Vrije tijd

Ik heb een zoontje van bijna 6 mnd. Ik vind dat je ECHT tijd voor jezelf (en partner) MOET maken.
Ik kan, na een heerlijk avondje weg, weer heerlijk verder met mijn drukke leventje als werkende moeder!
Je krijgt er juist energie van!
 
Mijn kleine weigert om uit de fles te drinken en ja, als je borstvoeding geeft ben je als moeder dus de pineut.
Toch vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg. Ik weet dat het tijdelijk is en geniet er nu dus van. De vrije tijd komt wel weer.
 
Iedereen zegt het is wel wennen zo'n eerste kindje maar mijn man en ik vinden dat niet zo. Wij hebben een zoontje van vijf maanden en wij vinden dat we eigenlijk nog genoeg vrije tijd hebben. Overdag ben ik thuis en als hij 's middags lekker ligt te slapen doe ik het huishouden en maak het eten klaar. Mijn man begint met zijn werk om half 7 en komt daardoor om 4 uur al thuis. Bij thuiskomst gaan we gelijk aan tafel. Ik werk vijf avonden in de week van half 6 tot half 9. Mijn man zorgt dan voor onze zoon. Hij geeft hem om 7 uur zijn laatste fles en om half 8 ligt hij lekker in bed. Om 9 uur zitten we weer samen aan de koffie en bespreken onze dag. Oh ja ik heb ook nog een oppaskindje (neefje) op donderdag en vrijdag en soms ook op zaterdag en zondag in verband met ploegendienst. Oh ja, wij hebben geen auto dus ik loop alles met de kinderwagen. Mijn opppaskindje halen en brengen naar school, naar het cb, boodschappen doen enz.
 
Als je aan kinderen begint dat weet je toch dat je minder vrije tijd krijgt?
Geniet lekker van je kindje in plaats van je druk te maken over andere mensen!
Er komt gerust wel weer een tijd dat je meer dingen voor jezelf kunt doen.

Groetjes Nadia
 
Flauw, flauw, flauw. Dus als ik jullie goed begrijp moet je niet zeuren als je een kind hebt over geen tijd voor jezelf want je hebt er zelf voor gekozen en anders MOET je maar tijd maken. En als dat niet lukt doe je gewoon iets niet goed. Nou fantastisch hoor, daar heb ik wat aan. Blij dat jullie allemaal zo perfect zijn, mij lukt dat niet. Ja ik heb het er weleens moeilijk mee ook al heb ik voor mijn kind gekozen. En nee, het lukt niet altijd zo goed tijd voor mezelf maken en ja dat geeft best weleens spanning. En laten we daar met z'n allen niet zo spastisch over doen.
 
Terug
Bovenaan