<p>Hoi allemaal! Hebben jullie dat nou ook? Dat kinderloze vrienden je uitnodigen om savonds iets te gaan doen? 1 van mijn beste vriendinnen wil graag een kindje en dat is haar van harte gegund maar vraag me een beetje af of ze begrijpt dat je nogal wordt geleefd met een jong kind, of ben ik de enige die zich aan een hele strakke planning moet houden. ik weet niet hoe het bij de rest zit maar onze dame gaat gewoon tussen 18:30 en 19:00 naar bed, haar eigen bed, en dus betekent dat dat wij gewoon thuisblijven. Van die tijden afwijken betekent ellende dan raakt ze ontregeld en dat willen we niet. Daar kunnen we echt best wel lang last van hebben als ze uit haar ritme is. Is dit nou zo raar? Hoe doen jullie dit? Ik krijg regelmatig de vraag of we mee gaan dineren of gezellig komen bbqen Na 19:00 met het mooie weer en dan zijn mensen verbaasd dat kindlief niet “gewoon” mee kan om het tot in de late uurtjes ergens gezellig te hebben. ik probeer het dan uit te leggen maar het wordt niet altijd positief ontvangen.. Ben ik de enige die dit soort vragen en reacties krijgt en is het nou zo raar dat ik het raar vind dat zij dat niet begrijpen? Ik vind het lastig om dan allerlei voorbeelden opgenoemd te krijgen van gezinnen waarbij het wel allemaal kan, lukt en goed gaat.. Sja bij ons nou eenmaal wat lastiger. </p><p>Of ben ik 1 van de weinige waarvan het kind een hele lastige slaper is en bij het minste of geringste helemaal uit haar doen is? ik wissel wel af met mijn man, en we hebben vaak thuis etentjes maar soms krijgen we gewoon weleens de vraag of we Vrijdag of zaterdagavond langs willen komen… ik wil gewoon niet zo slepen met mijn kind. Weinig mogelijkheden tot oppas ook helaas. </p>