kwaad kan en dat het wel een heeel eng gezicht is,
daimy heeft het daarna ook nooit meer gehad gelukkig

in ieder geval heeel veel sterkte en hopelijk doet ze het niet nog eens

Terug
Bovenaan