Vriend staat niet achter zwangerschap

Hoi allemaal, ik ben 23 jaar en voltijd student. Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen en hebben sinds 2 maanden een huisje.
2 jaar geleden heb ik abortus laten plegen, omdat mijn vriend het niet wou, ik nog thuis woonde etc etc.
Ik heb toen gezegd: Dit nooit meer!
Nu ben ik dus weer in verwachting, ik heel blij maar mijn vriend niet. Hij vraagt wekelijks wanneer ik het weg laat halen, als ik misselijk bent zegt ie dat ik het zelf wil en hij zegt dat hij het ***kind niet wilt.

Nou kan hij heel droog en grof zijn, maar het zit me toch dwars. Ik verstop mijn babycadeautjes en praat niet over de verloskundige, terwijl ik dit wel graag wil.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben nu 8 weekjes zwanger, dus nog heel pril en ik ga ervanuit dat hij nog bijdraait, hij streelt me bijvoorbeeld ook vaak over mijn buik..:S Heel verhaal, maar moest het even kwijt :)
 
Wat vervelend om te horen dat je vriend niet achter de zwangerschap staat! Maar dit wist je voordat je zwanger werd ook al neem ik aan? Is de zwangerschap een ongelukje geweest of niet?

Het lijkt me heel naïef te denken dat je vriend wel bijdraait. Wat nou als dat niet gebeurd? Dan zal hij zich gedwongen voelen in de situatie en je dat altijd kwalijk blijven nemen of hij neemt de benen en je draait er uiteindelijk alleen voor op. Bovendien lijkt het me ook niet leuk een kind te krijgen met iemand die niet wil.
Ik raad je ten zeerste aan het gesprek aan te gaan met je vriend en duidelijkheid te krijgen.
 
Snap dat je dit verhaal kwijt wilt, want het is een lastig pakket waar je je in hebt gemanoeuvreerd.

Domme vraag: Hoe (en waarom) ben je dan zwanger geraakt? Je bent 23 en voltijd student, lijkt mij geen logische stap. Meestal is dit een keuze van op zijn minst een persoon (eventueel onbewust bewust) en het is leuker als het een keuze/beslissing is geweest van beide toekomstige ouders. Dat lijkt hier in ieder geval niet het geval. Dat het al eerder "gebeurt" is..... Over het algemeen,.....

Ik heb nog niet gehoord van een partner die daadwerkelijk (en volledig) is bijgedraaid. En al wel eerder een dergelijk verhaal gehoord bij een van de vorige mamaclubs. Ze heeft nimmer genoten van haar zwangerschap en de partner is niet bijgedraaid. En zelfs al zal hij deels bijdraaien: er zal maar iets hoeven te gebeuren (ruzie/conflict) en hij draait weer terug. Hij zal zich ergens van binnen altijd gedwongen voelen en jij zal je ergens altijd schuldig voelen dat het (weer) zover is gekomen. Het zal dus altijd tussen jullie in blijven staan in meer of mindere mate. Je kunt alleen hopen op in mindere mate, maar zoals hij er nu over praat en denkt dat veranderd niet zomaar. Uberhaupt: een mens veranderd niet zomaar en wij vrouwen kunnen mannen niet veranderen (andersom is het trouwens net zo lastig). Je zult elkaar moeten respecteren, jij dus ook zijn mening!

Een gesprek met je vriend lijkt me inderdaad erg verstandig. En misschien wel meerdere gesprekken met respect voor elkaar ;-)

Succes en succes met je keuzes!
 
Ik heb in het zelfde pakket gezeten..
Toen ik weer zwanger bleek te zijn heb ik direct gezegd hoe je het ook went of keer of we gaan er samen voor of ik alleen..

Dan was het wel zo dat we al 8jaar samen waren en net getrouwd en we beide niet meer studeerde..
Maar al was dit wel het geval dan had ik het nog gezegd mijn abortus was lichamelijk en vooral geestelijk een hel..

Onderhand is mijn zoontje bijna 2,5jaar en mijn man is net zo verliefd op onze zoon als ik ben..
en is het het mooiste wat ons is overkomen..

Mijn advies kies voor je zelf als hij echt van je houd blijft hij bij je.. Mannen hebben nou eenmaal meer moeite om aan het idee te wennen dan vrouwen
 
Kies in ieder geval voor je kindje als jij het zelf graag wil. En dat ze niet bij kunnen draaien is onzin. Ik heb in onze vriendenkring het 2 keer gezien dat er 2 spontaan vader werden ( lees er dus pas met de bevalling achter kwamen, niemand in de gaten dat ze zwanger waren) allebei een hele trotse papa geworden. Maar helaas kan het ook de andere kant op gaan. Blijf het gesprek aan gaan. Hij was er tenslotte zelf bij en heeft dus net zo goed verantwoordelijkheid tegenover zijn kind! Als ie vent genoeg is, om met je naar bed te gaan, moet ie ook maar vent genoeg zijn om vader te worden. Laat je niet dwingen tot een abortus. Dit kindje is jullie gegeven en een groot wonder.
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een moeilijk parket zit je in....
Wel heel knap dat je voor je kindje opkomt! Ik hoop dat je het uit kunt praten met je vriend, en dat hij mag zien hoe mooi een kleintje voor jezelf is, ook al komt het misschien voor jullie niet gelegen. Later zul je zeker zien hoe mooi het in jullie leven kan passen. Ben het verder eens met Supertje.

Succes meid en sterkte met deze situatie.
Liefs,
Sparkle
 
In het geval van spontaan vader worden (omdat men niets van de zwangerschap heeft gemerkt) hoeft men ook niet bij te draaien, is er geen keuze. Lijkt mij wel weer een heel andere situatie! Je ziet/ervaart direct iets heel anders, dat is niet als je zoveel maanden nog moet wachten. Je mist de ervaring en kunt je daar nooit een voorstelling van maken. Bijdraaien voor die tijd is lastig (al zouden we graag anders zien)

Ik sluit me aan bij Supertje: kies voor jezelf/je kind
en dna Dromertje: geef hem de keuze of samen met jou en kind of allebei apart verder en jij dan met het kindje.

Nogmaals succes!
 
Toen ik 19 was raakte ik zwanger door de pil heen, vriend boos en uit elkaar dus.
De persoon die het woord abortus in de mond nam kon zelf een dood schop krijgen.
Onze ouders moeide zich ermee om voor ons beide het beste te hebben.
Uiteindelijk kreeg ik een miskraam en zijn mijn vriend en ik toch weer bij elkaar gekomen. Want dit is gewoon echte liefde en dat overwint alles.
Dat neemt niet weg dat ik een tijd lang door een hel ben gegaan en mijn vriend van alles voor de voeten heb gegooid.
Als dit kindje er had gekomen dan weet ik niet hoe de toekomst eruit had gezien. Misschien alleen en hadden mijn kindjes van nu er nooit gekomen.
Dat neemt niet weg dat ik ons eerste kindje nog regelmatig herdenk.
Abortus is iets wat je alleen doet als er geen andere uitweg is.
Ik vind dat er hier wel erg makkelijk over gesproken wordt.
Succes met je zwangerschap en de periode waarin je beland.
 
Terug
Bovenaan