Vriend staat niet achter zwangerschap

Wie weet is het dwars door de pil heengegaan of door het spiraal etc. Geloof niet dat ze expres zwanger is geraakt. Ga eerst zelf met een maatschappelijk werker praten (of iemand uit je omgeving met een neutrale houding). Krijg helder wat je zélf wil. Ga daarna in overleg met je vriend om na te gaat wát hem tegenstaat. Ik kan me voorstellen dat het misschien rauw op zijn dak is gevallen, maar er zijn ook zat mannen die wel op een steunende manier hiermee om kunnen gaan. Ga in je kracht staan.

Weet je,er zijn ergere dingen dan een zwangerschap tijdens je studie,je kan het ook zien als een geschenk. Sommige mensen zijn jaren bezig om zwanger te worden. Ideaal is het niet maar welke situatie wel?! Het zal er wel op neerkomen dat studeren mét kind ervoor zorgt dat je veel discipline zal moeten hebben, en dat je zal moeten uitvogelen hoe je het financieel gaat doen. Hoe staan je ouders erin? Heb je voldoende steun in de omgeving?

 
Je bent een sterke vrouw, het gaat je gewoon lukken wat je ook kiest!!

Dora 84; het af laten weten tijdens een onverwachte zwangerschap en na de miskraam weer bijelkaar komen vind ik geen signaal van ware liefde.
 
Je bent een sterke vrouw, het gaat je gewoon lukken wat je ook kiest!!

Dora 84; het af laten weten tijdens een onverwachte zwangerschap en na de miskraam weer bijelkaar komen vind ik geen signaal van ware liefde.
 
dat vind ik nogal een opmerking. Welke man (jongen in zo'n geval) reageert met enthousiasme als zijn 19-jarige vriendin vertelt dat ze zwanger is. Het feit dat ze nu bij elkaar zijn en een kindje hebben getuigt van ware liefde in mijn ogen!

Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat elke vent die zichzelf man genoeg vindt om sex te hebben, ook de verantwoordelijkheid voor een kind moet nemen. Dat geldt ook gewoon voor de vrouwen trouwens. Abortus zonder medische reden (of in geval van misbruik) vind ik niet kunnen. We hebben het nog altijd over een mensenleven.
 
toch moeten jullie er met de verloskundige over praten vind ik. Er is hier duidelijk een conflict,en alsof de situatie nog niet lastig genoeg is voor je studie. Praat er ajb over
 
Dora noem mij maar raar maar dat noem ik geen echte liefde..

Voor je vriend/man was het probleem opgelost.. Dat jij terug ging naar de persoon die je in de streek laat als er een drempel is in zijn leven is snap ik niet..

Mensen vergeten altijd dat anticonceptie een medicijn is en dus ook niet kan aan slaan..

Ik ben 2x door de pil heen zwanger geraakt ondanks dat ik geen andere medicatie gebruikte niet ziek was(braken of diarree) en heb elke keer netjes slikte.
Bij mij was het een stofwisseling probleem mijn lichaam nam het niet goed genoeg op omdat mijn spijsvertering te snel is.. Na mijn zoon heb ik daarom ook een spiraaltje gebruikt en dit sloeg wel aan
 
Wat een harde uitspraken.. Sluit me aan bij supertje.
Ik vind het nogal kort door de bocht allemaal. Ieder huis heeft zijn kruis.
En ondanks alles wat ze de laatste tijd heeft doorstaan, is ze nog steeds samen, dus... getuigd toch ergens van.....

@Ellis,
Jullie zullen inderdaad moeten praten, want anders ga je er aan onderdoor.. Dat is ook niet goed voor jou en de baby.. Heel veel succes ermee!!
 
Hallo Ellis,
Allereerst van harte gefeliciteerd! Ik wil je laten weten dat ik je steun, kan me alleen maar indenken hoe je je voelt, zoveel mensen met een mening iedereen lijkt alles beter te weten dan jij...meid probeer je af te sluiten voor alle negativiteit en probeer helder te krijgen wat JIJ wilt. Houd in je achterhoofd dat een kindje het mooiste is wat een vrouw kan overkomen, het zal niet makkelijk worden, maar als het er eenmaal is doe je er alles voor. En loopt het wel los. Als ik in jou schoenen stond zou ik er een neutraal persoon bij zoeken om met jullie beide te praten die jullie allebei begrijpt, en missi duidelijk kan krijgen waarom je vriend zo reageert..bijv:zijn er in het verleden dingen gebeurt in de kinder jaren van je vriend, dan is her vaak moeilijk om voor te stellen dat hij zelf een goede vader kan zijn, onzekerheid heeft iedereen dit kan natuurlijk ook, wie weet lossen jullie het op! Maar mocht hij na een aantal gesprekken/maanden zich niet kunnen inzetten/bedenken wat dan wel belangrijk is denk ik, dat jij of jullie beiden duidelijkheid hebben of jij alleen voor je kindje gaat zorgen of dat jullie dat samen gaan doen en hoe jij/ jullie dat dan voor zich zien... Bedenk wel, je kunt je ouders en of familie altijd vragen om hulp of hun mening, maar uiteindelijk ben jij en hij wel zijn o haar ouders DUS jij maakt de beslissing en niemand anders!!! Mocht je van je af willen schrijven of iemand nodig hebben voor steun mag je me altijd mailen (geef dan ff aan dat je t wilt dan zet ik m'n mail erop)
 
Terug
Bovenaan