Vriend staat niet achter zwangerschap

Hoi allemaal, ik ben 23 jaar en voltijd student. Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen en hebben sinds 2 maanden een huisje.
2 jaar geleden heb ik abortus laten plegen, omdat mijn vriend het niet wou, ik nog thuis woonde etc etc.
Ik heb toen gezegd: Dit nooit meer!
Nu ben ik dus weer in verwachting, ik heel blij maar mijn vriend niet. Hij vraagt wekelijks wanneer ik het weg laat halen, als ik misselijk bent zegt ie dat ik het zelf wil en hij zegt dat hij het ***kind niet wilt.

Nou kan hij heel droog en grof zijn, maar het zit me toch dwars. Ik verstop mijn babycadeautjes en praat niet over de verloskundige, terwijl ik dit wel graag wil.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nu 8 weekjes zwanger, dus nog heel pril en ik ga ervanuit dat hij nog bijdraait, hij streelt me bijvoorbeeld ook vaak over mijn buik..:S Heel verhaal, maar moest het even kwijt :)
 
Wat vervelend om te horen dat je vriend niet achter de zwangerschap staat! Maar dit wist je voordat je zwanger werd ook al neem ik aan? Is de zwangerschap een ongelukje geweest of niet?

Het lijkt me heel naïef te denken dat je vriend wel bijdraait. Wat nou als dat niet gebeurd? Dan zal hij zich gedwongen voelen in de situatie en je dat altijd kwalijk blijven nemen of hij neemt de benen en je draait er uiteindelijk alleen voor op. Bovendien lijkt het me ook niet leuk een kind te krijgen met iemand die niet wil.
Ik raad je ten zeerste aan het gesprek aan te gaan met je vriend en duidelijkheid te krijgen.
 
Snap dat je dit verhaal kwijt wilt, want het is een lastig pakket waar je je in hebt gemanoeuvreerd.