Vrienden die het niet begrijpen

Wie heeft het hier over luxeposities? Wat weet jij van mijn situatie om daar zo'n oordeel over te geven? Alsof het bij ons thuis alleen maar makkelijk gaat? Sorry maar ik vind je reactie vrij heftig. 
 
Dat je kind ontregeld is wil je natuurlijk niet, maar verder snap ik nog steeds het probleem niet ? Wij zijn vrij makkelijk, dus dat scheelt misschien. En nee, mensen zonder kinderen begrijpen het misschien niet altijd, maar om dan maar thuis te blijven vind ik ook wel ver gaan. Maar goed... ieder moet die keus zelf maken.
 
Ik herken het deels, maar ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n last van. Er zijn een aantal opties die wij hebben:
Of we delen, zodar of ik of mijn partner weg kan en de anders thuis blijft voor ons zoontje.
Proberen oppas te regelen
Vragen of het hier kan
Vragen of het op een ander tijdstip kan (namiddag) 
Nemen hem, zo nu en dan, ook mee.
Door een combi van alle 4, passen we in het gezin ons allemaal een beetje aan en heeft niemand er last van. 
Soms moet ik meerdere keren aan vrienden vragen of het net even wat anders kan, of uitleggen wat handig is. Maarja, het is ook niet altijd hetzelfde met ons zoontje. Dus ik snap heel goed dat zij het niet kunnen volgen. Al die fases ed. Dus mijn tip zou zijn, praat met je vrienden, zodat je samen naar een oplossing kan zoeken. 
 
@jeska, jij gaat er toch ook van uit dat ik nog nooit van een oppas gehoord heb?  Wat is dat voor opmerking dan? Of dat ik er zomaar 1 op de kop moet tikken terwijl je ook geen flauw idee hebt of er een reden voor is dat ik geen oppas wil of heb.  Beetje hypocriet om nu de verloren onschuld uit te hangen na zo'n vraagstelling, vind je niet? Je kunt het allemaal heel heftig vinden maar je oogst wat je zaait.. als je aardig bent tegen mensen dan zijn mensen ook aardig tegen jou ;) meestal.. 
 
Ik vind niet dat iemand mag zeggen wat jij wel of niet met je kind moet doen. Jij als ouder kent je kind het beste en weet wat het nodig heeft. Als het goede vrienden zijn, dan zal daar meer begrip voor worden getoond. Andersom wat flexibiliteit tonen, ookal kost het je iets meer gezeul en geplan, is dan iets waar je het eerder voor over hebt. Dat is hoe ik er tegenaan kijk...
 
Een onaardige, sarcastische (wat ik echt vloeiend spreek dus echt wel doorhad) en ook nog retorische vraag ja ?... Je kunt verwachten dat je daar dan een antwoord op krijgt wat je wellicht niet bevalt toch;) maar die gooi je dan gelijk onder de noemer "heftig". Grappig ? geniet van het mooie weer! ?
 
Terug
Bovenaan